Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@06:44:06 GMT

دستکاری بزرگ کالدرون در منطقه پرواز ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۶۰۹

دستکاری بزرگ کالدرون در منطقه پرواز ممنوع

کالدرون یک‌سوم فصل را گذراند و با اینکه شش هفته برای آماده‌سازی تیمش فرصت داشت اما همچنان در گیر و دار مرحله شناخت است و به‌نظر نمی‌رسد این پروسه به پایان رسیده باشد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی،در این میان آنچه تا حدودی نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد این است که آزمون‌ها و تغییرات مرد آرژانتینی برای رسیدن به شناخت دقیق از داشته‌هایش و انطباق آن با فلسفه تیمی خود محدود به یکی دو پست یا یک بخش از تیمش نیست و تقریباً این تغییرات و آزمون و خطا در همه خطوط و بیشتر پست‌ها جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضوع مهم‌تر اینکه او بیشتر از هر منطقه تغییرات و جابه‌جایی‌هایش را در خط دفاعی تیم خود اعمال می‌کند؛ جایی که طی سه فصل گذشته منطقه امن پرسپولیس بوده و تداوم موفقیت‌های پرسپولیس در خط دفاع پایه‌ای محکم برای کامیابی‌هایش در پایان فصل بوده است.


با نگاهی به ترکیب خط دفاعی پرسپولیس در 10 هفته ابتدایی این فصل مشخص می‌شود کالدرون تقریباً هر دو بازی یا حتی کمتر حداقل یک تغییر در ارنج خط دفاع چهار نفره خود ایجاد کرده است که آماری نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد.


او فصل را با خط دفاع چهار نفره‌ای آغاز کرد که برانکو با دو جام تمامش کرده بود. خط دفاعی متشکل از شجاع و سیدجلال در مرکز که طی دو فصل بازی کنار هم به هارمونی بالایی دست یافته بودند و البته شیری و نادری در جناحین که در زمستان سال گذشته سرخپوش شدند و خیلی زود با اتکا به توانایی‌های‌شان جای ثابتی در ترکیب 11 نفره پیدا کردند.


این ارنج در بازی با پارس جم به میدان رفت و بالطبع بدون دریافت گل و با پیروزی خانگی در هفته دوم نیز در زمین رؤیت شد. باخت در تبریز و مقابل تراکتورسازی اما بهانه خوبی برای شروع تغییرات کالدرون در خط دفاع بود. او از وقفه لیگ برای اعمال تغییراتش سود برد و در بازی با صنعت‌نفت، کنعانی‌زادگان ملی‌پوش جایگزین کاپیتان پرافتخار سرخ‌ها شد. البته که در گل دریافتی از مدعی تبریزی خط دفاع و سیدجلال تقصیری به گردن نداشتند اما کالدرون با در نظر گرفتن فلسفه مدنظر خود و احتمالاً اینکه سیدجلال با این فلسفه جور نیست او را بیرون نشاند.


اولین تغییر در هفته سوم رخ داد اما این تنها تغییر مرد آرژانتینی نبود و وی محمد انصاری را جایگزین محمد نادری کرد تا عملاً نیمی از خط دفاعش را تغییر داده باشد. پرسپولیس با این خط دفاع باز هم برد و گل نخورد تا به دربی برسد. کالدرون بدون تغییر وارد دربی شد اما با اینکه از حریف سنتی گل نخورد و برنده از زمین بیرون آمد اما بعد از مرکز و جناح چپ، تغییرات کالدرون در دفاع راست هم آغاز شد.


در بازی حساس مقابل سپاهان سیامک نعمتی جای مهدی شیری را گرفت که این سومین تغییر در خط دفاع سرخ‌ها بود. البته این تغییر یک مقدمه در دربی داشت و نعمتی در یک‌سوم پایانی آن مسابقه جای شیری در دفاع راست بازی کرد.


در بازی بعد از آن محرومیت شجاع باعث چهارمین تغییر در خط دفاع شد. در مشهد و بازی با شهرخودرو انصاری به مرکز دفاع و جای شجاع رفت تا نادری به دفاع چپ برگردد اما نعمتی در دفاع راست ماند و ضمن دریافت اخطار پنجم محروم هم شد.


در واقع بعد از باخت به سپاهان، کالدرون تغییری ناخواسته و اجباری در خط دفاعش داشت که منجر به دو جابه‌جایی شد اما در مشهد و مقابل دیگر مدعی قهرمانی هم باخت.


با وقفه بعدی لیگ و برای بازی با پیکان باز هم تغییرات گابریل در خط دفاع ادامه پیدا کرد و شیری به دفاع راست برگشت. ترکیب چهار نفره نادری-انصاری-کنعانی - شیری در بازی هفته هشتم مقابل شاهین هم تکرار شد اما با وجود بردی بی‌دردسر و پرگل خارج از خانه که اتفاقاً همه‌جوره مورد رضایت کالدرون قرار گرفت تغییرات در خط دفاعی ادامه پیدا کرد.


کالدرون برای بازی خانگی مقابل ماشین‌سازی پنجمین تغییر در خط دفاع را ایجاد کرد و شجاع را جای شیری به دفاع راست برد که هرگز نتیجه نگرفت و البته مورد انتقاد کارشناسان رسانه‌ها و پیشکسوتان قرار گرفت.


در پی این جواب نگرفتن و در بازی دهم مقابل فولاد، مهدی شیری به دفاع راست برگشت اما این تغییر آخرین جابه‌جایی در خط دفاع سرخ‌ها نبود. در اهواز سیدجلال حسینی به ترکیب اصلی برگشت و کنار کنعانی بازی کرد تا انصاری به دفاع چپ و نادری دوباره از خط دفاع بیرون رفته و با حضورش در خط میانی انصاری تبدیل به مدافع چپ تیم شود. این یعنی سه تغییر همزمان که تعداد تغییرات و جابه‌جایی‌های کالدرون در خط دفاع تیمش را به عدد قابل توجه 10 رساند.


