Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر سعیدی روز دوشنبه در نخستین جلسه هیات امنای پردیس معراج شهدای کشور در گناباد افزود: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس ضرورت دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و ایجاد پردیس معراج شهدا علاوه بر توسعه گردشگری نقش مهمی در انتقال فرهنگ و باورهای معنوی در جامعه دارد.

وی اظهار داشت: معارف دوران دفاع مقدس باید با شیوه‌های جذاب برای نسل‌های بعدی تبیین شود و ستاد کل نیروهای مسلح در قالب باغ موزه‌های دفاع مقدس عنایت خاصی به این امر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: واحد تعاون و رزم به عنوان یکی از واحدهای مهم و محوری در دوران دفاع مقدس رسالت خطیر توجه به خانواده‌های رزمندگان و شهدا و ایثارگران و بازماندگان این دوران  را بر عهده داشت و ۹۰ درصد نیروهای این واحد در رده‌های مختلف نیروهای مسلح گنابادی بوده و شهیدان سید حسن و سید حسین دوستدار از پایه‌گذاران این واحد بودند.

سردار سعیدی افزود: با عنایت به جذابیت‌های فرهنگی و گردشگری گناباد و پیشگامی این شهرستان در فعالیت‌های معراج شهدا، نخستین پردیس معراج شهدا در مجموعه‌ای به وسعت حدود سه هکتار با اهداف ایجاد ظرفیت جدید برای رونق بخشی صنایع دستی و گردشگری و معرفی و تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از طریق میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی در بوستان امت گناباد احداث می‌شود.

وی مهمترین اهداف راه اندازی مرکز فرهنگی و گردشگی و تفریحی معراج شهدای گناباد را حفاظت و صیانت از نقش بی بدیل ایثارگران و رزمندگان این شهرستان در دفاع مقدس و سرمایه ممتاز گنابادی‌ها در تعاون رزم و معراج شهدا در این دوران و انتقال این سرمایه به نسل‌های آینده، بهره گیری از مشارکت حداکثری مردم و تشکل‌های مردم نهاد در توسعه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم با رعایت موازین ارزشی، ایجاد پدافند غیر عامل برای تحت تاثیر قرار دادن فعالیت‌های جریانات انحرافی در منطقه و تکریم و پاسداشت خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران ذکر کرد.

وی تبیین نقش معراج شهدا در کاهش آسیب‌های اجتماعی، نهادینه سازی ابعاد ناگفته جنگ تحمیلی با جمع آوری و نگهداری آثار ارزشمند رزمندگان فعال در این بخش و جریان سازی سبک زندگی و روش شهدا و الگو سازی اسطوره‌های معنوی برای جوانان و ظرفیت سازی فرهنگی و گردشگری منطقه  برای پرورش و تربیت روحیه انقلابی و حماسی و جهادی جوانان و ایجاد فضای مناسب و مفرح و آرامش بخش برای هم گرایی و هم افزایی همه گروه‌ها و اقوام را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز برشمرد.

سردار سعیدی گفت: استاندار خراسان رضوی توجه خاصی به راه‌اندازی پردیس معراج شهدا در گناباد دارد و آن را از اولویت‌های فرهنگی این شهرستان می‌داند.

وی افزود: بعد از راه‌اندازی این مرکز با دعوت از هنرمندان شاخص کشور نظیر استاد فرشچیان آثار متنوع آنان در موضوع ایثار و شهادت و  میراث معنوی و فرهنگی گناباد به همراه اسامی حدود ۴۰۰ شهید گنابادی در دوران دفاع مقدس با شرحی از فعالیت‌های آنان در این دوران به زبان‌های فارسی و چند زبان خارجی به صورت المان‌های حک شده در معرض دید مردم و گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: استکبار جهانی و ایادی سرسپرده آنها با ترفندهای مختلف به دنبال نیل به اهداف خصمانه خود هستند ولی با درایت رهبر معظم انقلاب و بیداری مردم با بصیرت ایران اسلامی به اهداف خود نمی‌رسند بطوریکه سخنان ۲ روز پیش رهبر معظم انقلاب آب سردی بر آتش برافروخته دشمنان ریخت و موجب امیدواری مردم شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: ملت ایران با روحیه ایثارگری و انقلابی، عزت و عظمتی را که به برکت جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس کسب شده فراموش نمی‌کند و با حضور گسترده خود در صحنه دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نمی‌گذارد دشمنان به اهداف ددمنشانه خود دست یابند.

وی اظهار داشت: با توجه به افتخارات گناباد در دوران دفاع مقدس از جمله نقش آفرینی و پیشگامی در زمینه فعالیت‌های معراج شهدا راه‌اندازی مرکز فرهنگی و گردشگری معراج شهدا در این شهرستان به عنوان یک ضرورت از چندی قبل در دستور کار قرار گرفت که با همراهی استانداری خراسان رضوی و ستاد کل نیروهای مسلح این مهم محقق شد.

حامد قربانی فرماندار گناباد هم گفت: طرح جامع گردشگری پردیس معراج شهدا فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود و پیگیری‌هایی برای قرار دادن این مرکز در ردیف طرح‌های استانی برای جذب اعتبار در دست اقدام است و با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف تلاش می‌شود طی چند ماه آینده این مرکز به بهره برداری برسد.

شهید سید حسین دوستدار مسوول معراج شهدای قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس به همراه همرزمان خود از مهمترین عناصر تشکیل دهنده معراج شهدا در این دوران به شمار می‌روند و بیش از ۳۰۰ نفر از گنابادی‌ها در این فعالیت‌های نیروهای مسلح سازماندهی شده و فعالیت داشتند.

از مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ رزمنده گنابادی در دوران دفاع مقدس یک هزار و ۲۵۰ نفر جانباز و ۳۵۷ نفر به فیض شهادت نایل شدند و از ۱۴ رزمنده مدافع حرم این شهرستان ۲ نفر شهید و ۲ نفر جانباز شدند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها دفاع مقدس گناباد ستاد کل نیرو های مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس گناباد ستاد کل نیرو های مسلح دفاع مقدس گناباد ستاد کل نیرو های مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.

فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) در اجتماع رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در صبحگاه پادگان دوکوهه اندیمشک گفت: همانطور که مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است، راه قدس نیز به دست رزمندگان اسلام باز خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در صبحگاه پادگان دوکوهه اندیمشک ضمن تاکید بر دستاوردهای عملیات بزرگ وعده صادق و بروز شواهدی مبنی بر نزدیک شدن رژیم صهیونیستی به پایان خود گفت: همانطور که مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است، راه قدس نیز به دست رزمندگان اسلام باز خواهد شد.

وی افزود: پادگان دوکوهه اندیمشک محلی برای پرورش رزمندگانی بود که بنیانگذاران فرهنگ مقاومت، ایستادگی و پایداری در منطقه شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران گفت: پیروزی جبهه مقاومت و مردم فلسطین و شکست رژیم صهیونیستی را به زودی جشن خواهیم گرفت. مقدمه پیروزی نهایی فلسطین با عملیات طوفان الاقصی به دست رزمندگان و مجاهدان فلسطینی و پاسخ کوبنده سپاه مقتدر اسلام فراهم شده است. رژیم جنایتکار صهیونیستی طعم ضربات کوبنده سپاه را چشید.

سردار حسن زاده اظهار کرد: رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی پاسخ کوبنده از پاسداران انقلاب دریافت کرد و طعم ضربه مهلک رزمندگان اسلام را چشید. وی افزود: پیام این اجتماع بزرگ که با حضور رزمندگان، پیشکسوتان، جوانان و خانواده شهدا برگزار شد، استمرار حضور در میدا برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: فرمانده مقتدر و شجاع کل قوا پیش از این به سران جنایتکار صهیونیستی اخطار داده بود که اگر غلطی از آنها سر بزند تل آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شود.

سردار حسن‌زاده گفت: جنایتکاران کودک کش صهیونیستی طعم ضربات مقتدرانه جمهوری اسلامی و دلاورمردان سپاه اسلام را در پاسخ به جنایت حمله به کنسولگری ایران در سوریه چشیدند. لایه‌های متراکم دفاعی دشمن نتوانستند جلوی پاسخ سخت سپاه را بگیرند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران گفت: دشمن صهیونیستی و حامیان آن تصور می کردند با ایجاد لایه‌های متراکم دفاعی و پدافند هوایی می‌توانند جلوی موشک‌های جمهوری اسلامی گیرند ولی گنبد آهنین توان ایستادگی در مقابل اراده خدا و توان رزمندگان اسلام نداشت.

وی افزود: رزمندگان اسلام و پیشکسوتان دفاع مقدس همچنان آرمان آزادی قدس و نابودی تمام عیار رژیم صهیونیستی را در سر دارند.

سردار حسن زاده ملت ایران را ملت امام حسین(ع) دانست و اظهارکرد: ملتی که از شهادت هراس ندارد شکست ناپذیر است. وی ادامه داد: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران با اشاره به ارتباط دوکوهه و بیت المقدس گفت: فرمانده شجاع جاوید نشان حاج احمد متوسلیان به عنوان نخستین شهید راه قدس یکی از مولفه های ارتباط میان این ۲ مکان مقدس است. عملیات «الی بیت المقدس» به دوران دفاع مقدس محدود نبود. طراحان عملیات الی بیت المقدس در دوران دفاع مقدس از همان ایام علاوه بر آزادی خرمشهر به فکر آزادی بیت المقدس بود.  عملیات «الی بیت المقدس» مراحل مختلف و متنوعی دارد که مراحل آن محدود به دوران دفاع مقدس نبود و حضور در عراق و سوریه و آزادسازی بصره، بوکمال و حلب استمرار این عملیات بود.

سردار حسن زاده تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد که روز به روز به آخرین مرحله عملیات «الی بیت المقدس» که همان آزادسازی بیت المقدس و شکست تمام عیار رژیم صهیونیستی، پیروزی عزتمندانه مردم مظلوم فلسطین و غزه است، نزدیک می‌شویم. دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است، گفت: نسل دیروز، امروز و فردای مقاومت در این اجتماع بزرگ گرد آمده اند تا نشان دهند همچنان پای این انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه پادگان دوکوهه آسمانی درخشان از ایثارگری و معنویت است، افزود: این پادگان یادگار حاج احمد متوسلیان آن فرمانده ماندگار دوران دفاع مقدس و لشکر حضرت محمد رسول الله(ص) است.شهدا به ما یاد دادند که تمام افعال ما تنها برای خدا باشد و این رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود.

 پادگان دوکوهه در فاصله چهار کیلومتری شهر اندیمشک در استان خوزستان محل معراج رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود. این پادگان در تمام سال به ویژه ایام نوروز میزبان کاروان‌های راهیان ‌نور است. پادگان دوکوهه نماد دلاوری‌ و رشادت‌ سردارانی چون احمد متوسلیان، ابراهیم همت، حسین خرازی ،احمد کاظمی و هزاران رزمنده در دوران دفاع مقدس است.

پادگان دوکوهه یکی از مراکز مهم خدماتی و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس بود. محوطه یادمانی پادگان دوکوهه در اندیمشک سال ۱۳۹۷ در فهرست میراث فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثبت شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ۱۰ها فروند پهپاد و موشک به سمت اهداف نظامی سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد. در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوا فضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ۱۰ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

 

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود