Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایثار، ‌ رحیم نریمانی در دیدار با پدر شهید معظم «شهرام یوسفی»، ‌با تاکید بر لزوم تکریم و تعظیم خاندان معظم شهدا به ویژه از سوی مسئولان نظام اسلامی، اظهار کرد: به واسطه ایثار و از خودگذشتگی شهدا و خانواده‌های معظم آنان امروز از عزت و اقتدار و امنیت و آرامش برخوردار هستیم.
وی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به ویژه مادران و پدران بزرگوارشان را مایه دلگرمی در خدمت‌رسانی به مردم دانست و گفت: خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران الهام‌بخش جامعه اسلامی هستند و یاد و خاطره همه این ایثارگری‌ها و دلیرمردی‌ها و شهادت‌ها باید زنده نگه داشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدا طلایه‌داران راستین عرصه‌های عشق و معرفت
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدا را متعلق به همه ملت ایران دانست و تصریح کرد: شهدا طلایه‌داران راستین عرصه‌های عشق و معرفت هستند و لذا تکریم و تجلیل از مقام شهدا و خانواده‌های معزز آنان مایه پالایش روح انسان است.
نریمانی از شهدا به عنوان اسطوره‌های ایمان و صبر و شجاعت و ولایتمداری یاد کرد و متذکر شد: همه مردم و مسئولان باید پیوسته راه شهدا را ادامه دهند و خانواده‌های شهدا را چراغ راه انقلاب و نظام بدانند.

دیدار با مادر شهید «مهرداد رمضانپور»  
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین با مادر شهید «مهرداد رمضانپور» دیدار و گفت وگو کرد.
سبک زندگی شهدا، محور تولید محتوای کتب قرار گیرد
رحیم نریمانی، همچنین در نشست تحلیلی و بررسی «نقش رسانه کتاب در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» که در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی پدیده‌های مرتبط با حوزه نشر، نویسندگی و رسانه، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یک رخداد فرهنگی است که طوفان فکری ایجاد می‌کند.
وی بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: این بیانیه شاخص‌های توسعه انسانی را به عنوان یک ابزار پیشران برای تحقق اهداف فرهنگی کشور معرفی می‌کند که می‌تواند توسعه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را تحقق بخشد.

کتاب یک رسانه است
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه توسعه فناوری‌های ارتباطی یکی از زیرساخت‌های توسعه‌یافتگی در دنیا است، گفت: کتاب یک رسانه است و نمایشگاه کتاب می‌تواند اثرگذاری قابل توجهی در امر انتقال پیام فرهنگی و توسعه انسانی داشته باشد.
نریمانی با اشاره به نقش رسانه کتاب در توسعه‌یافتگی، خاطرنشان کرد: توسعه پایدار به معنی بسیج همسو و منسجم تمام ظرفیت‌ها و ابزارها و امکانات کشور برای توسعه‌یافتگی است و رسانه کتاب قدرت ایجاد همگرایی، طوفان فکری و انسجام اجتماعی را دارد؛ لذا کتاب یک رسانه پایدار در توسعه پایدار کشور است.

بعد از انقلاب بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب تولید شده
نریمانی با بیان اینکه بعد از انقلاب بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب تولید شده است، تصریح کرد:‌ ۸۰ درصد این کتاب‌ها تالیف و ۲۰ درصد ترجمه بوده است. همچنین ۲۵۰ هزار عنوان در حوزه ادبیات و ۲۰۰ هزار عنوان در حوزه دین و علوم انسانی و اسلامی داریم لذا برای ایجاد نسلی که بتواند سرعت توسعه‌یافتگی را در کشور بالا ببرد نیازمند تولید کتاب‌های ژانر کودک و نوجوان هستیم.
وی از چاپ بیش از ۴۳ هزار عنوان کتاب در نیمه نخست امسال خبر داد و عنوان کرد: امروزه استفاده از رسانه‌های مکتوب به سمت رسانه‌های مجازی و سایبر رفته و با یک پدیده جهانی مواجه هستیم. ایران رتبه ۱۳ کاربران اینترنت در دنیا را دارد و ۶۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۱۲ نفر در کشور از تلفن همراه به عنوان یک رسانه استفاده می‌کنند و شاهد شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک هستیم، این در حالی است که تیراژ کل روزنامه‌های ما به یک میلیون نسخه در روز می‌رسد.

۱۰۱ هزار و ۱۶۹ عنوان در سال ۹۸ در سامانه اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شده
نریمانی با بیان اینکه ۱۳۹ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۰۴ نسخه کتاب معادل ۱۰۱ هزار و ۱۶۹ عنوان در سال ۹۸ در سامانه اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شده است، گفت: متاسفانه فرهنگ کتابخوانی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه در کشور ما پایین است، لذا باید در زمینه استفاده از این رسانه برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی داشته باشیم.
وی ارتقای بینش و بصیرت سیاسی، تقویت معنویت و اخلاق و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی را از دیگر کارکردهای رسانه کتاب دانست و یادآور شد: نشر شاهد با ۱۷۶۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت به دنبال ترویج سبک زندگی شهدا است، زیرا سبک زندگی شهدا می‌تواند محور تولید محتوای کتب قرار گیرد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس ایثار و شهادت تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ایثار و شهادت تهران دفاع مقدس ایثار و شهادت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی و پیگیری مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز از بخش های مختلف این بنیاد بازدید کرد.

فرماندار اهواز در این بازدید ضمن نشست با اصغر بایمانی نژاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، معاونین و تعدادی از مسئولان و کارشناسان بنیاد، مسائل و مشکلات خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران را مورد بررسی قرار دادند.

موالی زاده ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، از پیگیری ویژه جهت رفع مشکلات جامعه هدف خبر داد و گفت: رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در اولویت قرار دارد و همه وظیفه داریم مشکلات این قشر را با جدیت پیگیری و رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است