Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:40:54 GMT

استقبال کم کارفرمایان از طرح کارورزی در فاروج

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۹۴۷۰

استقبال کم کارفرمایان از طرح کارورزی در فاروج

غلامرضا گلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح دانش آموختگان دانشگاهی طبق شرایطی بعد از ثبت نام  در سامانه طراحی شده از سوی کارفرماها به کارگیری می شوند و دستمزد آنان هم از سوی دولت پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه کارفرماها برای به کارگیری این نیروها، تعهد بیمه هم ندارند بیان داشت:  بعد از پایان دوره ۶ ماهه در صورت تمایل کارفرما برای ادامه کار این نیروها، بیمه تامین اجتماعی تا ۲ سال سهم بیمه کارفرما را هم می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال، تنها ۱۳ نفر از سهمیه ۶۳ نفری کارورز در این شهرستان جذب شده است.

وی گفت: این درحالی است که ۱۷۷ دانش آموخته دانشگاهی در سامانه ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۷۷ نفر واجد شرایط بوده  و مراحل ثبت نام را تکمیل کرده اند.

گلی، کارفرمایان ثبت نام شده را هم ۴۴ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۸ نفر تایید شدند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای این طرح در شهرستان ۴۲ قرارداد امضا شده است افزود: علاوه بر اجرای این طرح برای دانش آموختگان دانشگاهی، دارندگان مدرک دیپلم هم متناسب با شرایط خود مشمول طرح کارورزی در قالب استاد- شاگردی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار، می شوند.

گلی گفت: سهمیه شهرستان در این بخش ۱۲۱ نفر بوده که اجرای آن برای ۴۱ نفر تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این افراد گواهی معتبر هم بعد از پایان دوره صادر می شود بیان داشت: با گذشت افزون بر ۷ ماه از سال هنوز ۵۰ درصد سهمیه هم محقق نشده است.

طرح کارورزی مخصوص فارغ التحصیلانی است که در سه سال اول فارغ التحصیلی خود باشند در زمان کارورزی به این  ماهانه ۳ میلیون ریال پرداخت می شود و در مقابل نیز دولت برای آن ها بیمه حوادث در نظر می گیرد.

هر بنگاه اقتصادی که این افراد را به کار گیرد تا دو سال بیمه کارفرمایی دریافت می کند.

طول دوره های آموزشی مهارتی کارورزان در بنگاه های اقتصادی ۴ تا ۶ ماه است و در این مدت دولت موظف شده است برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها در مقطع کاردانی   ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، در مقطع کارشناسی ۳میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و در مقطع ارشد و دکترا نیز ۳میلیون و ۵۰۰ هزار ریال  به کارورزان کمک هزینه آموزشی بپردازد.

شرط ادامه فعالیت در واحدهای پذیرنده را رضایت مدیران این واحدها و موفقیت در آزمون های پیش بینی شده  است.        

 براساس اجرای این طرح واحدهای پذیرنده به مدت ۲ سال مشمول مشوق های بیمه ای کارفرمایی دولت می شوند.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان خراسان شمالی در بهار امسال ۷.۹ درصد گزارش شده است.

آماری از میزان بیکاری شهرستان فاروج اعلام نشده است.

برچسب‌ها فاروج دانشجو اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فاروج دانشجو اشتغال زایی فاروج دانشجو اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از طرح «کالابرگ الکترونیکی» حدود ۹۵ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: درباره تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی باید بگویم که نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی به خصوص از سوی دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است. در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

مرتضوی در ادامه اذعان کرد: موانع و مشکلات این طرح رفع شده و مردم استقبال مناسبی داشتند و کسبه هم تلاش کردند در کمترین زمان، نیازهای عمومی را پاسخ دهند.

در حال تکمیل

کد خبر 6080318

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام
  • عکس/ استقبال مردم دامغان از رئیسی
  • عکس/ استقبال متفاوت سمنانی‌ها از رئیس جمهور
  • استقبال پرشور سمنانی‌ها از رئیس جمهور
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • استقبال از رئیس جمهور در سمنان
  • استقبال نوجوانان سمنانی از رئیس جمهور
  • مرتضوی: استقبال از کالابرگ الکترونیکی ۹۵ درصدی است
  • استقبال از طرح «کالابرگ الکترونیکی» حدود ۹۵ درصد است
  • جشن بزرگ کارگری در میبد