کالدرون در حالی این تعداد تغییر را طی فقط 10 هفته در ترکیب خط دفاعی‌اش اعمال کرده که غیر از جابه‌جایی‌های بازی به بازی در حین انجام مسابقه نیز دست به تعویض مدافعان خود می‌زند. او تا کنون دوبار نادری و دوبار عبدی را در دفاع چپ و راست تعویض کرده و یک تعویض ناخواسته به‌خاطر مصدومیت انصاری داشته است.

پرسپولیس تهران گابریل کالدرون (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران گابریل کالدرون سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری، تراکتور در حالی خودش را آماده بازی با نساجی می‌کند که دیگر قرار نیست پاکو خمس روی نیمکت این تیم بنشیند. او روز دوشنبه قراردادش را با تراکتور فسخ کرد و حالا سرخپوشان تبریزی دوران جدیدی را تجربه خواهند کرد.

مهدی شیری، مدافع راست تراکتور، هم مثل اکثر بازیکنان این تیم، از خمس تمجید می‌کند و تأکید دارد که چیزهای زیادی از این مربی اسپانیایی یاد گرفته است.

گفت‌وگوی با شیری را در ادامه می‌خوانید:

* در مورد جدایی خمس چه صحبتی داری؟
خمس مربی بزرگ و باسابقه‌ای بود که رزومه خوبی در فوتبال اسپانیا داشت ولی متأسفانه در ایران به هدفی که داشت، نرسید و از جمع ما جدا شد. او مدرس فیفا بود و فوتبال را از هر لحاظ به‌خوبی به ما آموزش می‌داد. کار‌ کردن با این مربی برای من لذت‌بخش بود و نکات خوبی از خمس یاد گرفتم، برای او آرزوی موفقیت دارم.

* انتقادی که از سوی هواداران تراکتور و رسانه‌ها به خمس می‌شد، این بود که با گذشت 23 هفته نتوانست ترکیب ثابت تیم را پیدا کند. در این مورد چه نظری داری؟
وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد و برخی مسائل هم پررنگ می‌شود که شما به یکی از آنها اشاره کردید. همه ما انسان هستیم و ممکن است اشتباه کنیم. او دوست داشت به تیم کمک کند و شاید در برخی مسائل اشتباه کرد ولی دیگر نباید به گذشته فکر کرد.

* تراکتور امسال هم قهرمانی را از دست داد تا هواداران این تیم همچنان در حسرت کسب نخستین قهرمانی لیگ باشند. در این مورد چه نظری داری؟
ما امسال خیلی نزدیک به این بودیم که برای قهرمانی بجنگیم و شرایط خوبی داشتیم. اوایل فصل چند بازی را به‌دلیل عدم‌ هماهنگی از دست دادیم چون نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشتیم. از طرفی بازی با مدعیان و رقیبان مستقیم را از دست دادیم و شرایط طوری رقم خورد که نتوانستیم هواداران تراکتور را شاد کنیم. اگر حتی مقابل مدعیان مساوی می‌کردیم همچنان برای قهرمانی شانس داشتیم، با این حال امیدوارم در ادامه بازی‌ها محکم کار کنیم و در جام‌حذفی هم دنبال جبران هستیم. قهرمانی در این جام هدف مهم ما‌ست.

* از عملکردت در این فصل راضی هستی؟
از خودم بیشتر از این انتظار دارم. امسال دوست داشتیم همه ما بیشتر به تیم کمک کنیم.

* چند هفته پیش مصاحبه‌ای به نقل از تو منتشر شد که پرسیده بودند استقلالی هستی یا پرسپولیسی. تو هم گفته بودی بعدا جواب می‌دهم که ظاهرا این موضوع به مذاق هواداران پرسپولیس که قبلا برای این تیم بازی می‌کردی، خوش نیامد. در این مورد توضیح می‌دهی؟
خیلی‌ها در این مورد از من سؤال کردند، ولی من مصاحبه‌ای انجام ندادم و آن مصاحبه کذب محض بود. من بازیکن تراکتور هستم و اولویت اول و آخرم تراکتور است.

* کیفیت لیگ امسال چطور بود؟
لیگ امسال خیلی تعطیلی داشت و یکی از دلایلی که مصدومان لیگ زیاد بودند، همین تعطیلی‌ها بود. در هر تیمی چند بازیکن رباط صلیبی پاره کردند و این اصلا خوشایند نیست. پارگی رباط‌ها در این فصل وحشتناک بود و تعطیلی‌ها اصلا برای لیگ ما خوب نبود. امیدوارم یک روز شاهد این باشیم که برنامه لیگ برتر از ابتدا تا آخر فصل مشخص شود و بازیکنان و مربیان هم برنامه خودشان را بدانند. وقتی بازی‌‌ها منظم برگزار شود، کیفیت فنی لیگ هم بالا می‌رود.

* در مورد بازی با نساجی چه صحبتی داری؟
خب، آنها شرایط خوبی در جدول ندارند و در زمین خودشان دنبال برد هستند ولی ما هم محکوم به برد هستیم تا باخت قبلی را جبران کنیم.

دیگر خبرها

  • معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش
  • مهدی هاشمی‌ نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند/ شمس‌آذر انتحاری بازی می‌کند
  • هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • ترکیب رئال مادرید برابر منچسترسیتی در بازی برگشت با یک تغییر بزرگ
  • غیبت بهترین گلزن و مدافع راست نساجی در بازی با تراکتور