Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با تأثیر افزایش قیمت بنزین بر بخش کشاورزی اظهار کرد: مصرف سوخت در حوزه کشاورزی گازوئیل است و در بخش‌های ماشین‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، دام، طیور و آبزی‌پروری از سوخت گازوئیل استفاده می‌شود.

وی افزود: نیاز‌های سوختی بخش کشاورزی منشأ گازوئیل دارد که قیمت آن ثابت خواهد ماند بنابراین تغییرات قیمت بنزین تأثیری در هزینه تولید و حمل‌ونقل محصولات کشاورزی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به عدم استفاده پهپاد‌های سم‌پاش از بنزین خاطرنشان کرد: پهپاد‌های سم‌پاش در بخش کشاورزی باتری شارژی دارند و با برق کار می‌کنند، بنابراین بنزین در این بخش هم استفاده نمی‌شود.

عباسی در رابطه با میزان سهم بخش کشاورزی از گازوئیل اذعان کرد: حدود ۸ درصد از گازوئیل کل کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که به‌صورت میانگین ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر نیاز سالانه کشور است و تقریباً روزانه ۱۲ میلیون لیتر در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از این ۸ درصد سهم گازوئیل بخش کشاورزی، ۴ درصد آن در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی مصرف می‌شود و حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر از کل میزان گازوئیل بخش کشاورزی را شامل می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی قاچاق سوخت وجود ندارد، عنوان کرد: به دلیل اینکه همین میزان سوخت مصرفی هم کفاف کل نیاز‌های بخش کشاورزی را نمی‌دهد امکان قاچاق سوخت وجود ندارد.

وی افزود: این بخش یکی از همراه‌ترین بخش‌ها با سیاست‌های دولت است و با حداقل شرایط، امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند.

عباسی با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت در نظام توزیع سوخت در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: نظام توزیع سوخت ما در بخش کشاورزی نیاز به یک ساختارسازی و ایجاد زیرساخت مناسب دارد و وزارت نفت لازم است به این بخش حیاتی کشور توجه بیشتری داشته باشد.

 

منبع:ایانا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کارت سوخت قیمت بنزین سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است/ مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، حجم توزیع سوخت در سراسر کشور روز چهارشنبه (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) به ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین رسید که در مقایسه با رقم ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مدت مشابه پارسال (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، بیش از ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۵.۳ درصدی مصرف بنزین در نوروز امسال

برپایه این گزارش، میانگین توزیع روزانه بنزین در سراسر کشور از یکم تا هشتم فروردین امسال به ۱۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید که این عدد در مقایسه با رقم ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر طی دوره مشابه پارسال (یکم تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر معادل ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواست با مدیریت مصرف سوخت و رعایت موارد مربوط به مصرف بهینه، کارکنان این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

به گزارش شانا، در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه‌ در مصرف بنزین سراسر کشور به‌شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • مصرف حدود ۱۲۷میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است/ مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر قاچاق می‌شود
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز بهار
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • افزایش بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی