Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا کارخانه روز دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: مدیریت پسماند و دفع بهداشتی آن، ارتباط مستقیمی با حفظ سلامت انسان و محیط زیست دارد از این رو، مصوبات این جلسه لازم الاجرا بود و دستگاه‌های ذیربط موظفند تان این مصوبات را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری کنند.
وی با اشاره به مصوبه استانی تشکیل شرکت مدیریت پسماند جنوب‌شرق استان تهران گفت: در دو شهرستان ورامین و قرچک، در مجموع روزانه ۳۰۰ تن زباله جمع‌آوری و دفع می‌شود که با احداث مرکز مدیریت پسماند شهرستان های جنوب شرق استان تهران می‌تواند از ظرفیت جمع آوری زباله های شهرستان های دیگر در حوزه اشتغال و کسب درآمد نقش آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با گسترش شهرها، میزان و نوع زباله‌های تولیدی نیز افزایش پیدا می کند و لازم است تا دفع زباله از حالت سنی، به صنعتی و مکانیزه و با روش‌های علمی صورت گیرد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.
کارخانه افزود: شهرداری ورامین در نظر دارد با راه اندازی سایت مخصوص جمع آوری زباله علاوه بر تفکیک مناسب و اصولی آن و جلوگیری از اقدام های غیر اصولی در جمع آوری و جابه جایی این طلای کثیف از مبدا تولید زباله در جهت کسب درآمد برای خانواده ها گام بردارد.
وی تصریح کرد: شهرداری موظف است تا با واحدهای غیر مجاز بازیافت و تفکیک زباله برخورد کرد و کارگاه‌های غیر مجاز را پلمب کند.
معاون فرماندار ورامین تصریح کرمد: تمامی واحدهای جمع آوری زباله موظفند تا برای فعالیت در این حوزه، مجوز لازم را از محیط زیست دریافت و دوره‌های آموزش لازم را در این زمینه بگذرانند.
پذیرش پسماندهای عادی شهرک صنعتی چرمشهر از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری، همکاری سازمان مدیریت پسماند با شرکت خصوصی جمع آوری و امحاء زباله های عفونی، پیگیری تشکیل شرکت مدیریت پسماند جنوب شرق استان تهران، تجمیع و ساماندهی مراکز جمع آوری و جداسازی پسماندهای قابل بازیافت شهری در مکان مناسب و ممنوعیت استفاده مستقیم از نان خشک به عنوان خوراک دام و طیور ازمصوبات این جلسه بود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها مدیریت پسماند فرمانداری ورامین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند فرمانداری ورامین مدیریت پسماند فرمانداری ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، معاون عمرانی استاندار همدان در این نشست بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات با دستگاه‌های متولی و مشخص کردن وظایف هر دستگاه تاکید کرد و گفت: از شرکت‌های دانش بنیان برای تحقیق بررسی و ارائه خدمات جایگزین برای تفکیک زباله دعوت شده است تا طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند

یوسفیان افزود: تفکیک زباله از مبدأ از جمله طرح‌هایی مهم است که با وجود اقدامات و فرهنگ سازی‌های لازم و داشتن صرف اقتصادی، متأسفانه هنوز در کشور محقق نشده است.

او تصریح کرد: مشارکت پایین مردم در همراهی این مهم به تاکید کارشناسان، نیازمند بررسی علمی است.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در خصوص زباله‌های الکترونیکی هماهنگی‌های برای واگذاری پیمانکاری برای بازیافت و جمع آوری آن در استان انجام شده است که اطلاعات تکمیلی در جلسات بعد ارائه خواهد شد

در پایان این نشست مشاور طرح مدیریت پسماند ناحیه شمال شرقی استان با ارائه گزارش در خصوص تحقیقات و اقدامات انجام شده پرداخت.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»