Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:28:23 GMT

پمپئو به فکر گرسنگان آمریکایی باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۹۶۶۰

پمپئو به فکر گرسنگان آمریکایی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تقبیح و محکومیت اظهارات مداخله جویانه اخیر وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: تنها چیزی که به مایک پمپئو نمی‌چسبد، اعلام حمایت از ملت ایران است.

وی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا به‌ویژه وزیر خارجه این رژیم نسبت به ملت ایران، افزود: اظهار همدردی با مردمی انجام می‌شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار دارند و پیش از این نیز از زبان وزیر خارجه این کشور به صراحت بیان شد که باید به مردم ایران گرسنگی داد تا تسلیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: ملت ایران، ملت بالغ و رشیدی است و از موانع مختلف عبور کرده و ناملایمات بسیاری را پشت سرگذاشته است و این ملت از این مرحله نیز عبور خواهد کرد و مسائل داخلی خودش را حل و فصل خواهد کرد.

موسوی اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را مداخله در امور داخلی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران، دولت آمریکا را در جایگاهی نمی‌بیند که برای ملت و مردم ایران دلسوزی کنند. آنها اگر خیلی نگران هستند، نگران ده‌ها میلیون گرسنه‌ای باشند که در جای جای ایالات متحده، بی خانمان و در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

امنیت مرزها، محور گفتگوی فرمانده ارتش پاکستان در تهران

وی سفر فرمانده ارتش پاکستان به تهران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: مسائل دوجانبه و امنیت مرزها محور گفتگوهای فرمانده ارتش پاکستان در تهران است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهارداشت: قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان در صدر هیئتی بلندپایه نظامی امنیتی امروز (دوشنبه) وارد ایران شد و قرار است با برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کند.

موسوی افزود: فرمانده ارتش پاکستان فردا (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی تصریح کرد: طیف وسیعی از مسائل دو جانبه و مسائل امنیتی دو کشور به‌ویژه در بخش مرزی و همکاری‌های منطقه‌ای در این دیدارها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4775403

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد جواد ظريف سيد عباس موسوي قمر جاوید باجوا مجلس شورای اسلامی حسن روحانی ایران محمدجواد ظریف علی لاریجانی قیمت بنزین سازمان انرژی اتمی هیئت دولت ستاد کل نیروهای مسلح قوه قضائیه شورای نگهبان محمد جواد ظریف برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد چین شد
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد