Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره عبادتی، در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: شهرستان ری ۵ بخش دارد و تمام بخش ها محل تجمع واحدهای صنفی و صنعتی است. طی هفته گذشته بحث آلودگی هوا را شاهد بودیم و  بنابراین گشت و پایش روزانه و شبانه داشتیم.

وی توضیح داد: یک سری واحدها در روز و یک سری در شب فعالیت می کنند. تقریبا تمام واحدهای تولید قیر شهرستان و تمام واحدهای تولید بتن را بازدید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز سیمان تهران را در شب و روز پایش داشتیم. تمام صنایع نفتی متعلق به پالایشگاه تهران، شرکت های روغن‌سوزی بزرگ مثل ایرانول و بهران را پایش کردیم. شرکت های تولید کاشی و سرامیک، واحدهای تولید گچ بزرگ که در شهرستان هستند به طور کامل در این مدت پایش شدند. همچنین ۱۴۰ واحد ریخته گری فعال در شهرک صنعتی شمس آباد داریم و همه اینها در شهرک پایش می شدند.

عبادتی ادامه داد: خوشبختانه در بحث واحدهای صنفی صنعتی مشکل خاصی در خصوص آلودگی هوا نداشتیم. بسیاری از این واحدها غیرفعال شده بودند و بسیاری ظرفیت را پائین آورده بودند و عده ای هم کنترل کرده بودند. عمده مشکلی که در شهرستان با آن مواجه بودیم، بحث پسماندسوزی بود. متأسفانه به ویژه در مقاطع شبانگاهی با این معضل رو به رو هستیم. به خصوص در بخش فشافویه شهرستان ری، که اراضی ملی و باز زیادی دارد تخلیه پسماند زیادی در آنجا اتفاق می افتد و متأسفانه آنها را به آتش می کشند و رها می کنند که خیلی سخت است که با آنها برخورد کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری افزود: شهرستان ری در سال گذشته گشت و پایش شبانه زیادی داشت و خیلی از ماشین هایی که تخلیه لاستیک و لاستیک سوزی داشتند را توانستیم توقیف کنیم و مقداری محیط برای این کار ناامن شد. به همین دلیل لاستیک سوزی کمتر شده ولی پسماندسوزی همچنان ادامه دارد. پسماندهایی از شهر تهران به ویژه پسماند بعضی رستوران ها و واحدهای صنفی را تخلیه می کنند و می سوزانند ولی لاستیک سوزی را کمتر داشتیم. در این شب ها دو ماشین هم توقیف کردیم ولی بسیاری هم بارشان را تخلیه کرده بودند و نتوانستیم آنها را بگیریم.

عبادتی تاکید کرد: در بحث پسماندسوزی غیر از محیط زیست، دستگاه های مسئول زیاد هستند، پلیس راه، اداره راه و شهرسازی، بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها همه مسئولیت دارند و انتظار ما این است که این مواقع به ویژه مواقعی که بحث آلودگی هوا را داریم، تمام دستگاه ها کمک کنند و پای کار بیایند تا بتوانیم اثرگذارتر فعالیت کنیم. ما در شهرستان ری گشت های خوبی داشتیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. محیطی که برای سودجویان محیط امنی بود، ناامن شد و کسی اجازه اینکه دودی یا خروجی گرد و غبار داشته باشد، نداشت و موردی مشاهده نشد.

وی درباره اینکه دستگاه‌های دیگر در بحث پسماندسوزی چه اندازه مسئولیت و چه میزان مشارکت دارند گفت: متأسفانه بسیار کم همکاری کردند. براساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیران اجرایی پسماند تعریف شده اند. در شهرها، شهرداری ها، در بخش ها، بخشداری ها و در روستاها دهیاری ها مسئول هستند. اداره راه و اداره جهاد نیز باید در بحث پسماندهای بین راهی و .... مدیریت و نظارت کنند. انتظار ما از این دستگاه ها بیشتر است و انتظار داریم که کمک کنند. چون از نظر قانونی هم مسئولیت مستقیم دارند و در مدیریت پسماند محیط زیست فقط ناظر عالی است و مدیران اجرایی، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها مسئول هستند ولی خیلی پررنگ نبودند. انتظار ما بیشتر است در این مواقع به ویژه مواقعی که شرایط اضطرار را داریم، دستگاه هایی که مسئولیت مستقیم دارند باید نظارت های بیشتری داشته باشند ولی بازدیدهای ما این را نشان نداد.

کد خبر 4775255

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ری پسماند شهرداری ها پالایشگاه تهران اداره کل محیط زیست استان تهران زلزله وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه آلودگی هوا شهر تهران بارش برف کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی بیمه تعطیلی مدارس اربعین حسینی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به یک نوستالژی پاک و دوست دار محیط زیست | خرید از میادین تره بار با پاکت کاغذی انجام می شود

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش استفاده از کیسه و ظروف پلاستیکی مصوبه شورای شهر تهران است و از این رو بنا به گفته‌های حلیا سادات حسینی امسال هم چون سال گذشته کمیته کاهش مصرف پلاستیک تشکیل و موضوعات مربوط به تداوم طرح «صندوق سبز» را پیگیری می کنیم. او در تشریح این طرح گفت: «در راستای اجرای این طرح مقرر شده تمام غرفه‌های عرضه کننده خشکبار در میادین میوه و تره بار به جای استفاده از پلاستیک، محصولات را در پاکت‌های کاغذی به مشتری‌ها عرضه کنند. در بخش سوپری میادین میوه و تره‌بار هم اجناس حداکثر در دو کیسه بزرگ به مشتریان تحویل داده می‌شود. در بخش مواد پروتئینی کیسه مجزایی عرضه نمی‌شود و پای صندوق مواد پروتئینی داخل یک کیسه تحویل مشتری داده می‌شود.»

به گفته حسینی طرح صندوق سبز تا پایان پاییز سال گذشته در فروشگاه‌های شهروند اجرایی شد اما مسئولان شهروند برای استمرار طرح موافقت نکردند. آن طور که مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران عنوان کرده: «بر اساس شیوه‌نامه اجرایی قانون کاهش کیسه‌های پلاستیکی مقرر شد کیسه پلاستیکی زیر ۲۵ میکرون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین عرضه نشود. فروشگاه «شهروند» این موضوع را رعایت کرد و استفاده از کیسه‌های بالای ۲۵ میکرون در این فروشگاه به محض ابلاغ در اواخر سال گذشته اجرایی شد و در میادین شهرداری تهران امسال اجرایی می‌شود.»

حسینی تاکید کرد که به‌طور قطع در کمیته کاهش مصرف پلاستیک نسبت به خودداری از از استفاده از ظروف یکبار مصرف در شهرداری تهران ورود خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم ابلاغیه‌ای از سوی معاونت مالی مبنی بر کاهش خرید مصرف ظروف یکبار مصرف داشته باشیم.

کد خبر 844255 برچسب‌ها شهردارى تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی به یکدیگر با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • بازگشت به یک نوستالژی پاک و دوست دار محیط زیست | خرید از میادین تره بار با پاکت کاغذی انجام می شود