Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:14:56 GMT

بیل گیتس به صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۸۲۰۱

بیل گیتس به صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان بازگشت

به گزارش پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ای‌تی، بیل گیتس از سال ۲۰۰۸ میلادی دست از کار تمام وقت در مایکروسافت کشید و در سال ۲۰۱۴ نیز از ریاست هیات مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد. وی همچنین نزدیک به دو سال است که تمرکز خود را از رایانه‌های شخصی به فعالیت‌های بشردوستانه معطوف کرده‌است. با تمام این تفاسیر، وی بار دیگر عنوان ثروتمندترین مرد جهان را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیتس با سرمایه‌ای به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار گوی سبقت را از رقیب خود جف بزوس مدیرعامل آمازون که سرمایه‌ای نزدیک به ۱۰۹ میلیون دلار دارد، ربود.

به نقل از تارنمای خبری بلومبرگ، دلیل پیشی گرفتن گیتس از بزوس در افزایش ارزش خالص سهام مایکروسافت در نتیجه انعقاد قراردادی جدید با پنتاگون نهفته است.

گیتس نخستین بار در سال ۱۹۹۵ با سرمایه‌ای به ارزش ۱۲.۹ میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین فرد جهان انتخاب شد.  

برچسب‌ها مایکروسافت آمازون بیل گیتس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مایکروسافت آمازون بیل گیتس مایکروسافت آمازون بیل گیتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اکبر گداری، آمار صادرات محصولات ایرانی به روسیه را ۲۱۸۵ هزارتن، به ارزش ۹۴۶ میلیون دلار، اعلام کرد و افزود: افزایش صادرات در حالی در سال گذشته اتفاق افتاد که صادرات این محصولات در سال قبل از آن به میزان ۱۴۳۶ هزارتن و به ارزش ۷۵۱ میلیون دلار بود.
وی ادامه داد: آمار صادرات انواع محصولات ایرانی به روسیه در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد صادرات این محصولات از لحاظ ارزشی ۲۶ درصد و از لحاظ وزنی ۵۲ درصد رشد را تجربه کرد.
به گفته گداری؛ بیشترین درصد رشد صادراتی ایران مربوط به محصولات کشاورزی و محصولات صنایع پتروشیمی و پایه نفتی است.
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به حجم واردات محصولات روسی به ایران، تصریح کرد: ۳۳۵۳ هزارتن به ارزش ۱۶۹۱ میلیون دلار کالا از روسیه وارد کشور شده است. واردات این محصولات درمدت مشابه سال گذشته ۲۶۳۱ هزارتن به ارزش ۱۵۸۲ میلیون دلار بوده است؛ آمار‌ها حکایت از این دارد که میزان واردات از لحاظ ارزشی ۹ درصد از لحاظ وزنی ۲۷ درصد رشد کرده است.
وی در ادامه ضمن تحلیل آمار تجارت ایران و بلاروس، تصریح کرد: آمار صادرات ایران به بلاروس ۲۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش ارزش دلاری را تجربه کرده است.
این مقام مسئول با اشاره به حجم واردات ایران از بلاروس، گفت: ۵۹ میلیون دلار کالا از بلاروس وارد ایران شد که این عدد نسبت به مدت مشابه ۳۵ درصد رشد ارزشی داشته است.
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با اشاره به دلایل رشد واردات از بلاروس، افزود: حضور برنامه‌ریزی شده شرکت‌های بلاروسی در ایران و انعقاد قرارداد‌های جدید در حوزه الیاف سنتتیک، مواد سلولزی و اقلام صنعتی، از جمله دلایل افزایش واردات از این کشور بوده است. گداری با تاکید براهمیت تبادل هیات‌های متعدد تجاری، بیان کرد: آشنایی بیشتر شرکت‌های ایرانی با بازار بلاروس موجب افزایشی شدن روند صادرات شرکت‌های ایرانی به بلاروس شده است. هر دو کشور روسیه و بلاروس عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند. ایران با این اتحادیه، توافق نامه تجارت آزاد امضا کرده و این توافق نامه برای اجرایی شدن نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی و مجالس 5 کشور عضو است.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید
  • بلعیدن جهان به سبک چینی
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • رفتار هیجانی بازار ارز در شرایط کنونی طبیعی است/ تجربه جنگ اوکراین و کاهش ارزش مقطعی روبل و بازگشت به شرایط قبل را نباید فراموش کرد+فیلم
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما
  • سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی
  • سقوط بازار‌های مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی