Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در حوزه مواد اولیه در صنعت خودرو ۹۰ درصد داخلی‌سازی کرده‌ایم که در ۱۰ درصد دیگر هم اقلام لازم شناسایی شده و با شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت تولید مواد اولیه لازم مذاکراتی داشته‌ایم. ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید و خرید 150 دستگاه کمپرسی بین شرکت ایران‌خودرو دیزل و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مأموریت برای ارائه خدمات به داخل کشور و با توجه به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از ارکان سازندگی در کشور است، پیش از این مذاکراتی در سطح کارشناسی بین دو طرف برای تولید کامیون کمپرسی توسط ایران‌خودرو دیزل آغاز شد و طی تفاهمی مقرر شد 700 دستگاه کمپرسی توسط ایران‌خودرو دیزل برای قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای فاز نخست این تفاهم نامه که تولید و تحویل 150 دستگاه کمپرسی است آغاز شده و در آذرماه 20 دستگاه اول تحویل قرارگاه خواهد شد و در اسفندماه نیز 45 دستگاه آخر فاز نخست تحویل می شود.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه "به واسطه آنکه تعهدات خود را بتوانیم به موقع انجام دهیم، با جدی شدن مذاکرات، کار تولید را شروع کرده‌ایم"، گفت: تلاش می‌کنیم این کمپرسی‌ها را در زمانبندی مشخص تحویل قرارگاه دهیم. 

وی ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز در حاشیه دیدار امروز با فرمانده قرارگاه داشتیم که شامل نوسازی و بازسازی ادوات و ماشین‌آلات قدیمی‌تر قرارگاه است که در گام اول به صورت نمونه این کار را انجام می‌دهیم تا با ارائه موفق نمونه‌ها، بتوانیم در آن زمینه نیز تفاهم نامه ای به امضا برسانیم.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با بیان اینکه در تولید کامیون های کمپرسی به سهم 85 درصدی در استفاده از توان داخل رسیده‌این، گفت: سالانه می‌توانیم 25 هزار دستگاه از این کامیون‌ها را تولید کنیم.

وی افزود: میز خودکفایی جدیدی برای اقلام وارداتی راه‌اندازی شده است که از طریق مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم اقلام وارداتی را نیز داخلی سازی کنیم.

مقیمی از اجرایی شدن طرحی به منظور داخلی‌سازی 87 قطعه از قطعات خودرو خبر داد و گفت: این طرح از بهمن سال گذشته آغاز شده و توانسته‌ایم از مجموع 87 قطعه، تاکنون 37 قطعه را داخلی سازی کنیم و انبوه سازی شده اند و 11 قطعه نیز در حال تست است تا به تولید انبوه برسند.

وی ادامه داد: تاکنون در این بخش 33 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی محقق شده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو در خصوص تولید داخلی مواد اولیه ساخت خودرو در ایران گفت: در حوزه مواد اولیه در صنعت خودرو 90 درصد داخلی‌سازی کرده‌ایم که در 10 درصد دیگر هم اقلام لازم شناسایی شده و با شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت تولید مواد اولیه لازم مذاکراتی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

 

R32317/P/S80,7,77,78,1415/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ایران خودرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایران خودرو ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، ضرورت تولید مواد اولیه دارویی خصوصاً داروهای استراتژیک و صادرات داروهای ساخت داخل را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب داروی ساخت داخل، به نظر می‌رسد تسهیل شرایط صادرات دارو از کریدورهای قانونی راهکار مناسبی برای توسعه مارکت‌های فراسرزمینی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت دسترسی به فرمولاسیونی در حوزه مکمل‌های دارویی را خواستار شد و افزود: نیازمند پژوهش‌هایی متناسب با نژاد ایرانی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: امروزه مکمل‌ها از بحث‌های فانتزی عبور کرده و چنانچه پیوست علمی داشته باشد اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

زالی، نسبت به مصرف غیرمنطقی و خودسرانه مکمل‌های دارویی انتقاد کرد و افزود: استفاده افراطی این داروها نه تنها باعث بهبود شرایط بدن فرد نمی‌شود بلکه در برخی موارد آسیبی که به کبد و کلیه می‌رساند بسیار خطرناک است.

کد خبر 6079074 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت‌های خشن در البرز
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان البرز
  • خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
  • نزدیک شدن به خودکفایی در تامین داروی فاکتور هشت
  • رفع انحصار تأمین فاکتور ۸ و نزدیک شدن به خودکفایی
  • رفع انحصار تامین فاکتور ۸ و نزدیک شدن به خودکفایی
  • افزایش تردد مسافر از پایانه مرزی نوردوز
  • تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مورد نیاز چاپ کتب درسی از طریق تولید داخلی