Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع و همچنین چهارمین عامل اصلی مرگ بر اثر این بیماری در زنان سراسر جهان است. اکنون محققان به روش موثری برای مقابله با این سرطان دست پیدا کردند و آن تزریق نوعی داروی ضدبارداری است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ محققان در یک مطالعه به بررسی تاثیر نوعی داروی ضد بارداری در پیشگیری و درمان سرطان دهانه رحم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع و همچنین چهارمین عامل اصلی مرگ بر اثر این بیماری در زنان سراسر جهان است. اکنون محققان به روش موثری برای مقابله با این سرطان دست پیدا کردند و آن تزریق نوعی داروی ضدبارداری است.

در این بررسی آمده است تزریق داروی مدروکسی پروژسترون استات (MPA) می‌تواند در پیشگیری از پیشرفت سرطان و از بین بردن ضایعات پیش‌سرطانی موثر باشد.

تحقیقاتی که در گذشته روی موش‌ها انجام گرفته نشان داد آمپول مدروکسی پروژسترون استات سرطان دهانه رحم ناشی از ژن HPV را از بین می‌برد. اکنون محققان دانشگاه هوستون در آمریکا آزمایشاتی روی گروهی موش انجام دادند. آنان روی درمان موش‌ها با استفاده از این آمپول ضد بارداری تمرکز کردند که شرایط CIN در آن‌ها مشاهده شده است. CIN مرحله پیش سرطان است که رشد سلول‌های سرطانی در دهانه رحم آغاز شده است.

از آنجاییکه جراحی ضایعات CIN امکان‌پذیر و موثر است تحقیقات کافی در مورد جایگزین‌های دیگر جراحی انجام نگرفته است. هرچند به این دلیل که موارد CIN در زنان ۲۰ تا ۴۰ ساله بیشترین میزان را دارد نیاز حداکثری به گزینه‌های درمانی جدید احساس می‌شود.

به گزارش Firstpost، به گفته محققان آمپول مدروکسی پروژسترون استات نه تنها ضایعات پیش سرطان دهانه رحم را درمان می‌کند بلکه می‌تواند از نیاز به انجام شیمی درمانی نیز پیشگیری کند. در این مطالعه آمپول مدروکسی پروژسترون استات باعث می‌شود سلول‌های سرطانی خود را از بین برده یا از تکثیر بیشتر آن‌ها جلوگیری کند که در نتیجه سرطان را از بین می‌برد.

منبع : ایسنا

بیشتر بخوانید: تشخیص سرطان دهانه رحم با هوش مصنوعی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرطان دهانه رحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان ضمن بیان اینکه درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است، ابراز داشت: در حال حاضر دارو و درمان سرطان‌ها بار مالی گزافی بر دوش خانوارها تحمیل می‌کند که به دنبال کاستن از این درد و رنج برای خانواده‌ها هستیم.

وی ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم دستگاه‌های جدید و پیشرفته برای چرخه درمان به کشور وارد شده است، افزود: با توجه به اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد ورود این دستگاه‌ها می‌تواند ضمن تسریع روند درمان به کاهش هزینه‌ها نیز کمک کند.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه در مراکزی نظیر سمنان افراد مشکوک به بیماری سرطان غربالگری خواهند شد، ابراز داشت: تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری نیز اقدامی که می‌تواند در این بین مؤثر باشد تا فرد قبل از پیشرفته شدن مراحل درمانی هزینه‌های کمتری را متقبل شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته وارد مرکز تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان شده است، تصریح کرد: موضوع پیش بینی شد که این مرکز بتوانند منجر به بهره‌مندی افراد سایر استان‌ها نیز شود.

وی ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم برای این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شد، افزود: ۴۵ میلیارد تومان نیز اعتبار قبلی این بیمارستان بوده است.

کد خبر 6081857

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد