Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:10:14 GMT

گوشت مرغ فراوری شده را تنها از مراکز مجاز تهیه کنید

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۴۰۶

گوشت مرغ فراوری شده را تنها از مراکز مجاز تهیه کنید

ایسنا/یزد مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد با بیان این که گوشت مرغ فراوری شده یکی از اقلام پرمصرف خانواده‌ها به ویژه در ایام تعطیلات است، تاکید کرد: مردم به منظور اطمینان از حفظ سلامت خود کلیه فراورده‌های خام دامی از جمله گوشت مرغ فراوری شده را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید مهدی موسوی پور» گفت: یکی از این اقلام پرمصرف که توسط خانواده‌ها به وی‍ژه در ایام تعطیلات آخر هفته خریداری و مصرف می‌شود، گوشت مرغ فرآوری شده به صورت جوجه کباب زعفرانی شده آماده طبخ، شنیتسل و سایر موارد است که در صورت رعایت نشدن اصول فنی و بهداشتی در تهیه آن می‌تواند سلامت مصرف‌کنندگان را به مخاطره بیاندازد.

وی با اشاره به ماده 31 قانون تعزیرات حکومتی در زمینه فرآوری انواع گوشت، یادآور شد: هرگونه قطعه‌بندی، بی‌استخوان کردن، فیله کردن، شنیتسل، جوجه کباب و زعفرانی کردن گوشت خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ممنوع و تنها در صورت اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی مجاز است.

وی گفت: بر همین اساس فرآوری گوشت مرغ نیز تنها در مراکز بسته‌بندی دارای پروانه بهداشتی از دامپزشکی که زیر نظر مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی مشغول فعالیت باشند، قانونی و بلامانع است ولی در عین حال و با وجود نظارت‌های صورت گرفته، در برخی موارد شاهد عرضه گوشت مرغ فراوری شده غیر مجاز توسط برخی افراد سودجو و متخلف هستیم.

این مسئول در مورد مشخصات گوشت مرغ فرآوری شده غیر مجاز و خطرات مصرف آن نیز اظهار کرد: این محصولات فاقد بسته‌بندی بهداشتی و برچسب مشخصات هستند، در نتیجه هیچگونه اطلاعاتی از قبیل نحوه تولید، شرایط نگهداری، تاریخ تولید و انقضاء آن در دسترس نیست و علاوه بر آن به دلیل نبود نظارت فنی، امکان وجود انواع افزودنی‌های غیر مجاز خوراکی مانند رنگهای صنعتی در این محصولات وجود دارد.

موسوی‌پور در پایان به مردم توصیه کرد: حتیالامکان با صرف کمی وقت با تهیه گوشت تازه مرغ، آن را در منزل و تحت شرایط بهداشتی و به صورت خانگی فرآوری کنند یا در صورت تمایل به خرید محصولات آماده و صنعتی، در هنگام خرید به شرایط بسته‌بندی و برچسب مشخصات معتبر دقت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دامپزشكي يزد گوشت مرغ جوجه کباب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری‌فرد گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی با حضور جهادی و شبانه‌روزی در بندر امام خمینی، بهداشت و سلامت نهاده‌های دامی وارداتی را در همه مراحل تخلیه، بارگیری و حمل به تمام نقاط کشور طبق ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال می‌کنند.

وی افزود: این محموله‌ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایش‌های لازم، در سیستم زنجیره مصرف دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.

عسکری فرد ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیون تن نهاده دامی وارداتی به کشور تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان ترخیص شد که این مقدار نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: با انجام این حجم از واردات نهاده‌های دامی به کشور از بندر امام خمینی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، رشد تولید فرآورده‌های دامی، آرامش در بازار مصرف، امنیت غذایی و افزایش اشتغال در این زمینه بیشتر فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان