Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امکان پیوستن دیگر کشورها به موافتنامه سه جانبه چابهار از قابلیت های آن است، گفت: بندر چابهار به صورت انحصاری در اختیار هیچ کشوری قرار داده نشده و نخواهد شد و امکان سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای در بندر چابهار بدون هیچ محدودیتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی با اشاره به اینکه بندر چابهار نزدیک ترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی حاشیه اقیانوس هند به بازار جهان است، اظهار کرد: بهره گیری از این بندر کاهش چشمگیری در زمان و هزینه انتقال بار کشورهای منطقه را به همراه دارد و اقتصاد این کشورها را به یکدیگر متصل می کند.

وی ادامه داد: با توجه به این مزیت از سال گذشته نمایندگان چندین کشور از جمله چین، مالزی، قزاقستان، ازبکستان، لهستان، افغانستان، هند، روسیه، ژاپن و...از بندر چابهار بازدید کرده و تمایل خود را برای سرمایه گذاری در بندر چابهار نشان داده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سازمان بنادر بر اساس اسناد بالادستی با برنامه ریزی دقیق در حوزه بنادر کشور به خصوص بندر چابهار، با حفظ استقلال نقش این بندر را به عنوان بازیگر مهم در تعاملات منطقه ای در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: بندر چابهار به عنوان یکی از فاکتورهای بسط و گسترش پیوندهای منطقه ای، منافع همه کشورها به خصوص همسایگان را به صورت متقابل لحاظ کرده است.

آقایی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشتر مباحث توافقنامه ایران، هند و افغانستان به عنوان یکی از اسناد بالادستی در خردادماه ۹۵ بین این سه کشور منعقد شد، اظهار کرد: در این توافقنامه همکاری متقابل منطقه ای در حوزه بهره گیری از بندر چابهار بود و یکی از قابلیت های آن امکان پیوستن کشورهای دیگر به آن بوده که البته این امر مبتنی بر حفظ استقلال اقتصادی و تجاری در بندر چابهار است.

وی ادامه داد: بندر چابهار به عنوان دروازه ملل برای تجارت آزاد و آسان پذیرای همه کشورها به خصوص همسایگان برای ایجاد منافع متقابل با بهره گیری و تعامل با بنادر کشورهای منطقه به ویژه بندر گوادر و بنادر عمان است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان رسالت بندر چابهار در راستای تقویت پیوند کشورها و همکاری متقابل است و کشورهای مختلف بر اساس نیاز و منافع می توانند در این بندر بدون هیچ محدودیتی سرمایه گذاری و فعالیت کنند.

آقایی با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در حوزه های نفتی، انبارداری، کانتینری، کارخانجات، پردازی و...فرصت های بسیاری خوبی دارد، گفت: در همایش فرصت های سرمایه گذاری بندر چابهار که هفتم اسفندماه سال گذشته با دعوت از ۳۵ کشور برگزار شد، این ظرفیت ها مطرح و از کشورهای مختلف برای پیوستن به توافقنامه چابهار دعوت به عمل آمد.

وی ادامه داد: تقویت پیوند ملت های منطقه و کشورهای محصور در خشکی از طریق بندر استراتژیک چابهار، ارتقای مولفه های اقتصادی و اجتماعی مردم کشورهای منطقه از طریق افزایش مبادلات منطقه ای و توسعه اقتصادی دریا محور از اهداف این بندر است و به طور قطع به دنبال شکل گیری مناسبات تجاری، زمینه های سرمایه گذاری، اشتغال، تکنولوژی و دانش و فناوری در منطقه فراهم می شود که برقراری این پیوند برای همه کشورهای منطقه موثر خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت از این بندر به کشور‌های امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان امسال، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن برسد.

عباس‌نژاد گفت: در گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بود که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان گفت: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)