Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:57:05 GMT

کتابخانه؛ بخش جداناپذیر یک سیستم آموزشی موفق

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۷۱۳

کتابخانه؛ بخش جداناپذیر یک سیستم آموزشی موفق

ایسنا/همدان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: کتابخانه بخش جداناپذیری از یک سیستم آموزشی موفق است که کمک قابل توجهی به جایگاه کشور به عنوان یک ملت با سواد انجام می‌دهد.

عاطفه زارعی دوشنبه ۲۷ آبان ماه در مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی وکتابدار استان همدان، اظهار کرد: تقویت کتابخانه‌های عمومی در زیربنا، منابع، اعضا، فناوری اطلاعات و تجهیزات با تأکید بر نقش آنها در جوامع به کارکرد اجتماعی آن در تألیف اهداف اصلی کتابخانه‌های عمومی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کتابخانه را بخش جداناپذیری از یک سیستم آموزشی موفق دانست که کمک قابل توجهی به جایگاه کشور به عنوان یک ملت با سواد می کند، ادامه داد: در این راستا با توجه به اقدامات فرهنگی و ترویجی  در جامعه در هم تنیدگی عمیقی را باید بین کتابخانه‌های اجتماع به وجود آورد چرا که در آینده هیچ محیطی بخشنده‌تر و بارورتر برای یادگیری شخصی و غنابخشی و فرصت‌های اقتصادی بهتر از کتابخانه عمومی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی کشور بر تحول کتابخانه های عمومی از تمرکز به کتابخانه در اجتماع در جهت برآورده کردن نیاز اطلاعات خاص مردم و جوامع تأکید شده و در این راستا همایشی فروردین ماه در اهواز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای کارکرد اجتماعی کتابخانه های عمومی استان اقداماتی نظیر شرکت در جشنواره روستایی دوستدار کتاب یعنی هدهد سفید و خاطره نویسی، برگزاری مراسم تقدیر از نویسندگان بومی اهل قلم و چهل قلم، آیین نکوداشت شاعران، برگزاری جشنواره قصه گویی در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی به همکاران، نویسندگان و کاربران بومی، کتابخانه گردی در سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دعوت از از قشرها مختلف جامعه را در کارنامه خود داشته است.

زارعی خاطرنشان کرد: عقد تفاهم نامه با سازمان‌های مختلف مانند جهاددانشگاهی، آموزش و پرورش، بنیاد شهید، اتاق بازرگانی، سازمان فنی و حرفه‌ای و برگزاری بیش از ۱۲۰ برنامه در هفته کتاب و بیش از ۱۰۰۰ برنامه طی یکسال، برگزاری باشگاه کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری باشگاه‌های مقاله خوانی در حوزه‌های مختلف با کارکرد اجتماعی کتابخانه و اشاعه اشتراک تجربیات از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌ها طی سال گذشته بوده است.

وی از افتتاح و بهره برداری چندین کتابخانه عمومی از آبان سال گذشته تا آبان امسال در استان خبر داد و بیان کرد: افتتاح کتابخانه عمومی مرکز همایش‌های قرآنی در شهرستان با کمک شهرداری و شورای شهر همدان، افتتاح کتابخانه عمومی فرهنگسرای ولایت، راه اندازی کتابخانه عمومی سیار شهری در همدان، افتتاح کتابخانه عمومی شهر زنگنه در سال گذشته و کتابخانه شهدای گمنام رزن از جمله امور بوده است و اتمام و افتتاح طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی اسدآباد و کتابخانه عمومی شهید مظاهری مریانج نیز در سالجاری رقم می خورد.

زارعی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار منابع اطلاعاتی طی یک سال گذشته به کتابخانه های عمومی اهدا شده است، اضافه کرد: ۱۲۰۰ نسخه کتاب توسط مرحوم رستمی در شهرستان اسدآباد، ۶۰۰۰ نسخه کتاب توسط بنیاد شهید و ۴۰۰۰ نسخه کتاب توسط سیدعلی اکبر فامیل روحانی به تازگی به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در چهار روستای استان که فاقد کتابخانه هستند و دسترسی به کتابخانه های روستاهای مجاور برای آن سخت و دشوار است، پیشخوان کتابخانه راه اندازی خواهد شد تا علاقمندان بتوانند از خدمات آن بهره ببرند، گفت: ۱۱۵ باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که ۷۰ ‌کتابخانه شهری و بقیه روستایی هستند و بیش از ۸۲ هزار عضو فعال در کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند و ۴.۸ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم نساجی با تغییر سیستم موفق به پیروزی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی صداقت بعد از برد یک بر صفر نساجی مقابل تراکتورسازی تبریز در نشست خبری با تقدیر از هواداران تیم اظهار کرد: از بودن در کنار هواداران لذت بردیم و انرژی گرفتیم و این برد را به آنان تقدیم می‌کنیم.

وی با عنوان اینکه محمد نصرتی مربی تیم تراکتور آینده دار است، حضور وی را در مدت کم در این تیم تأثیر گذار دانست و درباره شرایط بازی گفت: با اینکه چند تا از بازیکنان ما در ترکیب اصلی نبود ولی جوانان به خوبی از وظایف محوطه برآمدند.

صداقت ادامه داد: تیم ما بعد از گل عقب نشست و هدفمند دفاع کرد و با آنکه تراکتور در لحظات آخر فشار حداکثری را وارد کرد اما بچه‌های ما به خوبی مقابله کردند و با تغییر سیستم و تعویض‌های صورت گرفته توانستیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

مربی تیم نساجی مازندران این برد را به هواداران تیم تبریک گفت و افزود: درباره استفاده از جوانان در ترکیب گفت: وقتی بازیکن جوان با کیفیت باشد مربی برای استفاده از وی ست و دلش نمی‌لرزد.

مربی تیم نساجی مازندران با عنوان اینکه همچنان شرایط تیم تا حدودی از نظر جدول متزلزل است، تصریح کرد: هنر آقای الهامی استفاده از ترکیب جوانان و افراد با تجربه در بازی‌ها است و خوشبختانه نتیجه نیز گرفتیم.

وی گفت: تمام ارکان باشگاه نساجی اعم از مدیریت تا ارکان جز تلاش زیادی دارند تا به نتیجه مطلوب برسیم و امیدواریم که چنین روندی را شاهد باشیم.

تیم نساجی با این برد به رده ۱۵ جدول لیگ برتر با ۱۹ امتیاز صعود کرد.

کد خبر 6082789

دیگر خبرها

  • تیم نساجی با تغییر سیستم موفق به پیروزی شد
  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • برگزاری دوره آموزشی صنعت زنبورداری در همدان
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود