Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@12:51:20 GMT

نوبخت: هر ۱۰ روز یکبار برای خانوارها پرداختی داریم

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۹۸۴۷

نوبخت: هر ۱۰ روز یکبار برای خانوارها پرداختی داریم

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن اعلام اینکه سال آینده علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر پرداخت می‌شود، گفت: به طور میانگین هر ۱۰ روز، یک پرداخت به خانوارها خواهیم داشت تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد بودجه گفت: در جلسه امروز ستاد بودجه منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش ما این است در طول ماه، سه پرداخت منظم داشته باشیم؛ یکی پرداخت یارانه نقدی است که انجام می‌شود، دوم پرداخت حمایت معیشتی است و سوم پرداخت حقوق و اعتبارات عمرانی است.

نوبخت گفت: به گونه‌ای عمل کنیم که به طور میانگین هر ۱۰ روز یک پرداخت به خانوارها داشته باشیم تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: علاوه بر پرداخت نقدی یارانه در سال آینده، ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر که جزو سیاست‌های دولت دوازدهم است، صرف خواهیم کرد.

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد تومان برای گندم و دارو

وی افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان حداقل برای پرداخت‌های گندم و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در سال آینده صرف خواهد شد.

نوبخت گفت: تلاش می‌کنیم هم به طرح‌های عمرانی بپردازیم که اشتغال و رونق را در اقتصاد داشته باشیم و هم پرداخت‌های یارانه‌ای نظم یافته داشته باشیم تا در شرایط سخت و نامطلوب اقتصادی به خانوارها کمک بیشتری نسبت به امسال شود.

رئییس سازمان برنامه و بودجه افزود: امروز به نهایی کردن منابع و مصارف عمومی و منابع و مصارف هدفمندی پرداخته شد، چون دو جدول برای دریافت‌ها و پرداخت‌ها داریم یک جدول مربوط به انچه که به خزانه دولت واریز می‌شود و به دستگاه‌های دولتی پرداخت می‌کنیم و یک بخش هم مربوط به سازمان هدفمندی یارانه هاست که باید جدول آن هم مشخص شود.

او یادآور شد که طرح‌های عمرانی را بیشتر استانی کردیم تا استانداران و مسئولان استانی دقت بیشتری داشته باشند و کنترل بیشتری بر طرح‌های عمرانی کنند.

وی گفت: گزارش بودجه شرکت‌ها که بخشی از بودجه کل کشور است ۱۴ آبان طبق قانون به مجلس تقدیم شد و این روزها آخرین جلسات ستاد برای ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ است تا در زمان مقرر و قانونی لایحه بودجه تقدیم مجلس شود.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، این سازمان در حال تدارک پیش‌نویس لایحه بودجه است تا آن را به دولت بدهد و دولت آن را نهایی کند تا بتوانیم قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت نوبخت یارانه خانوارها یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تمام شدن بودجه «آنروا»

کمیسر کل «آنروا» با بیان اینکه در سایه تحریم‌های اعمال شده بودجه این آژانس تنها برای کمتر از دو ماه کافی است گفت اقدام تل آویو در جلوگیری از ورود کمک‌ها به شمال غزه به معنای جلوگیری از زنده ماندن ساکنان این منطقه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس سازمان ملل در امور امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در سخنانی با اشاره به وضعیت فجیعی که مردم غزه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی و محاصره همه جانبه علیه این منطقه تجربه می‌کنند اعلام کرد که بودجه این آژانس برای انجام فعالیت‌های آن تنها تا ماه مه یعنی کمتر از دو ماه دیگر جوابگو بوده و بعد از آن بودجه آنروا تمام می‌شود.

فیلیپ لازارینی افزود که این وضعیت نشان می‌دهد وضعیت آنروا تا چه اندازه بد است. این آژانس به حدود 5.9 میلیون آواره فلسطینی خدمات می‌دهد و حدود دو سوم از این آواره‌ها در 58 اردوگاه شناخته شده در اردن، لبنان، سوریه، کرانه باختری و نوار غزه زندگی می‌کنند و تعداد دانش‌آموزان ثبت نام شده در مدارس آنروا هم در سال 2022 به 544 هزار و 710 نفر رسیده بود.

وی تاکید کرد که تصمیم اسرائیل برای جلوگیری از ورود کاروان‌های وابسته به آژانس آنروا به شمال غزه، به معنای جلوگیری از زنده ماندن افرادی است که در معرض خطر مرگ هستند.

«ینس لایرکه» سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در سازمان ملل هم با بیان اینکه اوضاع مردم غزه فاجعه بار است گفت که اسرائیل باید از تصمیم خود برای جلوگیری از رسیدن کمک های آنروا به شمال غزه عقب نشینی کند.

شکست رژیم صهیونیستی در اجماع سازی علیه آژانس امدادرسانی آنرواافشای شکنجه‌های غیرانسانی اسرائیل علیه کارمندان آنروا

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که مردم غزه به دلیل گرسنگی با خطر مرگی ظالمانه روبرو هستند و اسرائیل زمانی که راه ورود کمک‌های آنروا را مسدود می‌کند نمی‌تواند مدعی پایبندی به قوانین بین‌المللی باشد.

به گزارش تسنیم، درحالی که سازمان «آنروا» ( آژانس سازمان ملل در امور امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی ) از ابتدای جنگ غزه تاکنون همانند دیگر نهادهای بین‌المللی نتوانسته عملکرد قابل قبولی در کمک به مردم غزه در سایه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و محاصره سنگین علیه این منطقه ارائه دهد، دو ماه قبل صهیونیست‌ها مدعی شدند تعدادی از کارکنان آنروا در جریان عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان الاقصی» در 7 اکتبر 2023 مشارکت داشته‌اند.

در شرایطی که هیچ مدرک و شاهدی که تایید کننده این ادعا باشد وجود ندارد، کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس و ایتالیا و چند کشور دیگر که از حامیان جنایات اشغالگران صهیونیست در غزه محسوب می‌شوند در بیانیه مشترکی اعلام کردند که کمک‌های سالانه خود به آنروا را قطع می‌کنند. آمریکا، کانادا، استرالیا، ایتالیا، انگلیس، فنلاند، هلند، آلمان، فرانسه، ژاپن و سوئیس کشورهایی هستند که به اتهام واهی مذکور کمک‌های مالی خود را به آنروا متوقف کرده‌اند.

روشن است که نمی‌توان این اقدام آمریکا و غرب که آنروا را از بیش از 80 درصد بودجه خود محروم می‌کند، از جنگ ویرانگری که علیه بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی یعنی نوار غزه به راه افتاده جدا کرد. به این معنا که تصمیم کشورهای مذکور در چارچوب تقویت اقدامات جنگی اسرائیل و تشدید محاصره علیه فلسطینیان است؛ زیرا کمک‌های وارد شده به غزه در جریان این جنگ ویرانگر توسط آنروا توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت یارانه به زنجیره تولید از تورم جلوگیری می کند
  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد
  • هشدار درباره تمام شدن بودجه «آنروا»
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد