Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:26:22 GMT

آماده‌باش نیروهای امدادی آستارا در گردنه حیران

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۱۱۱

آماده‌باش نیروهای امدادی آستارا در گردنه حیران

حسن رستم زاد روز دوشنبه بعد از بازدید از گردنه حیران، در فرمانداری آستارا افزود: نقاط حادثه خیز محدوده آقچای محور آستارا به اردبیل شناسایی و بخشی از آن مرمت شده است و در صورت ریزش و رانش کوه، دستگاه های متولی به جمع آوری شن و ماسه اقدام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: نمک کافی برای رفع یخبندان در راهداری بهارستان موجود است و دیواره سازی مسیر روستای سیج، مطالعه و مجوزهای منابع طبیعی و دستگاه های اجرایی برای تعریض مسیر روستا اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: حدود هفت کیلومتر از راه های روستایی شهرستان آستارا در بهار و تابستان امسال آسفالت شد و عملیات آسفالت حدود پنج کیلومتر از راه ها به زودی آغاز خواهد شد.

فرماندار آستارا گفت: تعریض ۱۲ کیلومتر از محور آستارا-اردبیل به عنوان طرح ملی، با تدبیر دولت و بدون صرف هزینه، اجرا و از مصالح آن برای تکمیل راه آهن این شهرستان استفاده می شود.

رستم زاد افزود:  جاده ترانزیتی آستارا-اردبیل از اهمیت خاص برخوردار است و تعریض آن باعث حمل و نقل آسان، کاهش ترافیک و تصادف خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه مدیریت بحران اقدامات قابل توجهی نظیر دیواره سازی و لایروبی نقاط بحرانی رودخانه ها انجام شده است.

ایستگاه هواشناسی آستارا میزان بارش در شبانه روز گذشته را ۵.۷ میلیمتر، دمای هوا را ۱۰ درجه سانتیگراد و رطوبت آن را ۷۹درصد اعلام و برای شبانه روز آینده آسمانی ابری و مه آلود با بارش باران پیش بینی کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و گردنه حیران در حدفاصل آستارا و اردبیل از مسیرهای کوهستانی و برف گیر شمال است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا فرمانداری آستارا حوادث رانندگی مدیریت بحران امداد و نجات حوادث حمل و نقل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا فرمانداری آستارا حوادث رانندگی مدیریت بحران امداد و نجات حوادث حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا فرمانداری آستارا حوادث رانندگی مدیریت بحران امداد و نجات حوادث حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی با ورود سامانه همراهی بارشی به استان دستگاه های امدادی و خدمات رسان آماده باش شدند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بعداظهر امروز دوشنبه تا چهار شنبه در تمامی مناطق استان بارش باران.وزش تندباد و طوفان لحظه ای و کاهش نسبی دما پیش بینی شده که شدت بارش های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق ومرکز استان است. منصور شیشه‌فروش افزود: بارشهای رگباری باران ۳ شنبه تا اوایل روز چهارشنبه در شهرستانهای نایین.اردستان.خورو بیابانک.ورزنه.نطنز. اصفهان.لنجان.فلاورجان.شهرضا.دهاقان ورزنه و مناطق انارک بادرود.چوپانان شدت می گیرد. وی خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاههای امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها وآمادگی اداره راهداری .شهرداری ها ، پلیس راه، جمعیت هلال احمر ،شرکتهای آزادراهی، شرکت های امداد خودرو، اورژانس.شرکت های گاز ،آب و برق و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی وزش تند باد های موقتی .سیلابی شدن مسیلها. کاهش میدان دید لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل .اماده بکار بودن ماشین الات در معابر شهری و روستایی و جاده ها راهدارخانه ها و پایگاههای امدادی شهری و روستایی تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری است. منصور شیشه‌فروش افزود: پیش بینی ظرفیتهای اسکان اضطرای و پرهیز از سفرهای غیر ضروری در محورهای سیل گیر و اجرای طرحهای کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه های ناپایدار ،تابلوها، داربستها در برابر تندباد های موقتی همچنین پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی از دیگر توصیه های هواشناسی در شرایط اضطرار است. وی تاکید کرد توجه به توصیه های پلیس در جاده ها،حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیورو شبکه های آب و گاز در برابر سیل ، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران،خودداری ازاستقرار ، توقف و تردد در مسیلها و رودخانه های فصلی،پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پلها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پلها و بازگشایی مسیر رودخانه ها.تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل الزامی است.

دیگر خبرها

  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است