Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، محمدباقر نوبخت در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد بودجه گفت: از ساعت ۱۲ امشب حداقل برای ۲۰ میلیون نفر پرداخت حمایت معیشتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: فهرست خانوار‌هایی که شامل ۲۰ میلیون نفر می‌شود از طریق وزارت تعاون، ​کار و رفاه اجتماعی به ما اعلام شده تا اولین پرداخت حمایت معیشتی انجام شود و تا پایان این هفته (پس فردا یا شب بعد از آن) پرداخت حمایت معیشتی ۲۰ میلیون نفر دیگر انجام می‌شود و حداکثر شنبه یا یکشنبه هفته آینده پرداخت معیشتی ۲۰ میلیون سوم نیز پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: به این ترتیب حداکثر در طول یک هفته به حساب هر ۶۰ میلیون نفر (که برای خانوار‌های یک نفره تا پنج نفره و بیشتر تعریف شده) مبلغ حمایت معیشتی پرداخت می‌شود.

نوبخت افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را آماده می‌کند تا کسانی که متقاضی استفاده از این حمایت معیشتی هستند ساز و کار آن را اعلام کند تا متقاضیان بتوانند ثبت نام و نسبت به درخواست آنان رسیدگی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اگر رسیدگی به درخواست متقاضیان به طول انجامد مبلغ حمایت معیشتی این ماه از بین نمی‌رود و حداکثر برای ماه آینده دو برابر دریافت می‌کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه سامانه‌های این سازمان به روز و سریع است افزود: در تاریخ بیست و ششم هر ماه در ساعت مشخص یارانه‌ها به حساب همه واریز می‌شود تاکنون کسی نیست بگوید پرداخت یارانه‌ها به تأخیر افتاده است.

وی گفت: به پرداخت معیشتی هم نظمی می‌دهیم تا خانوار‌ها بتوانند مطمئن شوند چه تاریخی آن را دریافت می‌کنند.

نوبخت ادامه داد: تلاش می‌کنیم این پرداخت‌ها (پرداخت یارانه نقدی، ​ حمایت معیشتی و حقوق) هر ۱۰ روز یکبار انجام شود.

وی درباره کسانی که یارانه آنان قطع شده، اما مایل به دریافت حمایت معیشتی هستند گفت: مکانیزمی وجود دارد که اگر کسانی باشند یارانه آنان قطع شد، بر اساس آنچه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص کرده، اما خود را مستحق دریافت حمایت معیشتی بدانند اعلام می‌کنند و به آن رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: قرار است به طور کلی به حدود ۶۰ میلیون نفر پرداخت حمایت معیشتی انجام شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رئیس سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت یارانه کمک معیشتی بنزین گرانی بنزین حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته‌امداد از رشد ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سعید زارع‌زاده با اشاره به برنامه‌های حمایتی متنوع برای مددجویان که در قالب مستمری پرداخت می‌شود، اظهار کرد: این کمک معیشت غیر از یارانه‌ها است که به کل جامعه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد خوب این کمک‌ها افزود: دولت و مجلس تلاش‌هایی کردند که به قدر کفایت نبوده، اما بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها و رشد مناسبی داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: امسال مصوبه مددجویان کمیته و بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی روبه‌رو شده و ارقام پرداختی برای خانواده‌های یک نفره ماهانه یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر، سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

زارع‌زاده از تأمین اعتبار این کمک‌ها خبر داد و تصریح کرد: مستمری‌ها از ابتدای سال به حساب مشمولان واریز شد، چراکه در سنوات قبل، این پرداختی مشابه سال قبل پرداخت می‌شد و مابه‌التفاوت آن سپس تعلق می‌گرفت.

وی گفت: از سال قبل مستمری مقدم بر پرداخت یارانه شد چون وظیفه داریم از اقشار کم درآمد حمایت کنیم، در مجموع مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای دولت، ۱۸۶ درصد افزایش داشته که این رقم از نرخ تورم بالاتر بوده است.

کد خبر 744473

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ الکترونیک
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی با موضوع یارانه‌ی معیشتی و کالا برگ الکترونیک
  • مبلغ یارانه نقدی و معیشتی ثابت ماند
  • یارانه فروردین دهک‌های اول تا سوم واریز شد
  • یارانه نقدی و معیشتی در سال ۱۴۰۳ تغییر می کند؟
  • مبلغ یارانه نقدی و معیشتی ۱۴۰۳ تغییر کرد؟!
  • یارانه نقدی و معیشتی در سال 1403 ثابت ماند
  • یارانه نقدی و معیشتی ثابت ماند