Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، شماری از مهمترین فیلم‌های سال در آخرین ماه سال به نمایش درمی‌آیند تا از بیشترین شانس برای رقابت اسکار برخوردار باشند.

مهم‌ترین آنها عبارتند از:

«هوانوردان» که ۶ دسامبر اکران می‌شود ساخته تام هارپر سفری ادویسه‌ای با بالون است که از سوی آمازون قرار است به صورت استریم در دسترس قرار بگیرد اما اکران محدود سینمایی نیز برای آن در نظر گرفته شده تا بتواند به فصل جوایز هم امید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فیلم ادی ردمین و فلیسیتی جونز که در فیلم «تئوری همه چیز» با هم بازی کرده بودند، بار دیگر در کنار هم ظاهر شده‌اند و داستان فیلم در سال ۱۸۶۲ و داستان بالاترین سفر هوایی با بالون در تاریخ را تصویر کرده است.

در لندن دهه ۱۸۶۰ میلادی، خلبان آملیا رنس (با بازی جونز) و دانشمند جیمز گلیشر (با بازی ردمین) در حال آغاز ماموریتی منحصر به فرد در یک بالون گازی هستند تا به ارتفاعی که هیچکسی تا آن زمان به آن‌جا نرفته بروند تا گلیشر بتواند اندازه گیری‌هایی انجام دهد که باعث پیشرفت رشته جدید هواشناسی می‌شوند. همکاران علمی گلیشر اعتقادی به ماموریت او ندارند و او هم برخورد خوبی با رنس ندارد، که می‌داند این شغل نیازمند کمی مهارت در نقش بازی کردن است. البته ظاهر زیبای رنس آسیب روحی از دست دادن همسرش در یک حادثه بالونی را پنهان می‌کند. رنس و گلیشر همراه هم، با وجود اختلافاتی که با یکدیگر دارند، باید برای به موفقیت رسیدن در این ماموریت به هم تکیه کرده و سالم به زمین برگردند.

«پرتره یک بانو در آتش» از ششم دسامبر راهی سینماها می‌شود. این فیلم پر از احساس که ساخته سلین سیاما است در قرن هجدهم می‌گذرد و با بازی ادل هائنل در نقش زنی جوان که به زودی عروس می‌شود و نائومی مرلانت در نقش نقاشی است که استخدام شده تا تصویر او را نقاشی کند.

«زندگی پنهان» که ۱۳ دسامبر راهی سینماها می‌شود فیلمی به کارگردانی ترنس مالیک است که اولین بار در جشنواره کن امسال به نمایش درآمد. این فیلم فردی با بازی آگوست دیل را تصویر می‌کند که حاضر نیست در جنگ جهانی دوم برای نازی‌ها بجنگد. دیل در کنار والیر پاچنر در نقش یک زوج دوست‌داشتنی اتریشی ظاهر شده‌اند که با سه دختر کوچکشان در منطقه آلپ و در هارمونی کامل با طبیعت زندگی می‌کنند تا این که هیتلر از راه می‌رسد.

«گوهرهای تراش نخورده» از ۱۳ دسامبر راهی سینماها می‌شود. این فیلم که در جشنواره فیلم تورنتو دیده شده ساخته بنی و جاش سفدی است. فیلم که به صورت ۳۵ میلیمتری توسط داریوش خنجی فیلمبرداری شده تریلری شهری درباره جواهرفروشان نیویورک است و بازی آدام سندلر در نقش یکی از هیمن جواهرفروشان به شدت تحسین شده است.

«منصفانه و متعادل» فیلمی درام مستند به کارگردانی جی روچ قرار است ۲۰ دسامبر راهی پرده‌ها شود. این فیلم با بازی نیکول کیدمن، شارلیز ترون و مارگو رابی، درباره تهیه کننده فاکس نیوز است.

«زنان کوچک» ساخته گرتا گرویگ ۲۵ دسامبر اکران می‌شود. این فیلمساز که سازنده فیلم نامزد اسکار «لیدی برد» است، در فیلم جدیدش رمان مشهور لوییزا می آلکات را با بازی سیرشا رونان ساخته است. اما واتسون، تیموتی شالامه، فلورنس پیو، لورا درن و مریل استریپ بازیگران این فیلم هستند. «زنان کوچک» ماجرای ۴ دختر نوجوان به نام‌های ایمی، جو، بت و مگ و مادرشان در دوران جنگ داخلی آمریکا در ایالت ماساچوست را روایت می‌کند.

کد خبر 4775164

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای آمریکا فیلم سینمایی بازیگر سینما تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فیلم کوتاه سینمای مستند موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی موسیقی نواحی جشنواره فیلم رشد بازیگر سینما سازمان صداوسیما بازیگر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن فیلم‌های بین‌المللی دیگری را به بخش‌های مختلف این دوره اضافه کرد که انیمیشن میشل آزاناویسیوس با عنوان «گرانبهاترین محموله‌ها»، فیلم «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و «لولا» اولیور استون از جمله آنها هستند.

«گران‌بهاترین محموله‌ها» از رمان پرفروش ژان کلود گرومبرگ به همین نام اقتباس شده و داستانش در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. این اولین انیمیشنی خواهد بود که در بیش از یک دهه گذشته - پس از «والس با بشیر» آری فولمن در سال ۲۰۰۸ - وارد بخش رقابتی کن شده است.

آزاناویسیوس فیلمنامه را با گرومبرگ نوشته و الکساندر دسپلات آهنگساز برنده اسکار موسیقی فیلم را ساخته است. صداپیشگی این انیمیشن را بازیگر مشهور فرانسوی ژان لویی ترینتینان، گریگوری گدبوآ و دومینیک بلان بر عهده دارند.

آزاناویسیوس از اعضای ثابت کن است و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ برای اولین بار «هنرمند» و «تغییرپذیر» را در بخش رقابتی داشت و «کوپه» هم فیلم افتتاحیه سال ۲۰۲۲ بود.

«دانه انجیر مقدس» جدیدترین فیلم محمد رسول‌اف هم به بخش رقابتی افزوده شد. وی پیش از این با فیلم‌های «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» و «لرد» (با عنوان خارجی «مرد صداقت») در بخش نوعی نگاه کن حضور داشت.

امانوئل پارپو رومانیایی با فیلم «سه مایل تا پایان دنیا» برای اولین بار وارد بخش مسابقه می‌شود.

در بخش کن پرمیر «ماریا» ساخته جسیکا پالود درباره زندگی تراژیک ماریا اشنایدر بازیگر «آخرین تانگو در پاریس» ساخته برناردو برتولوچی با بازی آناماریا وارتولومی و مت دیلون و فیلم گائل مورل با عنوان «زندگی کن، بمیر، دوباره متولد شو» افزوده شده است.

در بخش نمایش ویژه «یک فیلم ناتمام» لو یه فیلمساز چینی درباره همه‌گیری، «عاشقان سینما» آرنو دپلشن با بازی متیو آمالریک، «لولا» الیور استون، درباره رییس جمهور برزیل و «زننده» تودور جیورجیو دیگر فیلم‌های افزوده شده به کن امسال هستند.

«کنت مونت کریستو» ساخته الکساندر دلا پاتلیر و متیو دلاپورته با بازی پیر نینی به بخش خارج از رقابت اضافه شد.

اولین فیلم کارگردانی سلین سالت با نام «نیکی» فیلمی بیوگرافی از نیکی دو سن فال هنرمند فرانسوی-آمریکایی، «وقتی نور می‌شکند» رونار رونارسون و «جریان» جینتس زیلبالودیس هم به بخش نوعی نگاه افزوده شده‌اند.

کد خبر 6086129

دیگر خبرها

  • جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین !
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی
  • تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از پنج سال باخت
  • الکلاسیکو؛ زمانی برای ریکاوری ژاوی با شکست آنچلوتی
  • تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از ۵ سال باخت
  • ژاوی: بازی الکلاسیکو مهمترین بازی فصل است
  • مصدومیت هالند در مهمترین زمان فصل
  • بازیگر ترکیه‌ای که حسن فتحی او را متحول کرد