Web Analytics Made Easy - Statcounter

«لیو ژیاومینگ» روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در لندن، اظهارنظرهای اخیر دولت انگلیس در رابطه با هنگ‌کنگ را «غیر مسئولانه» خواند و افزود: بدتر از آن، برخی از سیاستمداران انگلیس به دنبال ایجاد درگیری در این منطقه برای استقلال هنگ‌کنگ هستند.

وی هشدار داد که دولت چین برای برخورد با نیروهای خارجی آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر چین که در سومین کنفرانس پس از آغاز خشونت‌ها در هنگ کنگ سخن می گفت هشدار داد که این منطقه در لبه پرتگاه قرار گرفته و وخیم تر شدن اوضاع به نفع هیچ کس نیست. ژیاومینگ همچنین از اقدامات برخی به گفته او شورشیان چینی که روی دیوار سفارت این کشور در لندن شعارنویسیی می کنند انتقاد و حمله معترضان به وزیر دادگستری هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

در هفته جاری بسیاری از مکان های آموزشی، دانشگاه ها و مدارس در هنگ کنگ به صحنه نبرد بین معترضان و نیروهای پلیس تبدیل شده است. بسیاری از راه ها از سوی شورشیان مسدود شده، آشوبگران به روی یک نفر بنزین ریختند و او را آتش زدند و یک نفر نیز از سوی پلیس هدف گلوله قرار گرفت. بسیاری از ایستگاه های مترو هنگ کنگ هم در جریان اعتراضات به آتش کشیده شد.

در تازه ترین تحول صورت گرفته، پلیس هنگ‌کنگ امروز (دوشنبه) گاز اشک‌آور به سوی معترضانی شلیک کرد که تلاش داشتند از یک دانشگاه محاصره‌ شده فرار کنند و هم‌زمان صدها فعال دیگر با بمب‌های دست‌ساز و دیگر وسایل داخل ماندند و منتظر عملیات قریب‌الوقوع برای پاکسازی شدند.

معترضان هنگ‌کنگی درون دانشگاه پلی‌تکنیک با پلیس مسلح به آب‌ پرفشار و خودروهای زرهی رو در رو شدند. پلیس تهدید می‌کند، چنانچه "آشوبگران" استفاده از تسلیحات کشنده را کنار نگذارند، با گلوله‌های واقعی مواجه می‌شوند.

وزارت امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای نسبت به تحولات اخیر در هنگ کنگ بشدت ابراز نگرانی و بر لزوم پایان خشونت‌ها تاکید کرد. وی همچنین از تمام طرف‌ها  خواست تا در مذاکرات معنا دار شرکت کنند.

چین می گوید انگلیس و آمریکا در بیانیه هایی درباره مسایل و خشونت های اخیر در هنگ کنگ فقط ابراز تاسف کرده اما باید از سوی آنها محکوم شود.

برچسب‌ها هنگ کنگ چین پلیس هنگ کنگ انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین پلیس هنگ کنگ انگلستان هنگ کنگ چین پلیس هنگ کنگ انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کوبا درباره تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن

تداوم حملات تجاوزکارانه ائتلاف غربی به خاک یمن به بهانه تأمین آزادی ناوبری در دریای سرخ و حفاظت از کشتی‌های صهیونیستی، با واکنش کوبا همراه شد.

«برونو رودریگز پاریلا» وزیر خارجه کوبا بامداد سه‌شنبه درباره ادامه حملات مشترک آمریکا و انگلیس به یمن هشدار داد.

رودریگز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «ما با نگرانی در مورد حملات مشترک آمریکا و انگلیس علیه یمنی‌ها در بحبوحه وضعیت ناآرام در خاورمیانه، که خطر تشدید درگیری در آن منطقه را با پیامد‌های شوم و غیرقابل پیش‌بینی برای صلح جهانی افزایش می‌دهد، هشدار می‌دهیم».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار کوبا درباره تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن
  • اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه
  • اسرائیل به تنش‌ ها در خاورمیانه دامن نزند
  • کامرون: اسرائیل به تنش‌ها در خاورمیانه دامن نزند
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • فرانسه و انگلیس سفیر ایران را احضار کردند
  • انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد
  • فرانسه و انگلیس سفیر و کاردار ایران را احضار کردند
  • هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش