Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی در نشست خبری مشترک با مسئولین مربوط به طرح اصلاح قیمت بنزین، اعلام کرد: من فکر می‌کنم رئیس جمهور خود را فدای مصالح مردم و کشور کرد؛ دولت تصمیمی که با تمام سران قوا و کارشناسان اتخاذ کرد را عملی کرد. تمام مبالغ حاصل از این طرح صرف اقشار کم درآمد می شود.

 وی ادامه داد: این مبلغ به همه مردم ایران اختصاص پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سیاست عادلانه کردن و برخورداری عادلانه در ذات این طرح نهفته است. مبارزه با قاچاق سوخت هم در این طرح در نظر گرفته شده است. چرا باید یارانه سوخت کشورهای دیگر را بدهیم؟

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا و ایلنا بخوانید؛

*  دولت سایر ارکان نظام را در جریان این طرح قرار داد و آن ها در سه جلسه مختلف این تصمیم را تایید کردند. با توجه به تایید سران سه قوه خوشحال هستیم که مورد نظر و موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

* رهبری شجاعانه از طرح تایید شده در جلسه سران سه قوه حمایت کردند. هر طرحی در آغاز با مشکلاتی رو به رو می شود که در ابتدای مسیر با نظر خبرگان تکمیل تر می‌شود. دولت همیشه نظر منتقدان خود را شنیده و باز هم می شنود.

 * دولت به انتقاداتی که در مورد افزایش تورم و باز توزیع منابع بوده توجه کرده و در این جلسه خدمت مردم توضیح داده خواهد شد. برخی در این جلسه و برخی در جلسات آتی توضیح داده می شود. متاسفانه دیدیم برخی به بهانه اجرای مصوبه اقدام به اغتشاش، حمله به زیر ساخت ها ، اموال خصوصی مردم و تخریب مراکزی مثل بانک ها  کردند.

عده‌ای با صورت پوشیده تخریب می‌کردند

*در برخی از موارد گزارشاتی داشتیم که از سلاح گرم و سرد به صورت مکرر استفاده شده و متاسفانه ماموران ما حتی به گروگان گرفته شدند و برخی نیز به شهادت رسیدند این درحالیست که گزارشاتی داشتیم از تماس مردم که برای جلوگیری از آتش زدن پمپ بنزین‌هاو  لطمه زدن به اموال عمومی تلاش داشتند. قطعا حساب معترضانی که ما چیزی به جز خدمت به آنها نداریم از این افراد جدا است  قطعا حساب آنهایی که نگران معیشت هستند با آنهایی که سلاح دارند و گلوله آنها متعارف نیست و از کشورهای دیگر تهیه شده جدا است.

* در این میان آمریکا که ظالمانه ترین اقدامات را علیه مردم ایران انجام داده، می گوید از مردم ایران حمایت می کند. بله آقای پمپئو که ظالمانه از تحریم دفاع کرده، معلوم است که از اغتشاش گران دفاع می‌کند. شما حتی به مردم خودتان هم دروغ گفتید.

* افرادی که هیجانی تا دیروز در این تجمعات حضور داشتند، امروز دیگر نیستند. کشور ما چه با تحریم و چه غیر تحریم نیازمند اصلاح ساختاری است. در این ایام سخت است که معلوم می شود چه کسانی پای منافع ملی ایستاده اند و چه کسانی به فکر کسب منافع جناحی و محبوبیت گذرا هستند.

* موضوع گیری مقام معظم رهبری به همه ما درس داد که در زمانی که همه پا پس می کشند ایشان پا به میدان گذاشتند. از ایشان مجدد تشکر می کنیم.  امیدواریم با کمک همه بتوانیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم.

* بازنشستگان و حقوق بگیران ثابت جزء این طرح هستند. گروه های زیادی از مزد بگیران ما در این طرح هستند. حتی بیکاران حاشیه نشین شهری که دفترچه سلامت گرفتند، نیز در این طرح هستند. باز هم ممکن است تعدادی از افراد را ندیده باشیم. سامانه ای به آن ها اعلام می شود با حدود دویست کلمه توضیح می دهند به چه علت خود را محق می دانند و اجازه بررسی این موضوع را به ما هم می دهند. هفتاد و پنج درصد از مردم کشور تحت پوشش این طرح هستند.

دولت خود را موظف به حمایت از اقشار نیازمند می داند

* جلسه امروز را به تبیین اصلاح قیمت سوخت اختصاص داده‌ایم و از معاونان نهادهای مرتبط هم دعوت کرده‌ایم تا برای تبیین ابعاد این طرح حضور داشته باشند.

*  همه می‌دانیم اصلاح قیمت حامل‌های انرژی همواره در ۶۰ سال تاریخ ایران مطرح بوده دلایل متعددی برای اثبات ضرورت اصلاح قیمت‌ها وجود دارد در شرایط تحریم‌ها و فشارها این اصلاح تلاش برای برقرای عدالت اجتماعی و بوده است. اقشار نیازمند تحت فشار هستند دولت خود را موظف به حمایت از آنها می‌داند این حمایت باید از محل مشخص تامین می‌شد.

*در این شرایط درآمدهای دولت بسیار کاهش پیدا کرده است و تامین نیازهای کشور یکی از هنرهای دولت بوده است، علاوه بر این کارهای زیربنایی هم معطل نمانده است اما تامین حمایت معیشتی فقط از حل افزایش قیمت بنزین میسر بود راه دیگر افزایش مالیات بود که شاید فشار در این زمینه منطقی و علمی نبود این راه بهترین منبع برای اختصاص یارانه به اقشار پایین بود.

* خانوارهای دهک‌های بالا بیشترین بهره‌مندی را از یارانه بنزین داشتند، منطقی‌ترین منبع ممکن اصلاح یارانه‌های بنزین بود این موضوع تازه نیست در ۶۰ سال گذشته درباره بیماری اقتصادی که صحبت می‌شد بحث یارانه پنهان و ناعادلانه بودن توزیع یارانه‌ها مطرح بود برای برداشتن یارانه بنزین هم در دولت‌های مختلف بحث شد خیلی‌ها معتقدند بیماری اقتصادی کشور ناشی از یارانه سوخت است.

* این تصمیمات از نوع سخت و دشوار است و آثار آن در میان مدت و درازمدت دیده می‌شود، در کوتاه‌مدت هم باید از زندگی مردم مراقبت کرد ضمن انجام اصلاحات با اختصاص کل منابع حاصل از این طرح به بیش از ۶۰ میلیون نفر تلاش می‌کنیم از افرادی که زندگی‌شان دچار مشکل شده بود مراقبت کنیم. دولت واقف است در این شرایط دست زدن به اصلاح قیمت روی میزان مقبولیت تاثیرگذار است.

* برخی سیاست‌های درست هم تبعاتی دارد برای همین هم دولت ارکان نظام را در جریان این سیاست قرار داد و همه در سه جلسه بر این نکته تاکید کردند و بر آن صحه گذاشتند خوشحالیم این مصوبه مورد نظر و موافقت رهبری هم قرار گرفت رهبری هم به همین دلیل و با علم به اینکه تصمیم‌گیری در این باره در جلسه سران سه قوه به تصویب رسیده شجاعانه از آن حمایت کردند تصمیم در این اندازه دارای موافقان و مخالفانی است که در ادامه مسیر با نقدهای سازنده کاملتر می‌شود دولت انتقادها را شنیده و درباره این طرح هم گوش شنوا خواهد داشت.

* از جمله نکاتی که دولت به آن توجه کرده نگرانی‌های به حق مردم در خصوص این طرح بود اینکه برنامه‌های دولت اجرا نشود، تورم افزایش پیدا کند یا باز توزیع منابع حاصل از اجرای این طرح مقطعی باشد دولت برای تمام این سوالات و نگرانی‌ها پاسخ دارد که بخشی در این جلسه پاسخ داده خواهد شد و بخش دیگر در صورت نیاز در جلسات بعدی پاسخ داده خواهد شد.

* { با اشاره به اتفاقات رخ داده پس از اعلام نرخ جدید بنزین}: اتفاقات تاسف برانگیزی که در ۳ روز گذشته رخ داده از جنس نگرانی معیشت و دغدغه زندگی عادی مردم نبوده شاهد بودیم که برخی به این بهانه به مراکز نظامی و انتظامی، زیر ساخت‌ها، مخابرات و بانک‌ها حمله کردند

پاسخگویی مسئولین به خبرنگاران درباره گرانی بنزین

* {دهقان معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دولت چگونه قصد دارد تورم حاصل از این افزایش قیمت را تنظیم کند}: باید به چند نکته توجه کرد، اول اینکه تاثیر تغییر قیمت بنزین فقط روی همان بخشی که مربوط به بنزین است خواهد بود و سهم بنزین صفر است.

* برای حمل و نقل درون شهری که از سوخت بنزین استفاده می‌کند، ۵۰ درصد قیمت بنزین افزایش یافته است اما سهم بنزین در ضریب خدمات تمام شده کم است. محاسبات ما نشان می‌دهد اثر مستقیم افزایش قیمت بنزین کمتر از دو درصد است.

* البته اثر غیر مستقیم هم دارد و در نهایت اثر جمع همه اینها نشان می‌دهد بیشتر از سه و نیم درصد نخواهد بود، بنابراین مجموع آثار تورمی این پدیده زیاد نخواهد بود. نگرانی مردم ناشی از تجارب گذشته است. در کشور تورم وجود دارد و اثر قیمت بنزین اثر ناچیزی خواهد بود.

* {قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی نیز درخصوص آثار تورمی }: مجموعا آنچه بانک مرکزی در خصوص آثار تورمی محاسبه کرده در حدود ۴ درصد است که با برآورد وزارت اقتصاد همخوانی دارد. این یک اصلاح قیمت در سطح جامعه است و می‌خواهیم به افزایش مستمر قیمت‌ها منجر نشود و در همین راستا بسته‌های تکمیلی حمایتی و نظارت بازار و تنظیم بازار در نظر گرفته شده است. این اصلاح قیمتی اثرات تورمی محدودی خواهد داشت و بانک مرکزی با توجه به سیاست تنظیم بازار مجموعه تدابیری اندیشیده که باعث می‌شود آثار تورمی در حداقل باشد و جایی برای بروز تورم نباشد.

