Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «محمد کشاورز زاده» روز دوشنبه در دیدار «پنگ یودونگ» معاون اداره دولتی جنگلبانی چین در خصوص همکاری های دو کشور جهت مقابله با ریزگردها، طوفان شن، بیابان زدایی و همچنین انتقال تجربیات و دستاوردهای کشور چین در حوزه اقتصاد بیابانی زدایی، رایزنی و تبادل نظر کرد.

او همچنین ضمن تشریح شرایط و مقتضیات خاص حاکم بر مناطق اقلیمی متنوع ایران، گسترش و توسعه هرچه بیشتر تعاملات و همکاری های دو کشور در حوزه های زیست محیطی و تغییرات اقلیمی را در راستای منافع متقابل دو کشور، موجب تحکیم مناسبات و روابط فیمابین دو ملت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در ادامه، برنامه ریزی طرفین برای تبادل هیات های عالی رتبه و کارشناسی طرفین برای رایزنی بیشتر و بازدیدهای متقابل از شرایط و مختصات اقلیمی یکدیگر، شناسایی فرصت ها، امکانات و تجهیزات دو طرف جهت توسعه و تعریف مکانیسم ها و پروژه های مشترک محیط زیستی را خواستار شد.

کشاورز زاده افزود: با عنایت به تلاش های دولت چین برای انتخاب تعداد محدودی از کشورهای در حال توسعه جهت تخصیص منابع و اعتبارات محیط زیستی در قالب همکاری های جنوب - جنوب، مشابه صندوق سبز تغییرات اقلیمی، مناسب است ظرفیت های بالفعل و بالقوه جمهوری اسلامی ایران نیز مد نظر قرار گیرد. 

«پنگ یودونگ» معاون اداره دولتی جنگلبانی چین نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای شروع مذاکرات کارشناسی بین دو کشور در سال آینده، مشابهات اقلیمی دو کشور و نیز روابط حسنه دو جانبه را زمینه مناسبی جهت توسعه و تعمیق همکاری های دو کشور در زمینه های محیط زیستی عنوان کرد.

وی همچنین اظهار داشت کشور چین به دلیل مواجهه با مشکلات بیابان زایی، تلاش کرده است تا این چالش را به فرصت تبدیل نموده و با اتخاذ طرح ها و راهکارهای عملیاتی مدون و برنامه ریزی شده، زیرساخت های «اقتصاد بیابانی» را در مناطق بیابانی کشور تعریف و به اجرا درآورد تا علاوه بر مقابله با گسترش بیابان ها، بطور همزمان به اهداف فقرزدایی نیز جامه عمل پوشانده و با عقلانیت و تدبیر به اقتصاد و معیشت مردمان ساکن در مناطق بیابانی کشور نیز کمک کند.

برچسب‌ها گرد و غبار ایران چین بیابانزدایی محمد کشاورز زاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرد و غبار ایران چین بیابانزدایی گرد و غبار ایران چین بیابانزدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقدمات سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در حال انجام است، گفت: در هفته‌های آینده شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه نهم فروردین ماه پس از مذاکرات با مقامات عالی ترکمنستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد؛ وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار خود با رهبران عالی‌رتبه کشور ترکمنستان اظهار کرد: مروری بر چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقات بین سران دو کشور در تهران داشتیم؛ اتفاق نظر داشتیم در حوزه‌های انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری‌ها را توسعه بدهیم.

وی افزود: حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت‌بخشی در حال افزایش است و با توافقات امروز امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به رای‌زنی‌های صورت گرفته در خصوص موضوع آب و حق‌آبه ترکمنستان از سد دوستی که تحت تأثیر برنامه‌های بالادستی افغانستان قرار دارد، گفت: کمیته‌ای در این رابطه تلاش‌های جدی انجام خواهد داد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان بر منابع بالادستی حوزه آب تأثیری در حق‌آبه ایران و ترکمنستان در سد دوستی بر جای نگذارد.

وی تاکید کرد: پیش‌تر، همکاری‌هایی در حوزه برق و گاز وجود داشته که این همکاری‌ها را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور گفت: تعداد معدودی زندانی در دو کشور وجود دارد که در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد گام‌هایی را برای استرداد و تبادل زندانیان برداریم.

وی با اعلام این خبر که در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر رئیس‌جمهور به عشق آباد هستیم، افزود: طبعاً تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خانه‌های دو کشور برای موفقیت این سفر گام‌های مؤثری را بر می‌داریم. یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان و اجرای توافقات گذشته و ارزیابی اجرای آن‌ها بوده است.

کد خبر 740058

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور به زودی به ترکمنستان سفر می‌کند
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان هستیم
  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور