Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع دستی دارد که از فعال‌ترین آن‌ها می‌توان به رشته‌های گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، البسه محلی، ساخت و سازه‌های سنتی، ابزار‌آلات فلزی، سراجی سنتی و..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. اشاره کرد.

او با اشاره به توسعه صنایع دستی و افزایش صادرات این محصول با بهره‌گیری از مرز‌های فعال استان به کشور عراق، گفت : استان کرمانشاه از نظر صادرات صنایع دستی جزو استان‌های مطرح در کشور است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه یکی از دغدغه‌های مشاغل خرد و خانگی را در نداشتن بازار فروش توصیف کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار و یا زیرپوشش نهاد‌های حمایتی بیشتر در زمینه مشاغل خرد و خانگی فعالیت دارند که به علت بالا بودن هزینه در راستای اجاره مغازه و سایر موارد همواره دغدغه بازار فروش محصولات خود را دارند.

او از راه‌اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دائمی کرمانشاه خبر داد و افزود: بازارچه صنایع دستی دائمی کرمانشاه در مجتمع گلستان واقع در خیابان مدرس کرمانشاه دایر است.

قادری با بیان اینکه این بازارچه در مرحله نخست با ۳۵ غرفه راه‌اندازی شده است، گفت: در صورتی که متقاضی باشد امکان افزایش تعداد غرفه‌های وجود دارد.

او هدف از احداث این بازارچه را توسعه کسب و کار هنری برای هنرمندان دانست و گفت: این بازارچه هر هفته در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه برای بازدید علاقه‌مندان دایر است .

 

 

انتهای پیام/د

۶۰ رشته فعال صنایع دستی دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بازارچه صنایع دستی و کتاب و سوغات نوروزی در هندیجان

اکرم ندیمی پور رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی هندیجان گفت : یکی از کارهای رونق اقتصادی و اهمیت به تولید کنندگان همین برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی و صنعت گردشگری  است که امسال  درورودی هندیجان فلکه نمادین لنج با شروع تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ برای مسافران نوروزی و دیگر قشرهای شهرستان انجام گرفته است.

او می‌گوید: در بازارچه نوروزی هندیجان به تعداد ۷غرفه شامل صنایع دستی و غرفه کتاب ، پخت نان محلی و عروسک بافی ، حصیربافی وچرم دوزی و انواع خوراکی های محلی و ادوی جات و سبزی جات و شیرینی جات سنتی و بومی دراین تعطیلات نوروزی برای مسافران ارائه که استقبال خوبی از بازارچه و غرفه ها شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بازارچه صنایع خلّاق در واحدهای دانشگاه آزاد تهران راه‌اندازی می‌شود
  • بازارچه صنایع خلّاق در دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس راه‌اندازی می‌شود
  • میزبانی ۱۰ روزه بازارچه نوروزی خواجه خضر بیرجند از گردشگران
  • رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • افتتاح بازارچه موقت صنایع‌ دستی در بوستان ملل ساری
  • تخفیف ۲۰ درصدی صنایع‌دستی در بازارچه‌های نوروزی کرمانشاه
  • برگزاری بازارچه صنایع دستی و کتاب و سوغات نوروزی در هندیجان
  • فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان
  • فروش نوروزی بیش از پنج میلیارد تومان صنایع دستی در مازندران