Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیزاده رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در سال زراعی ۹۸_۹۹ کشت سطح سبز محصولات دیم گندم و جو که همزمان با کشت پاییزه کاشته شده بود در مقایسه با پارسال ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه پارسال در این فصل ۳۰ هزار هکتار سطح سبز از مزارع دیم داشتیم، افزود: امسال در پی کاهش بارندگی، سطح سبز محصولات زراعی هم کمتر شده است که همین امر موجب کاهش سطح سبز محصولات زراعی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده اضافه کرد: همچنین امسال ۸۳۵ هکتار سطح سبز در زمین‌های آبی کشت شده است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد به سطح بیمه محصولات زراعی اشاره و ادامه داد: کشاورزان تاکنون ۳ هزار و ۳۵۰ هکتار از زمین‌های زراعی محصولات خود را بیمه کرده اند.

علیزاده گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند و کشاورزانی که تاکنون موفق به بیمه محصولات کشاورزی خود نشده اند تا اواخر این ماه برای بیمه فرصت دارند.

انتهای پیام / س خ 

کاهش ۱۰۰ درصد سطح سبز محصولات زراعی در مهاباد 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضایعات گندم؛ از تولید تا سفره مردم

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ نشست رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در محل این سازمان برگزار شد. سید مجتبی خیام نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به روز ملی گندم و نان گفت: بالاترین محصول راهبردی در بخش کشاورزی مربوط به گندم است. حداقل سرانه مصرف این کالای استراتژیک ۱۵۰ کیلو گرم برای هر ایرانی است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد تأمین کالری روزانه جامعه با گندم است، افزود: با توجه به تحولات سیاسی در سطح جهان نقش گندم را به عنوان سپر سیاسی برای تسلط کشورهای دیگر کرده است. گام‌های مثبتی در ایران به ویژه در دولت سیزدهم برای خودکفایی گندم برداشته شد.

وی اظهار کرد: در سال نخست دولت، افزایش تولید حداقل ۳ میلیون تن بود. این عدد سال گذشته به ۶ میلیون تن رسید. امسال هم پیش بینی می‌شود ۶ میلیون تن دوباره تکرار شود.

خیام نکویی با اشاره به نیاز ۱۳.۵ میلیون تن نیاز سالانه گندم کشور، گفت: ایران ظرفیت دارد تا علاوه بر خودکفایی در جرگه صادرکنندگان قرار گیرد. اگر یک تن به محصول آبی گندم و ۵۰۰ کیلو گرم به محصول دیمی آن افزوده شود امکان صادر محقق می‌شود.
هشدار به ضایعات کیفی
خیام نکویی با تأکید بر سختی کار در تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم، عنوان کرد: بخشی از محصول در کالای نهایی (نان) ضایع می‌شود. از این رو زنجیره تولید گندم تا تهیه نان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: ضایعات فقط در حوزه مصرف و مشکلات نان نیست در زمان برداشت هم رخ می‌دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر کیفیت گندم تولیدی داخل، گفت: گندم تولیدی ایران از سالم‌ترین محصولات کشورهای توسعه یافته به لحاظ عناصر سنگین مانند سرب و… است. ضمن اینکه به لحاظ عناصر غذایی مانند روی، منیزیم و… غنی است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: برنامه راهبردی رسیدن به ۹۰ درصد خودکفایی به ویژه برای محصول استراتژی گندم است که امروز نزدیک شده‌ایم.

ادامه دارد…

کد خبر 6083257 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود
  • ضایعات گندم؛ از تولید تا سفره مردم
  • خسارت سرمای دیررس بهاره به محصولات زراعی اهر