Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:33:17 GMT

روسیه کشتی‌های جنگی اوکراین را پس داد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۸۴۷۲

روسیه کشتی‌های جنگی اوکراین را پس داد

رسانه‌های رسمی روسیه امروز دوشنبه بدون ذکر نام این مقام دیپلماتیک، اعلام کردند: دیگر نیازی به نگهداشتن دوناوچه و یک شناور تهاجمی اوکراین نداشتیم چرا که تحقیقات درباره این پرونده مدتی پیش به پایان رسیده است.

در همین حال تاس نیز به نقل از یک مقام امنیتی روس و بدون ذکر نام نوشت: تحویل این کشتی‌های جنگی مطابق توافق دو کشور در فاصله ۳۰ کیلومتری دماغه تاکیل صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه روسیه دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه بزودی سه کشتی‌ جنگی اوکراین را که ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ (زمستان پارسال) همراه ملوانان آن در تنگه کرچ توقیف کرده است را فردا به این کشور پس خواهد داد.

دو ناوچه و یک شناور نیروی دریایی اوکراین سال گذشته توسط سازمان مرزبانی روسیه و پس از تبادل آتش توقیف شدند.
روسیه ۲۴ خدمه اوکراینی این ناوچه‌ها و شناور را بازداشت کرد و روز ۱۶ شهریور ماه در قالب مبادله ۳۵ زندانی اوکراینی با ۳۵ زندانی روس، به اوکراین تحویل داد.

تنش در روابط روسیه و اوکراین که از سال 2014 میلادی به دلیل الحاق کریمه اوکراین به روسیه هر روز بیشتر می شد پس از روی کار آمدن «ولادیمیر زلنسکی» کمدین مشهور که گفته می‌شود با حمایت یهودیان ثروتمند کی‌یف به مقام ریاست جمهوری رسیده است، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

زلنسکی پیش از انتخابات وعده داده بود که ضمن سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی در کشور و امنیتی در مناطق شرقی که کانون اعتراضات و تجمع جدایی‌طلبان است، روابط نوینی را با روسیه رقم بزند و همزمان بیش از هر زمانی به اتحادیه اروپا نزدیک و پرونده عضویت اوکراین در ناتو را دنبال کند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه تنش زدایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه تنش زدایی اوکراین روسیه تنش زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک

آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز اظهار کرد: یک فروند کشتی تانکر حامل فرآورده نفتی در حوالی ساعت ۶:۳۰ بامداد در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک با ۱۲۰۰ تن محموله قیر اعلام اضطرار کرد.

 با اعلام خبر وضعیت اضطرار از سوی این شناور خارجی با تعداد ۲۱ سرنشین شامل ۲۰ نفر با ملیت هندی و یک نفر با تابعیت سریلانکایی که از مبدا خورفکان کشور امارات به مقصد آب‌های ایران درحال حرکت بود، بلافاصله مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان MRCC)) با اعزام شناور ناجی ۱۰ از بندر جاسک به محل اقدام کرد. 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی تانکر در آب‌های جنوبی کشور به‌دلیل آبگرفتگی و کج شدگی به سمت چپ شناور port side list)) اعلام اضطرار کرده بود و فرمانده شناور پس از ناتوانی در حفظ تعادل کشتی دستور ترک تمامی سرنشینان این شناور را داده بود.

 مکی‌زاده با بیان اینکه شناور ناجی ۱۰ سرنشینان شناور را در کم‌ترین زمان ممکن از مخاطره و احتمال غرق شدگی نجات داد، خاطرنشان کرد: در عملیات نجات دریایی این شناور، تمامی ۲۱ خدمه این کشتی خارجی حادثه دیده در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر سرنشینان این شناور در صحت و سلامت در حال انتقال به بندر جاسک هستند و هماهنگی لازم نیز با شرکت کشتیرانی برای نجات کشتی در حال انجام است.

 'سالویج salvage عملیات شناورسازی و نجات قایق، شناور و کشتی مغروقه یا دچار اضطرار را می گویند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است