Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@00:31:06 GMT

افت سرعت زندگی با اختلال اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۹۸۷۴

افت سرعت زندگی با اختلال اینترنت

به گزارش همشهری، دامنه این اختلال‌ها که از عصر جمعه آغاز شده بود به‌تدریج توسعه پیدا کرد تا جایی که بخش عمده ارتباط کاربران ایرانی با اینترنت جهانی قطع شد. البته از عصر دیروز با فعال‌شدن اینترنت ملی تا حدودی محدودیت‌های دسترسی برای سایت‌های داخلی برداشته شد؛ اما باز هم این اقدام نتوانست گرهی از مشکلاتی که اختلال اینترنتی برای زندگی روزمره مردم ایجاد کرده است باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش همشهری، طبق اعلام یک مسئول مطلع در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محدودیت دسترسی به اینترنت که از عصر جمعه آغاز و تشدید شده، با تصویب شورای امنیت کشور بوده که با ابلاغ دبیرخانه این شورا به اپراتورهای اینترنت به‌مدت ۲۴ ساعت اعمال شده است. این مسئول مطلع به ایسنا گفته که پیگیری‌های زیادی از سوی وزارتخانه در حال انجام است تا با رایزنی با دبیرخانه شورای امنیت کشور (شاک) مجوز لازم برای برقراری مجدد ارتباطات و ابلاغ آن به اپراتورها صورت پذیرد؛ اما با وجود این زمان اتصال اینترنت نامعلوم است.

اختلال اینترنتی روی خط زندگی

تصمیم اخیر شورای امنیت کشور برای مختل کردن دسترسی کاربران اینترنت تلفن همراه و اینترنت خانگی به شبکه جهانی، فارغ از دلایل موجهی که از لحاظ امنیتی داشته یا دارد، ابعادی از زندگی روزمره مردم را تحت‌تأثیر قرارداده و به سردرگمی و اتلاف وقت آنها دامن زده است. برای مثال، در شرایطی که دولت سیاست سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین را اجرا کرده، وزارت نفت و شرکت پست از مردم خواسته‌اند با مراجعه به باجه‌های معطله پست، کارت سوخت خود را دریافت کنند اما با وجود اختلال اینترنت، عملا صاحبان کارت سوخت نتوانستند محل نگهداری کارت سوخت خود را از سایت شرکت پست مشخص کنند. همچنین این اختلال اینترنتی باعث شد فرایند سفر با تاکسی‌های اینترنتی مختل شود و به سردرگمی مردم دامن بزند. از سوی دیگر هر چند بانک‌ها در شبکه داخلی با شعب خود ارتباط داشتند اما در شبکه ارتباط اینترنتی خصوصا ارتباط بین شهری و بین استانی با مشکلاتی مواجه بودند و اول هفته پردغدغه‌ای برای مشتریان خود ایجاد کردند.

اینترنت ملی لنگ شد

در اختلال اینترنتی اخیر، با وجود تلاش‌هایی که برای جایگزینی اینترنت ملی با شبکه اینترنت جهانی انجام شده، باز هم شبکه اینترنت بومی نتوانست نیاز کاربران را حتی برای پوشش‌دهی به سایت‌ها و اطلاعات داخلی کشور برآورده کند. در این وضعیت اثری از فعالیت موتور جست‌وجوی ملی یا همان یوز هم نبود و عملا گزینه سرچ و جست‌وجوی اطلاعات برای کاربران ایرانی غیرفعال شد. براساس اطلاعاتی که نت بلاکز (سازمان فعال در زمینه امنیت سایبری) منتشر کرده است، در جمعه شب، شبکه اینترنت در ایران به شکل تقریبا کامل قطع شده و در مقایسه با حجم طبیعی این شبکه، کمتر از ۷درصد آن متصل بوده است.

کد خبر 463976 برچسب‌ها اینترنت ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عیسی زارع‌پور با بیان اینکه نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور انجام شد، گفت: پروژه بزرگ فیبر نوری را در حال انجام است تا به‌صورت زیرساختی مسأله سرعت اینترنت را برای همیشه حل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تاکنون کار ایجاد شبکه فیبر نوری در یک سوم کشور انجام شده است، تصریح کرد: تلاش داریم امسال این میزان را ۲ برابر و تا پایان دولت کل کشور را به اتمام برسانیم.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه با توجه به تعهدی که از اپراتورها گرفته‌ایم افزایش تعرفه اینترنت باید صرف توسعه شود، گفت: تا پایان سال باید ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده شود که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

کد خبر 845410 منبع: فارس برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات خبر ویژه اینترنت

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • ‌تعهد اپراتورها برای افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • حساسیت کاربران اینترنتی به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل! + نمودار
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال