Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب دموکراتیک خلق ترکیه متعلق به کُردهای این کشور از بررسی خارج ساختن قانونگذارانش از پارلمان ترکیه در اعتراض به فشارهای فزاینده علیه این حزب و اقدام دولت آنکارا در برکنار کردن 24 تن از شهرداران کُرد در سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون رئیس حزب دموکراتیک خلق کُردها به خبرنگاران اعلام کرد، قانونگذاران، شهرداران و مقامهای محلی این حزب روز چهارشنبه این هفته در شهر آنکارا گرد هم می‌آیند تا درباره وضعیت موجود مذاکره کرده و در خصوص چگونگی پاسخ به این فشارها و اقدامات دولت ترکیه علیه این حزب تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساروهان الوچ، از رهبران ارشد حزب دموکراتیک خلق ترکیه در کنفرانسی خبری در پارلمان اظهار کرد: ما به مبارزه خود با مساله برکناری شهردارانمان در تمامی زمینه‌ها ادامه خواهیم داد. یکی از احتمالاتی که در دست بررسی داریم خارج ساختن نمایندگانمان از پارلمان است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دولت وی حزب دموکراتیک خلق کُردها را متهم با ارتباط داشتن با گروه تروریستی پ.ک.ک کرده‌اند و تا کنون هزاران تن از اعضا و برخی رهبران این حزب در ترکیه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. با این حال این حزب چنین ارتباطی را رد کرده است.

شهرداران کُرد وابسته به این حزب در ترکیه نیز در ماه‌های اخیر به دلیل متهم شدن به ارتباط با تروریستها برکنار شده‌اند.

دو رهبر ارشد سابق این حزب از سال 2016 تا کنون به اتهام ارتباط با تروریسم زندانی هستند و چند عضو برجسته دیگر این گروه هم متهم به ارتباط با پ.ک.ک شده‌اند.

حزب دموکراتیک خلق کُردها تنها حزب پارلمان ترکیه بود که با عملیات این کشور در شمال سوریه موسوم به عملیات چشمه صلح مخالفت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب دموکراتیک خلق پارلمان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

وزیر نفت عراق اعلام کرد بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات نفت از شمال این کشور هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عراق نیوز، حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق اخیرا اعلام کرده بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات از شمال این کشور هستند.
عبدالغنی گفت:«ما صادرات نفت از میادین نفتی کردستان عراق را از سر می‌گیریم».
وی اضافه کرد اخیراً قراردادی بین وزارت برق عراق و یک شرکت فعال در بخش گاز این کشور در منطقه کردستان بسته شده است.

وزیر نفت عراق تاکید کرد هدف این قرارداد تسهیل انتقال 100 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی است.

اقتصاد و سیاست عراق روی پایه چاه نفتتمدید 5ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق

عبدالغنی توضیح داد دولت فدرال بغداد از دولت اقلیم کردستان خواسته نفت تولید شده در شمال این کشور را به شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) تحویل دهد تا بتوانند صادرات نفت شمال را از طریق ترکیه از سر بگیرند.
وی گفت:«ما با دولت اقلیم کردستان برای تحویل نفت تولید شده در شمال به سومو صحبت کرده‌ایم تا بتوانیم آن را از طریق بندر جیهان ترکیه و خط لوله‌ای که عراق و ترکیه را با هم متصل می‌کند صادر کنیم».

ترکیه از 25 مارس 2023 صادرات 450 هزار بشکه در روز نفت عراق را از این خط لوله که از منطقه کردستان عراق به بندر جیهان ترکیه می‌رسد، متوقف کرده است.
این تصمیم ترکیه برای توقف صادرات نفت عراق به دنبال رای اتاق بازرگانی بین المللی در پاریس گرفته شد.
طبق این رای، ترکیه باید 1.5 میلیارد دلار غرامت به بغداد به خاطر آسیب‌های ایجاد شده توسط صادرات نفت کردستان بدون اجازه دولت فدرال عراق بین 2014 و 2018، پرداخت می‌کرد.
کردستان در 2013 صادرات مستقل نفت خام را آغاز کرد که از نظر بغداد غیرقانونی بود.
انتهای پیام/42

دیگر خبرها

  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان