Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات استان هرمزگان ومدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس در این رابطه به کشف ۲۲۸ (۲۲۱ کیلو و۸۰۰ گرم) بسته مواد مخدر خالص مشکوک به شیشه را در بازرسی از یک کانتینر خالی کشف به مقصد امارات اشاره کرد.

ابوالفضل اکبرپور عصر دوشنبه در نشستی خبری با موضوع کشفیات گمرک در سال جاری، اظهار داشت: این بسته‌های مشکوک به شیشه توسط ماموران ایکس ری، در یک کانتینر خالی که از مبدا افغانستان به مقصد امارات از گمرک شهید رجایی تزانزیت می‌شد، کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رصد اطلاعاتی چندماهه گذشته در کشف این میزان شیشه ادامه داد: این مواد به صورت ماهرانه‌ای در این کانتینر جاسازی شده بود که عصر شنبه۲۵ آبان توسط کارکنان گمرک شهید رجایی کشف و تحویل مقامات مربوطه شد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون گمرک کاشف پیش سازه‌های انواع مخدر در بندرشهید رجایی بوده است، اضافه کرد: هم‌چنین در سال ۹۷ حدود افزون بر ۹۵ تن انواع مواد مخدر در گمرک‌های سراسر کشور کشف شده است.

کشف ۴۸ تن پیش‌سازه‌های مواد مخدر در ۷ ماهه امسال

به گفته اکبرپور، هم‌چنین در سال ۹۷ افزون بر ۹۵ تن انواع مواد مخدر کشف شد این مواد در سال جاری به بیش از ۴۵۰ تن رسیده که افزایش ۳۹۰ درصدی را در بحث کشف انواع مواد مخدر را شاهد بوده‌ایم.

وی در همین بخش عنوان کرد: در هفت ماهه امسال افزون بر ۳۵ تن استیل کلراید و در مجموع افزون بر ۴۸ تن کشف پیش سازه‌های مواد مخدر کشف شد که مبدا آن کشورهای امارات و چین بوده اند درحالی که این عدد در سال گذشته ۴۷ تن بوده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی با اشاره به حرفه‌ای شدن جاسازی‌ مواد مخدر در سال‌های اخیر ابراز داشت:هم‌اکنون ۳ دستگاه ایکس ری در گمرک بندر شهید رجایی سه وجود دارد که یکی از این دستگاه بسیار مجهز و پیشرفته است.

راه‌اندازی ایکس ری داخلی تا ۲ ماه آینده

اکبرپور در این رابطه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در اهمیت توسعه تجهیزات در این کمرگ بیان داشت: به دنبال سفر اخیر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گمرک شهید رجایی با یکی از شرکت‌های دانش بنیان برای خرید دستگاه ایکس ری ساخت داخل قراردادی را نهایی کرده است. 

ناظر گمرکات هرمزگان ادامه داد: حداکثر تا دوماه آینده این دستگاه ایکس ری که نمونه آن در دستگاه ایست و بازرسی شهر نایین وجود دارد، به در ورودی بندرشهید رجایی به ۳ دستگاه موجود اضافه خواهد شد.

وی در بحث خودروهای  انباشت شده در بندرشهید رجایی نیز گفت: بسیاری از خودروها افزون بر یکسال است در گمرک شهید رجایی مانده‌اند و تصمیم‌گیران در این خصوص ارگان‌های قضایی هستند.

صادرات ۲۹ میلیون تن کالا در ۷ ماهه امسال

اکبرپور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آمار صادرات و واردات از گمرکات استان هرمزگان اظهارداشت: در ۷ ماهه امسال، ۲۹ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی به ارزش ۸۰۱ هزار میلیارد ریال و ۱۹ میلیارد دلار صادر شده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی افزود: این درحالی است که در سال گذشته(۹۷)، ۲۵ میلیون تن انواع کالا به ارزش ۲۹۷ میلیارد تن به سایر کشورها صادر شده است که ارزش دلاری آن ۷ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان داشت: این میزان صادرات از نظر تناژ ۱۵ درصد و ارزش ریالی و دلاری آن ۱۷۰ درصد بوده است.

ناظر گمرکات هرمزگان توضیح داد: هم‌چنین از ابتدای سال جاری تاکنون، افزون بر ۴ میلیون تن کالا به ارزش ۴۰۵ هزار میلیارد ریال و ۹ میلیارد و ۹۵۷ میلیون دلار در وارد کشور شده است.

اکبرپور عمده کشورهای صادرکننده کالا از ایران را به ترتیب چین، امارات متحده عربی، تایلند، هند، عمان و غنا و و عمده کالاهای صادراتی به این کشورها شامل سنگ آهن، پلیمر اتیلن، محصولات نیمه تمام آهن و فولاد، کوک نفت، قیرنفت و روغن‌های مشتق از مواد معدنی قیری و کودهای شیمیایی و معدنی است.

وی کشورهایی که بیش‌ترین سهم در صادرات کالا به جمهوری اسلامی ایران دارند را به ترتیب چین، هند، امارات متحده عربی، آلمان و ایتالیا اعلام کرد که در سال جاری عمده کالاهای وارداتی از این کشورها شامل برنج، الکترود زغالی، لاستیک، گوشت ماشینن آلات، دستگاه‌های خردکن عنوان کرد.

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی وارد کشور

مدیرکل گمرک شهید رجایی اضافه کرد: در حوزه کالای اساسی امسال ۶۲ هزار تن گوشت، ۵۵۷ هزار تن برنج، ۲۸۷ هزار تن روغن، ۷۷۰ هزار تن ذرت، افزون بر ۲ هزار تن دارو، ۹۴ هزار تن لاستیک، ۵۶۱ تن قند و شکر، ۴۹۷ هزار تن کاغذ و ۳۲ هزار تن حبوبات از این کشورها وارد کشور شده است.

اکبرپور خاطرنشان کرد: در مجموع در هفت ماهه امسال افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی بندرعباس وارد کشور شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص بازدید مهرماه امسال رییس قوه قضاییه از گمرک شهید رجایی بندرعباس نیز بیان داشت: بیش‌ترین تاکید وی بر سرعت‌بخشی و نظارت بر فعالیت‌ها از جمله نظارت در حوزه صادرات و واردات کالا از جمله مساله قاچاق کالا و توجه به توسعه تجهیزات و امکانات پیشرفته نظارتی بود که خوشبختانه در حوزه راه‌اندازی پلمپ‌های هوشمند قرار است در ۴۵ نقطه کشور این آنتن‌های هوشمند نصب شود.

به گفته مدیرکل گمرک شهید رجایی، در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و برای ایجاد امنیت خاطر در فعالان اقتصادی و جلوگیری از فعالیت سوءاستفاده کنندگان از شرایط ویژه کشور، نخستین یگان پلیس امنیت اقتصادی ۳۱ شهریور امسال در گمرک شهید رجایی مستقر شد.

 در شرایطی که روزانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هزار کانتینر کالا فقط از بندر شهید رجایی خارج می‌شود نمی‌توان بدون استفاده از تجهیزات بر روند ورود و خروج کالا نظارت موثر داشت.

کمرگ ایران با بیش از ۴۵ قانون مختلف گمرکی و بیش از ۱۵ کنوانسیون بین‌المللی سر و کار دارد.

نزدیک به ۸۹ درصد حجم تشریفات کمرگی در بندر شهید رجایی انجام می‌شود و حدود ۶۰ درصد واردات، صادرات و ترانزیت کشور از این گمرک وارد کشور و به کشورهای مقصد صادر می‌شود.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

از ۷۱ بندرتجاری و صیادی هرمزگان ۳۲ بندر آن ازجمله شهید رجایی، شهیدباهنر، شهید ذاکری قشم کاوه، شهیدحقانی، بندرلنگه، سیریک، کلاهی، کریان، تیاب، جاسک، چارک، آفتاب، قشم و جوادالائمه با داشتن گمرک فعال است.

گمرگ شهید رجایی بندرعباس نیز بزرگترین گمرک کشور شناخته می‌شود که راه اندازی آن در سال ۱۳۷۶ توسط هیات وزیران تصویب شد، این گمرک به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد.

همچنین سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا در بندر این گمرک تخلیه و بارگیری می‌شود که بعد از ترخیص در تمام نقاط کشور توزیع می‌شود. این رقم شامل تخلیه ۹۰ درصد بارگیری کالاهای کانتینری کشور می‌شود.

محدوده عملیاتی و همچنین پس کرانه بندر گمرک شهید رجایی حدود ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار است که در فاصله ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

رییس قوه قضاییه ۱۱ مهرماه امسال نیز در بدو ورود به استان هرمزگان به صورت سرزده از گمرک شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

برخی از مصادیق نفوذ مفسدان در اسکله شهید رجایی، شامل تبانی و قاچاق سازمان یافته کالاهای ممنوعه همچون مشروب الکلی با همکاری برخی کارکنان، کشف ۳۴ کانتینر گازوییل قاچاق به وزن ۴۷۴ تن، شناسایی ۲۷ کانتینر کالای قاچاق شامل ۱۳کانتینر یخچال فریزر ساید بای ساید، کشف خودروهای خارجی قاچاق، ۶ کانتینر لوستر و ۸ کانتینر ظروف سرامیک، ظروف چینی، شیشه، آلومینیومی و استیل و کشف بزرگترین محموله سوخت شامل ۱۷ میلیون لیتر که مخازن اسکله شهید رجایی، بارانداز قاچاقچیان بوده است.

برچسب‌ها گمرک جمهوری اسلامی ایران هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی کشف مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک جمهوری اسلامی ایران هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی کشف مواد مخدر گمرک جمهوری اسلامی ایران هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی کشف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند بطوریکه در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد  خدا دوست مدیر گمرک رازی در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: دریکسال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واکن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است  وی خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالا‌های ترانزیتی دراین مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشور‌های مقصد ترانزیت ریلی کالا ازگمرک رازی بودند  مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: دریکسال گذشته ۱۷۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک بصورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالا‌های صادراتی بود ند جنگجو ناظر گمرکات استان هم در بااشاره به نقش گمرک و پایانه رازی در تحقق اهداف مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار گفت: تجاری سازی زمینی این مرز در نشست اخیر مقامات ارشد گمرکات دو طرف بصورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت تا این تجاری سازی مرز رازی -کاپی کوی بصورت زمینی امسال عملیاتی شود  از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفرمسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است  این پایانه سالانه میزبان بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند