Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر روز دوشنبه در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان گرمسار و آرادان استان سمنان با حضور وزیر نیرو، افزود: وزارت نیرو باید طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان را پیگیری کند و این طرح درطرح‌های تبصره ۱۹ بودجه سال ۹۹ قرار گیرد.

وی بیان کرد: اجرای طرح انتقال آب دریای خزر یکی از راه‌کارهای برون‌رفت استان سمنان از معضل خشک‌سالی است بنابراین وزارت نیرو پیگیر تحقق این مساله باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان ادامه داد: برخی از طرح‌های آب‌رسانی در استان مانند انتقال آب از چشمه‌ قطری به شاهرود نیمه‌کاره رها شده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ جمعیت در استان سمنان، تصریح کرد: مسوولان استانی و دستگاه‌های اجرایی با همراهی و هماهنگی راهکاری برای برون‌رفت از مشکل ایجاد شده در اجرای طرح آبرسانی در شرق استان بین استان‌های گلستان و سمنان پیدا کنند.

آشناگر، توسعه سمنان را در گرو تامین آب دانست و افزود: موادمعدنی در شهرستان‌های دامغان و شاهرود، به علت کمبود منابع آب، بدون فرآوری و به صورت خام  به فروش می‌رسد.

استاندار سمنان یادآور شد: آب‌های سطحی در سمنان باید کنترل و مدیریت شود اما تبخیر۷۰ درصدی بارش‌ها یک مشکل اساسی در این مورد است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح طرح های آب و برق به شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان سفر کرده است، وزارت نیرو در قالب پویش « هر هفته الف - ب - ایران» ۲۲۷ طرح آب و برق کشور را با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال در ۳۱ استان تا پایان امسال افتتاح می کند.

برچسب‌ها افتتاح طرح انتقال آب دریای خزر استانداری سمنان علی رضا آشناگر  وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح انتقال آب دریای خزر استانداری سمنان وزارت نیرو افتتاح طرح انتقال آب دریای خزر استانداری سمنان وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۱ کیلومتر خطوط و شبکه‌های آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شده است، اظهار داشت: این ۱۰۱ کیلومتر از خطوط و شبکه‌های آبرسانی با اعتبار دو هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال تعویض و بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در استان داریم، گفت: بر اساس آخرین آمار حدود سه هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال نیازمند اصلاح و بهسازی مجدد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل هدررفت آب، فرسودگی شبکه‌های انتقال است، اظهار کرد: البته وجود انشعابات غیرمجاز کنتورهای خراب هم یکی از عوامل هدررفت آب است، در این راستا هم شناسایی و حذف انشعابات غیرمجاز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

کد خبر 6085639

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند