Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن امیری در مراسم افتتاحیه اینوکس 2019 از کیش با بیان اینکه فعالیت نهادهای عمومی، صندوق‌های بازنشستگی و ... نه مخل کارکرد بخش‌خصوصی باشند، گفت: شرکت‌ها باید تمام اطلاعات مالی خود را در دسترس عموم قرار دهند که در این راستا نسبت به راه‌اندازی سامانه کودال اقدام کردیم.

وی ادامه داد: 434 شرکت را در کودال بررسی کرده‌ایم تا از طریق این سامانه افشای اطلاعات مالی انجام شود  و امسال شاخص ارایه اطلاعات به‌موقع مالی از 43 درصد به 91 درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان بورس با اشاره به لزوم قانون پایه‌گی در ساختار مالی کشور گفت: در دو سال گذشته با توجه به استقبالی که از بازار سرمایه شد باید ابزارهای مختلفی را برای افزایش جذابیت این بازار را تدارک ببینیم و در 4 بورس کشور امکانات و در چهار بورس کشور امکانات متعددی فراهم کنیم تا شرکت‌ها از فضای مالی استفاده کنند.

امیری با بیان اینکه دو ابزار انتفاعی و غیرانتفاعی برای انتشار اوراق وجود دارد اظهار داشت: از جمله ابزارهای غیر انتفاعی انتشار اوراق می‌توان به اوراق قرض‌الحسنه و اوراق وقف اشاره کرد.

معاون سازمان بورس همچنین از توسعه ترمینال فرودگاهی کیش از طریق انتشار اوراق اجاره خبرداد.

وی درباره انتشار اسناد خزانه اسلامی از طریق فرابورس گفت: انتشار اسناد خزانه توانست به افزایش نقدینگی بخش خصوصی از طریق بازار سرمایه کمک قابل توجهی کند .

امیری با اشاره به میزان تامین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: سال 97 میزان تامین مالی از طریق بازار سرمایه 125 میلیارد تومان و در سال 98 تا امروز 81 هزار و سیصد میلیارد تومان بوده است.

معاون سازمان بورس در باره آخرین وضعیت بازار بدهی گفت: بازار بدهی هم رشد مناسبی داشته به طوری که 116 هزار میلیارد تومان اوراق در بازار بدهی در حال داد و ستد است.

وی با بیان اینکه با اقدامات بانک مرکزی امسال عملیات بازار باز به اجرا می‌رسد، گفت: این را یک سیاست‌گذاری مناسب در اقتصاد کشور می‌دانیم .

امیری ادامه داد: یکی از نوآوری‌های اقتصادی در سال 98 اوراق اجاره سهام است که این اوراق در بخش دارایی‌های مالی وجود نداشت و این اوراق توانست به کمک بخش‌خصوصی بیاید. همچنین اوراق منفعت هم برای اولین بار در سال 98 منتشر شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بانک مرکزی فرابورس صندوق های بازنشستگی ترمینال فرودگاهی کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت یورو افزایش یافت؛ دلار ثابت

مهم‌ترین چالش همه بازار سرمایه ارز نیما است

۱۰ خبر داغ برای این بازار‌ها پیش بینی تحلیلگران برای طلا در کوتاه مدت و میان مدت

نقد و بررسی سریال Succession

خبری برای نماد‌های فرابورسی | سهامداران این ۱۶ نماد فرابورسی درجریان باشند

عرضه اولیه شرکت ۳۳۵ میلیارد تومانی

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

مرحله سوم سود سهام عدالت در چه تاریخی واریز می شود؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف