Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:07:56 GMT

برف و باران، رویداد مسرت بخش این روزهای اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۹۰۲۰

برف و باران، رویداد مسرت بخش این روزهای اصفهان

اگر چه به دنبال اعلام سهمیه بندی بنزین، نصف جهان برای ساعاتی رنگ التهاب و تنش به خود گرفت و ذهن مردمان این خطه آشفته و نگران شد اما اکنون همزمان با بازگشت آرامش، گیسوان زرین پاییز در بسیاری از شهرها و روستاهای اصفهان سپید گشت و برف هنوز چند قدم مانده به زمستان، چشم‌انداز وسیعی از یکرنگی و سادگی را قاب گرفت تا بهانه‌ای شود برای آنکه لبخند هنوز بر گوشه لبان مردمان این خطه لانه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال بارش برف، مناظر خارق العاده‌ای در شهرها و روستاهای استان پدید آمده است.این بارش ها همچنین خوشحالی مردم و کشاورزان استان را پس از روزهای کم آبی و خشکسالی به دنبال داشت.

بارش برف در غرب اصفهان چراغ گردشگری زمستانه را نیز روشن کرد. خبرها حاکی است میزان برف در برخی ارتفاعات غرب استان به بیش از نیم متر می‌رسد. این بارش ها نوید روزهای پر هیجان را در پیست اسکی فریدونشهر و افوس، به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌های برفی اصفهان می‌دهد.

بارش برف و باران که از شامگاه یکشنبه در بیشتر نقاط این استان آغاز شد بر اساس آخرین گزارش های هواشناسی در برخی شهرها به صورت متناوب و پراکنده تا اکنون ادامه دارد.  

بر اساس گزارش اداره هواشناسی استان، این سامانه بارشی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی استان فعالیت بیشتری خواهد داشت و از اواخر روز چهارشنبه کاهش محسوس دما بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد و یخبندان و لغزندگی معابر عمومی و جاده‌ها انتظار می‌رود.

برای شهر اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته ۷.۶ میلی‌متر باران ثبت شده است.بیشینه دمای شهر اصفهان در ۲۴ ساعت آینده حداکثر ۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای آن صفر درجه سانتی‌گراد خواهد بود. بر اساس این گزارش، خور و بیابانک  با ۱۳ درجه گرمترین شهر استان و بویین میاندشت با ۶ درجه زیر صفر سردترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت و گو با ایرنا،اظهار داشت:  بیشتر مناطق استان در این مدت همراه با بارش برف و باران خواهد بود و از روز سه شنبه تا چهارشنبه سامانه در بخش‌های شرق، شمال شرق و جنوب شرق استان فعال‌تر خواهد بود.

فاطمه زهرا سیدان برای هوای کلان‌شهر اصفهان در روز سه‌شنبه، هوای نیمه تا تمام ابری و مه آلود،گاهی وزش باد و  بارش برف و باران  و برای روز چهارشنبه، آسمانی نیمه ابری و مه‌صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و  وزش باد و بارش باران و برف پیش بینی‌ کرد.

بنا بر اعلام مرکز مدیریت راه‌های اصفهان تا اکنون گزارشی مبنی بر مسدود بودن محور های اصلی استان دریافت نشده است، اما از آنجایی که همه محورها برفی و لغزنده است  راهدارخانه ها آماده اسکان موقت مسافران هستند.

از برخی شهرستان های غرب استان خبر می رسد بارش سنگین برف بسیاری از مسافران را غافلگیر کرده و تردد در محورها تنها با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه  امکان پذیر است.

بیشترین ارتفاع برف ۲۸ سانتی متر از شهرستان فریدونشهر گزارش شده است. ارتفاع برف در خوانسار به ۲۱ سانتی متر و در چادگان به ۱۲ سانتی متر رسید.از بویین میاندشت بارش ۱۶ میلی متری باران طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده که این بارشها در برخی شهرها از جمله افوس به صورت برف بوده است.

به گفته رییس اداره هواشناسی شهرستان فریدن(واقع در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان) ارتفاع برف در محدوده شهری تا ظهر روز دوشنبه  ۲۰ سانتی متر، در محورهای روستایی ۲۷ سانتی متر و در ارتفاعات این منطقه افزون بر ۳۵ سانتی متر است.

نوروز ملکی در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه مردم از سفرهای غیر ضرروی به غرب استان خودداری کنند، افزود: با توجه به پیش بینی استمرار بارش ها احتمال افزایش ارتفاع برف و یخبندان وجود دارد، بنابراین لازم است رانندگان نکات ایمنی را جدی بگیرند.

بارش برف  از شب گذشته تا بعداز ظهر امروز در فریدن همچنان ادامه دارد.

احمدرضا محسنی، شهردار داران(بخش مرکزی فریدن) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  با اجرای عملیات برف روبی و نمک پاشی که از شب گذشته آغاز شد در زمان حاضر همه محورهای شهری باز است و تردد در آن جریان دارد.

به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدن  برف روبی محورهای ۱۳ روستای این شهرستان به پایان رسیده و  راه ارتباطی ۱۴ روستا از ۲۸ روستای فریدن به دنبال بارش سنگین برف همچنان مسدود است که تلاش برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.

اکنون تردد در مسیرهای منتهی به پیست اسکی فریدونشهر فقط با زنجیر چرخ میسر است.

سوخت کافی، آب، آذوقه، البسه گرم و زنجیز چرخ از تجهیزاتی است که کارشناسان هواشناسی به رانندگان و مسافران توصیه می کنند در این هفته  آنها را به همراه داشته باشند.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان در این خصوص اظهار داشت:  اکنون بارش برف در مسیرهای داران-الیگودرز، نطنز-کاشان، فریدون‌شهر-پشت‌کوه، فریدون‌شهر-داران، داران - نجف آباد، داران - چادگان، گلپایگان - خمین، گلپایگان - موته، زرین شهر - شهرکرد ، سمیرم- پشته، کنارگذر غرب، آزادراه نطنز - اصفهان، اصفهان - میمه و میمه - دلیجان  به صورت پراکنده ادامه دارد.

سرهنگ اصغر زارع  در گفت و گو با ایرنا، افزود: بارش در برخی جاده‌ها از جمله اردستان-کاشان، نائین-اردستان، خمینی‌شهر- نجف آباد به شکل باران است.

جانشین پلیس راه اصفهان افزود: در مسیرهای سمیرم یاسوج، زرین شهر-شهرکرد، گلپایگان-موته، نائین-اصفهان و اصفهان-نیک‌آباد نیز مه گرفتگی و کاهش دید افقی وجود دارد.

بر اساس گزارش های هواشناسی تا ساعت ۹ روز دوشنبه،  ارتفاع برف در سمیرم ۱۵ سانتی‌متر، نطنز ۲۴ سانتی‌متر، برزک کاشان ۱۴ سانتی متر،میمه  ۸ سانتی‌متر، دهاقان و اردستان ۷ سانتی‌متر و در مبارکه و زرین شهر ۲ سانتی‌متر بوده است.

همچنین در کاشان ۱۰.۸ میلی‌متر، علویجه ۱۴.۸ میلی‌متر، شهرضا ۴.۲ میلی‌متر ، دهق ۱۳.۴ میلی‌متر ، خور ۰.۲ میلی‌متر وچوپانان ۰.۸ میلی‌متر باران بارید.

میزان بارش ها در شهرهای بادرود ۱۰ میلی‌متر باران و ۱.۵ سانتی‌متر برف، آران و بیدگل ۱۰ میلی‌متر باران، گلپایگان ۹.۹ میلی‌متر باران، مورچه خورت ۱۱.۹ میلی‌متر باران، نایین ۹.۹ میلی‌متر باران و یک سانتی‌متر برف، نجف‌آباد ۷.۴ میلی‌متر باران و یک سانتی‌متر برف و ورزنه هم ۱.۴ میلی‌متر باران گزارش شد.

به دنبال بارش برف و باران مدارس ۶ ناحیه کلانشهر اصفهان و نجف آباد و مدارس شهرستان های نطنز، مهردشت، میمه و فریدن و فریدونشهر در مقاطع پیش دبستانی، دبستان، متوسط اول و دوم در ۲ نوبت صبح و عصر روز دوشنبه تعطیل اعلام شد.

بر اساس گزارش  اداره هواشناسی استان اصفهان،فعالیت این سامانه ناپایدار بر روی استان طی سه روز آینده ادامه می یابد و  پدیده غالب بیشتر مناطق استان بارش برف، باران و مه آلودگی است.

۷۵۰ نیروی راهدار و پشتیبانی ستادی با ۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات در حال خدمات‌رسانی در راه‌ها و محورهای استان اصفهان هستند.

 استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزادراه است.

برچسب‌ها هواشناسی بارندگی بارش برف فریدن ترافیک جاده ای بارش باران اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی بارندگی بارش برف فریدن ترافیک جاده ای بارش باران اصفهان هواشناسی بارندگی بارش برف فریدن ترافیک جاده ای بارش باران اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

این روز‌ها با بارش باران فضای کشور رنگ و بوی بهاری به خود گرفته است. مناطق کوهستانی استان اصفهان نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند و میزبان رحمت الهی شد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم بارش باران در فولادشهر اصفهان را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان