Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی عبدیان به همراه هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان روز دوشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: نبود حمایت‌های کافی، توجه نکردن به نظرات کارشناسی و اعمال بخشی نگری در حوزه صادرات استان باعث شده تا توسعه صادرات با موانع متعددی مواجه شود.
وی با بیان اینکه اتحادیه صادرکنندگان قزوین ۲ سال است که در استان قزوین تشکیل شده است، اظهار داشت: با اینکه حجم صادرات استان ۴۰۰ درصد افزایش یافته و سالانه به حجمی معادل ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است، اما فعالان صادراتی همچنان بدون حامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدیان اظهار داشت: برخی از شرکت‌های تولیدی با اینکه تمام امکانات خودشان را از استان دریافت می‌کنند، از صادرات و پرداخت مالیات را در تهران انجام می‌دهند و این موضوع باعث شده تا آمارهای صادراتی استان کاهش یابد.
این فعال صادراتی در ادامه سخنان خود به وجود تجارب مختلف تجاری اشاره کرد و گفت: اتحادیه صادرکنندگان و اتاق بازرگانی باید در هماهنگی سفرهای تجاری و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی نقش داشته باشند و برگزاری این برنامه‌ها بدون اظهار نظر کارشناسی سبب شده تا فقط هزینه‌های مضاعف ایجاد شود.
عبدیان در ادامه صحبت‌های خویش به مشکل اعطای مجوز بیش از اندازه ظرفیت در حوزه کاشی و سرامیک اشاره کرد و گفت: با اینکه کارخانجات کاشی و سرامیک در استان با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، اما هنوز هم شاهد اعطای مجوزهای بیشتر در این جوزه هستیم که باعث شده تا بازار و هماهنگی این شرکت‌ها به هم بریزد.
ربیس اتحادیه صادرکنندگان استان به مشکلات بانکی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بانک‌ها همکاری چندانی با صادرکنندگان ندارند و تسهیلات خودشان را به شرکت‌های معدودی پرداخت می‌کنند.
عبدیان تصریح کرد: کل منابع بانکی موجود برای اعطای تسهیلات به صادرکنندگان بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است و قرار شده این رقم به ۵۰۰ میلیون تومان برسد، درحالی که سالانه ۸۰۰ میلیون دلار صادرات از استان صورت می‌گیرد و این مقدار منابع با میزان صادرات توازن ندارد.
وی همچنین گفت: گرچه گفته می‌شود سود بانکی ۱۸ درصد است، اما در واقعیت رقم بازپرداخت تسهیلات بیشتر از این حرف بوده و حتی ۱۵ درصد از تسهیلات اعطایی در نزد بانک بلوکه می‌شود.
عبدیان با بیان اینکه ۵۰ درصد تقاضای صادرکنندگان برای دریافت تسهیلات به علت نبود وثیقه و قبول نکردن سند شرکت‌ها در بانک رد می‌شود، اظهار داشت: صادرکنندگان استان قزوین درحال حاضر بدون حامی در مسیر توسعه قرار گرفته‌اند که اگر بانک‌ها مشارکت کنند، سهم قابل توجهی در حوزه صادراتی کشور خواهیم داشت.
این تولید کننده به وضعیت نامطلوب شهرک کاسپین قزوین در حوزه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: با اینکه خیلی از واحدهای مستقر در این شهرک با مشکلات زیرساختی روبرو هستند، اما قراردادهای جدید و فروش اراضی در شهرک کاسپین همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که سیاست شرکت شهرک‌های صنعتی کشور فروش اراضی بیشتر است.
عبدیان خاطرنشان کرد: صادرات برخی محصولات کشاورزی به علت داشتن سموم باعث شده تا این کالاها پس از مدتی از اروپا به کشور بازگردانده شوند که برای رفع چنین هزینه‌های مضاعفی در بازگشت کالاهای صادراتی لازم است یک آزمایشگاه ویژه در اتحادیه صادرکنندگان فراهم شود.

۲۲۰ صادر کنننده در استان قزوین وجود دارد که از این میان ۱۰۰ نفر عضو اتحادیه صادرکنندگان هستند.

برچسب‌ها صادرات تسهیلات بانکی استان قزوین تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات تسهیلات بانکی استان قزوین تجارت صادرات تسهیلات بانکی استان قزوین تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفدراسیون صادرات ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه مقننه، اعلام کرد: عدم تطبیق تعطیلات پایان هفته در ایران با سایر کشورهای دنیا، منجر به برقراری محدود ارتباطات تجاری با بازارهای جهانی آن هم در شرایطی خواهد شد که اقتصاد ایران با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که به طور قطع، تصمیم نمایندگان مبنی بر اعلام رسمی تعطیلات پایان هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه و نیز فرصت مؤثر ۳ روزه در هر هفته برای تعامل و انجام مراودات تجاری با بازارهای جهانی، بیش از پیش بر سختی آن خواهد افزود.

در بخشی از این نامه آمده است؛ موکول کردن تعطیلات پایان هفته به جمعه و شنبه می‌تواند تعداد روزهای مؤثر برای فعالان اقتصادی در تعاملات تجاری با دنیا را به ۴ روز در هفته افزایش داده و زمینه‌ساز فضای موثرتری در تجارت خارجی و ارزآوری برای کشور شود.

کنفدراسیون صادرات ایران به عنوان تشکل بالادستی حوزه صادرات غیرنفتی، همراه با دیگر بخش‌های اقتصادی مخالفت خود با محدود شدن فعالیت‌های تجاری را اعلام کرده و از مجلس شورای اسلامی درخواست نمود تا با تجدیدنظر در این تصمیم، زمینه رشد و ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور با دنیا را فراهم کنند.

کد خبر 6080099 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • نماد زندگی فانی و باقی
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • تیم واکنش سریع آبفا به مناطق سیل زده جنوب کرمان اعزام شد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود