Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@14:37:23 GMT

سفارت آمریکا در بغداد تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۱۷۹

سفارت آمریکا در بغداد تخلیه شد

کاربر معروف عراقی به نام «سیده الاولی» (بانوی اول) که معمولا گزارش های ویژه از داخل هیات حاکمه عراق می دهد، در تازه ترین توئیت خود امروز (دوشنبه) نوشت که سفارتخانه آمریکا تقریبا تخلیه شده و فقط نیروهای محافظ در آن باقی مانده و همه کارکنان از جمله سفیر آمریکا ساختمان سفارت را ترک کرده اند.

این کاربر عراقی افزود: «ماتیو تولر» صبح دیروز (یکشنبه) با یک بالگرد نظامی وارد وزارت دفاع عراق شد و بعد از دیدار ۴۵ دقیقه با «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق، به سرعت به همراه دستیارانش بغداد را به مقصد اربیل ترک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این کاربر عراقی، تیم دیپلماسی که امور سفارتخانه آمریکا را در حال حاضر در بخشی از هتل «المنصور» اداره می کند نیز به سمت اربیل نقل مکان کرده و پنج تن از کارکنان سفارت نیز به پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه بغداد انتقال داده شده اند.

طبق گفته این کاربر عراقی، آمریکایی ها در حال حاضر در شرایط آشفتگی و نگرانی که علل آن نامشخص است، به سر می برند و سفارتخانه آمریکا بیش از دو ماه است که از نیروهای آن تخلیه شده است.

کاربر سیده الاولی افزود که احتمالا تخلیه سفارتخانه آمریکا مرتبط با پاره ای تهدیدهای احتمالی است.

سه گلوله کاتیوشا دیشب به حومه منطقه امنیتی سبز بغداد اصابت کرد که به گفته منابع امنیتی دستکم یک زخمی به دنبال داشته است.

این کاتیوشاها همگی به منطقه مسکونی "کراده" در جوار منطقه امنیتی سبز در آنسوی رودخانه دجله اصابت کرده اند.

در طول ماه های اخیر این چندمین بار است که گلوله های کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز بغداد شلیک می شوند که عموما یا به حومه آن یا داخل رودخانه دجله اصابت می کنند و همگی این شلیک ها، فاقد تلفات انسانی و خسارات مادی قابل ذکر هستند.

هنوز دستگاه های امنیتی عراق نتوانسته اند عوامل شلیک کننده این گلوله های کاتیوشا را شناسایی یا دستگیر کنند.

310 310

کد خبر 1322356

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق ایالات متحده آمریکا امنیت عراق سهمیه بندی بنزین بنزین تجمعات اعتراضی تیم ملی فوتبال ایران بارش برف باران ایالات متحده آمریکا تعطیلی مدارس باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ را در جبهه شمالی باخته‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان به شکست این رژیم در جنگ با حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی اذعان کردند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی جنگ را در جبهه شمالی باخته است؛ چرا که ۶۲ هزار نفر از این منطقه‌ها تخلیه شده‌اند و به هتل‌ها و آپارتمان‌ها منتقل شده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به شکست مداوم رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ در جبهه شمالی این رژیم، اعلام کردند که نزدیک به ۳۰ هزار شهرک‌نشین به خواسته خود این منطقه‌ها را ترک کرده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها نزدیک به ۴۰ درصد از کسانی که از منطقه‌های شمالی تخلیه شده‌اند به عدم بازگشت به این منطقه‌ها می‌اندیشند و ۳۸ درصد از کسانی که به صورت مستقل منطقه‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند نیز عدم بازگشت به این منطقه‌ها را بررسی می‌کنند.

هم‌چنین با تداوم عملیات حزب‌الله لبنان علیه مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی و ناگزیرشدن صهیونیست‌ها نسبت به تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین ساخته‌شده در این منطقه‌ها، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در خصوص شهرک‌نشینان مستقر در این شهرک‌های صهیونیستی منتشر کردند.

این رسانه‌ها با نگران‌کننده توصیف‌کردن این اطلاعات اعلام کردند که از هر ۴ جوان صهیونیستی که از شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال سرزمین‌های اشغالی تخلیه شده‌اند، یک جوان صهیونیست دچار افسردگی شده است.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نیمی از این جوانان صهیونیست دچار انزوا شده‌اند. همچنین این رسانه‌ها تاکید کردند که رفتارهای خطرناک در میان این شهرک‌نشینان صهیونیست تشدید شده است.

کد خبر 6084868

دیگر خبرها

  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • جنگ را در جبهه شمالی باخته‌ایم
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد