Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@05:59:15 GMT

شروع برنامه آموزشی تلویزیون برای زبان فارسی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۸۶۹۰

شروع برنامه آموزشی تلویزیون برای زبان فارسی

"پارسی‌گویان" با تفاهمنامه فرهنگستان ادب و زبان فارسی و سازمان صداوسیما از تلویزیون پخش می‌شود. ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ چندی قبل گفت‌وگویی با غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی شد که در جریان گفت‌وگو به مواظبت رسانه‌ملی از زبان فارسی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداد عادل در این گفت‌وگو تأکید کرد که ما دنبال برنامه‌سازی برای آگاهی و اعتلای بیشتر زبان فارسی در تلویزیونیم.

او افزود: اگر زبان صداوسیما عیب داشته باشد این عیب دامنگیر همه می‌شود بنابراین حساسیت مقام معظم رهبری کاملاً حساسیت به جایی است و صداوسیما هم امیدواریم این تذکر را جدی گرفته باشد. ناگفته نماند نشانه‌هایی هم دیده می‌شوند که مدیران مربوطه در رسانه‌ملی سعی می‌کنند بیش از گذشته مواظب زبان فارسی باشند.

حالا بعد از این انتقادات و رایزنی‌ها و جلسات مکرر در شورای صیانت از زبان و ادبیات فارسی که رئیس شبکه آموزش مسئولیت آن را برعهده دارد به برنامه‌ای تلویزیونی تحت عنوان "پارسی‌گویان" رسیده‌اند.

"به رنگ خاک" سریالی که برای اولین‌بار دردانه‌های خلیج‌فارس را نشان می‌دهد

"پارسی‌گویان" شبکه آموزش با هدف تولید برنامه‌هایی با محور زبان و ادبیات فارسی روی آنتن می‌رود؛  در پی انعقاد تفاهمنامه جدید میان فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سازمان صداوسیما، تولید برنامه‌هایی با محور زبان و ادبیات فارسی زیرنظر ستاد حفظ و ترویج زبان فارسی سیما آغاز شده ‌است.

برنامه کوتاه "پارسی‌گویان" یکی از این برنامه‌ها است که همراه با مسابقه "هفت شهر عشق" پخش می‌شود. حسین‌علی رحیمی، عضو هیأت علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در این برنامه‌ها به ویژگی‌های زبان فارسی پرداخته می‌شود.

"پارسی‌گویان"، به تهیه‌کنندگی مهدی شاه‌رضایی، روزهای پنجشنبه و جمعه، ساعت 14:10 از شبکه آموزش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فرهنگستان زبان ترویج و گسترش زبان فارسی شبکه آموزش رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگستان زبان شبکه آموزش رسانه ملی تلویزیون فرهنگستان زبان شبکه آموزش رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: اولیا می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام نمایند.

محمدی گفت: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی از ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر، افاغنه و دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تاکنون ۲۱ هزار و ۷۴۶ نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی شدند، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش ارزیابی شوند.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان افزود: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید می‌باشد.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جایدهی درست آنان برشمرد.

وی ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب متناسب با توان مندی و نیازهای نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین المللی، بهره برداری‌های مدیریتی و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: یکی از گلوگاه‌های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی نظام آموزشی، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

کد خبر 6081700

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی
  • در راستای حفظ قند پارسی / شکر بودن شرط دارد
  • ثروتی به نام زبان فارسی + فیلم
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است