Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان با حضور ۲۰ گروه نمایشی از مشهد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی آغاز شد. ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، جعفر مروارید ظهر امروز در مراسمی که به همین مناسبت در منزل شهید حسین محرابی برگزار شد، اظهار داشت: در مشهد الرضا و در کنار مضجع شریف حضرت رضا(ع) از قدیم نمایشنامه‌های تاثیرگذاری در زمینه‌های انقلابی و اجتماعی و مطالبه‌گری‌های فرهنگی اجرا می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از هنرهای هفتگانه که در ایران اسلامی به برکت خون شهدا برگزار می‌شود هنر تئاتر و نمایشنامه است، گفت: جامعه قلبش برای ارزش‌های دینی و فرهنگی می‌تپد و سیره‌ی شهدا و خانواده‌های شهدا می‌تواند الگویی برای جامعه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: عمده متون نمایشی جشنواره رضوان امسال جدید و مربوط به نویسندگان بومی است و 145 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی ارسال شد که از این تعداد 120 اثر به مرحله بازبینی رسید و باقی آنها به دلایل مختلف از جمله نداشتن مجوز نویسنده و نداشتن امکانات از گردونه جشنواره حذف شد.

مروارید اضافه کرد: این 120 اثر برای سه بازخوان متون نمایشی ارسال شد و پس از بررسی، 30 اثر از این تعداد حذف شد و سپس سه داور بازبین در 15 شهرستان در مدت چهار هفته 90 اثر نمایشی باقیمانده را مورد بازبینی قرار دادند که از این تعداد 45 اثر از مشهد و باقی آنها از شهرستان‌های دیگر بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نهایت 14 اثر از گروه‌های نمایشی مشهد و 6 شهرستان دیگر استان خراسان رضوی به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی رضوان راه یافته‌ است، گفت: سهمیه خراسان رضوی دو اثر نمایشی برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر است که پس از انتخاب هیات داوران، این دو اثر نمایشی برگزیده می شود.

مشکلات فنی سالن‌های همدان از زبان مدیر فنی جشنواره تئاتر کودکمعرفی 2 اثر به جشنواره تئاتر فجر؛ برگزیدگان سی‌امین جشنواره تئاتر فارس تقدیر شدندنشست خبری|مسئولان دانشگاهی از جشنواره تئاتر مونولوگ حمایت نمی‌کنند

در انتهای این مراسم مرضیه بلدیه، همسر شهید محرابی ضمن قرائت فرازی از وصیت‌نامه شهید بیان کرد: شعار شهید محرابی «دفاع از مظلوم تا آخرین خانه‌ای که صدای الله اکبر از آن شنیده شود» بود.

وی ادامه داد: شهید محرابی اعتقاد داشت مرزهای جغرافیایی میان کشورهای اسلامی واقعی نیستند و جهان اسلام یک امت واحد را تشکیل می‌دهند.

همسر شهید محرابی در ادامه خاطر نشان کرد: در ارتباطی که چند روز قبل از شهادت شهید با ایشان داشتم به من گفتند که اگر معنویت منزل من بالا باش ، حتما مقام معظم رهبری به آنجا می‌آیند که در 7 فروردین 97 این رزق معنوی شامل حال ما شد.

انتهای پیام/281/ ع

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر در مشهد اعلام شد

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر ۱۴۰۳ را در مشهد اعلام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از پلیس روابط عمومی راه خراسان رضوی، سرهنگ امیدوار، اظهار داشت: محدودیت و ممنوعیت ترافیکی ویژه شب‌های قدر از ساعت 14 فردا، جمعه دهم فروردین اجرا و تا پایان مراسم احیا در حرم مطهر رضوی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: مسیرهای تا شعاع 2 کیلومتری حرم مطهر رضوی با ممنوعیت همراه خواهند بود و و مسیر‌های فرعی منتهی به این معابر نیز ممنوعیت تردد خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: تقاطع دانش و شهید حنایی؛ حرم مطهر رضوی میدان شهدا به سمت شیرازی تا حرم مطهر رضوی میدان شهید گمنام؛ حرم مطهر رضوی تقاطع شهید نواب صفوی به سمت پنجراه؛ حرم مطهر رضوی این مسیر‌ها در شب‌های احیا با ممنوعیت کامل تردد تا پایان مراسم همراه خواهند بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر در مشهد اعلام شد
  • پیش‌فروش بلیت‌ نمایش «توقف اتانازی» آغاز شد
  • پیکر مطهر شهید لطیف‌زاده در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • تجلیل از پیشکسوتان و فعالان تئاتر یزد در آیین روز ملی هنرهای نمایشی
  • جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در اهر
  • اولین حضور شمس لنگرودی در تئاتر
  • معرفی بازیگران «و تو هم برنگشتی»/ اولین حضور شمس‌لنگرودی در تئاتر