* {عدل معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور}: ۱۵ بار طی سال گذشته تا سال ۹۳ تغییر قیمت‌های سوخت رخ داد، ۶ بار تراز تورمی کشور تغییر نکرد و ۶ بار کاهش داشت و تنها در ۳ مرتبه افزایش داشته که صرفا ناشی از افزایش قیمت سوخت نبوده. در نتیجه آثار تورمی ناشی از افزایش قیمت سوخت بسیار ناچیز خواهد بود.

* برآورد این است که از تغییرات اعمال شده سالانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم و به دستور رئیس‌جمهور مکلف به نظارت هستیم و حتی یک ریال در بودجه عمومی دولت صرف نخواهد شد و در غالب طرح حمایتی معیشتی۶۰ میلیون نفر پرداخت خواهد شد. امشب اولین مرحله پرداخت‌ها امشب به ۲۰ میلیون نفر انجام خواهد شد و مرحله دوم اواخر هفته و مرحله سوم در اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد که هر بار ۲۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

* {ربیعی خطاب به خبرنگاران حاضر که می‌گفتند چرا تا دو روز قبل از اجرای این طرح هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب می‌شد}: تقاضایی که من از همه دارم این است که در این موضوعات تردید ایجاد نکنید آن هم وقتی ریس‌جمهور اعلام می‌کنند که تا پایان دولت این بسته‌های معیشتی پرداخت خواهد شد من همین جا اعلام می‌کنم که اگر منابع جدیدی ایجاد شود میزان این بسته‌های معیشتی افزایش پیدا خواهد کرد.

* { با اشاره به صحبت‌های روز چهارشنبه خود در خصوص عدم اجرای طرح افزایش قیمت بنزین}: در مورد نحوه اجرای این طرح باید درست نویسی و ابهام زدایی صورت بگیرد من بارها گفتم سناریوهای متعددی در دست داریم در روز چهارشنبه نیز از من سوال کردند که آیا فردا می‌خواهد این طرح انجام شود من گفتم هنوز زمان آن مشخص نیست.

ادامه دارد...

۲۷۲۱۵

کد خبر 1322331

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت بنزین حسن روحانی سهمیه بندی بنزین بنزین تجمعات اعتراضی ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران بارش برف باران باشگاه پرسپولیس تعطیلی مدارس باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر

 سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد.

رئیس جمهور در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کار‌های خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

رئیسی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهاد‌هایی از جمله کمیته امداد امام خمینی ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

رئیس جمهور با اشاره به کارکرد‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کار‌های خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

رئیسی در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کار‌های مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

رئیس جمهور در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ظرفیت‌های مردمی و ریل‌گذاری فرصت‌های حضور مردم در مشارکت با دولت ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی از تسهیل امور خیرین و افزایش تعداد مؤسسات خیریه مشمول مزیت مالیاتی در دولت مردمی به تعداد همه این مؤسسات در دولت‌های قبل خبر داد.

همچنین محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء، محمدحسین رضایی پیشکسوت امر خیر، حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، احمد اثنی عشران مدیر بنیاد خیرین ام‌الیتامی حضرت خدیجه (س)، ناصر قفلی رئیس هیئت مدیره خیرین مدرسه‌ساز کشور، جمال جعفریان خیر حوزه سلامت، اکبر اخوان مقدم مدیر موسسه نذر اشتغال امام حسین (ع)، محمدرضا امامی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، سیدمحمدحسین حسینی سیرجانی عضو مؤسس و هیئت مدیره مجمع خیرین اشتغال، محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی زندگی و خانم دکتر غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه نگرش راهبردی به اقتصاد امر خیر، استفاده از ظرفیت ستاد هم‌افزایی خیرین در مسائل زیرساختی، نذر تخصص و بانک زمان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و موسسات خیریه در کمک به مردم غزه، موانع و مشکلات پیش‌روی اشتغال‌های خرد، استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، لزوم ایجاد، تثبیت و تحکیم اشتغال، مأموریت‌سپاری به دستگاه‌ها و احیا و تقویت دفاتر یا ستاد‌های خیرین دستگاه‌ها، توجه به نوسازی مدارس و فضا‌های آموزشی، به روزرسانی تجهیزات و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان‌های خیریه، هم‌افزایی در حمایت از بازماندگان از تحصیل، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه و تنظیم سند اوتیسم و حمایت دولت و خیرین در ایجاد مرکز جامع الگوی کشوری اوتیسم پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین
  • تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • رئیس‌جمهور: رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر ضروری است
  • رییسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • رئیس جمهور: خیرین شریک راهبردی دولت هستند/خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم
  • رئیسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود