Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@16:14:07 GMT

درمان سرطان دهانه رحم با نوعی داروی ضدبارداری

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۸۳۲۰

آفتاب‌‌نیوز :

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع و همچنین چهارمین عامل اصلی مرگ بر اثر این بیماری در زنان سراسر جهان است. اکنون محققان به روش موثری برای مقابله با این سرطان دست پیدا کردند و آن تزریق نوعی داروی ضدبارداری است.

در این بررسی آمده‌ است تزریق داروی مدروکسی پروژسترون استات (MPA) می‌تواند در پیشگیری از پیشرفت سرطان و از بین بردن ضایعات پیش‌سرطانی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقاتی که در گذشته روی موش‌ها انجام گرفته نشان داد آمپول مدروکسی پروژسترون استات سرطان دهانه رحم ناشی از ژن HPV را از بین می‌برد. اکنون محققان دانشگاه هوستون در آمریکا آزمایشاتی روی گروهی موش انجام دادند. آنان روی درمان موش‌ها با استفاده از این آمپول ضد بارداری تمرکز کردند که شرایط CIN در آن‌ها مشاهده شده‌ است. CIN مرحله پیش‌ سرطان است که رشد سلول‌های سرطانی در دهانه رحم آغاز شده‌ است.

از آنجاییکه جراحی ضایعات CIN امکان‌پذیر و موثر است تحقیقات کافی در مورد جایگزین‌های دیگر جراحی انجام نگرفته‌ است. هرچند به این دلیل که موارد CIN در زنان ۲۰ تا ۴۰ ساله بیشترین میزان را دارد نیاز حداکثری به گزینه‌های درمانی جدید احساس می‌شود.

به گزارش Firstpost، به گفته محققان آمپول مدروکسی پروژسترون استات نه تنها ضایعات پیش سرطان دهانه رحم را درمان می‌کند بلکه می‌تواند از نیاز به انجام شیمی درمانی نیز پیشگیری کند. در این مطالعه آمپول مدروکسی پروژسترون استات باعث می‌شود سلول‌های سرطانی خود را از بین برده یا از تکثیر بیشتر آن‌ها جلوگیری کند که در نتیجه سرطان را از بین می‌برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرطان سرطان دهانه رحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان‌های دستگاه‌های ادراری

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمد علی زرگر با اشاره به اینکه جامعه اورولوژی ایران متشکل از هفت انجمن علمی- تخصصی است گفت: انجمن یوروآنکولوژی که در زمینه بررسی و تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری وتناسلی به فعالیت می پردازد، انجمن اندویورولوژی و لاپاراسکوپی در حوزه جراحی های کم تهاجمی اورولوژی و نیز انجمن پیوند کلیه در این کنگره جدید ترین دستاوردهای خود را ارایه خواهند کرد.


وی افزود: با توجه به اهمیت مساله ناباروری مردان انجمن آندرولوژی در این حوزه به تحقیق می پردازد که جدیدترین دستاوردهای آن در کنگره امسال جامعه اورولوژی ایران به متخصصان این رشته ارایه می شود.


به گزارش روابط عمومی جامعه اورولوژی ایران، دکتر زرگر با اشاره به اینکه بازسازی آسیب های سیستم ادراری بر اثر تصادفات و یا به صورت ناهنجاری های مادرزادی در حوزه تخصصی انجمن جراحی ترمیمی اورولوژی است، یادآورشد: از آنجا که با توجه به پیشرفت های علمی صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی طی سال های اخیر رشته های پزشکی به زیر شاخه های تخصصی متعددی تقسیم شده اند، اورولوژی اطفال به صورت مستقل و تحت عنوان انجمنی با همین نام شکل گرفته و به فعالیت خود ادامه می دهد.


وی تصریح کرد: همچنین جامعه اورولوژی زنان و فانکشنال یورولوژی که به مباحثی همچون بی اختیاری ادراری در زنان می پردازد در کنار سایر انجمن های تخصصی در کنگره امسال جامعه اورولوژی به ارایه جدیدترین دستاوردهای حوزه های مربوط به خود خواهند پرداخت.


به گفته رییس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران در چهارمین روز کنگره فیلم های آموزشی تکنیک های نوین جراحی در حوزه های سرطان های دستگاه ادراری، پیوند کلیه ، ناباروری مردان، دستگاه های ادراری زنان و کودکان و... به متخصصان ارایه خواهد شد.


وی از برگزاری مسابقه بین رزیدنت های رشته اورولوژی همزمان با برپایی کنگره سالانه امسال جامعه اورولوژی ایران خبرداد و اظهار داشت: هدف از برپایی این مسابقه ارتباط دستیاران رشته اورولوژی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با یکدیگر، تسلط به مباحث روز علمی و ایجاد انگیزه در آنان است و در پایان این مسابقه جوایز نقدی و لوح اهدا خواهد شد.


لازم به ذکر است، همزمان با برپایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران (۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال) نمایشگاه تجهیزات پزشکی جدیدترین ابزارهای مربوط به حوزه اورولوژی را ارایه خواهد کرد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897902

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • بررسی جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان‌های دستگاه‌های ادراری
  • جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان در همایش جامعه اورولوژی
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون