Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:12:03 GMT

نسخه خطی کتاب مسند حضرت عبدالعظیم (ع) در یمن پیدا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۲۳۳

نسخه خطی کتاب مسند حضرت عبدالعظیم (ع) در یمن پیدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری و تهران، و معاونین و مدیران آستان مقدس، افزود: انتظار می رود، همه نهادها و بخش های مختلف برای برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در سال های گذشته گفت: از همه دست اندرکاران در برگزاری مراسم ایام ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) تشکر می کنم، همه ما زیر سایه این بزرگوار هستیم و تلاش داریم که برای شناخته شدن هرچه بیشتر این خاندان در میان مردم و نیز با تبعیت از رهبر معظم انقلاب با تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی، زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) همچنین در ابتدای جلسه ضمن تشکر از اعضا و مسئولان ستاد برگزاری راه پیمایی با شکوه اربعین حسینی در ایران، از همه نهادها و دستگاه هایی که با آستان مقدس همراهی و همکاری داشتند و سبب برپایی هر چه باشکوه تر این راهپیمایی عظیم شدند تشکر و قدردانی کرد و گفت: طبق روایت صادره از اهل بیت(ع)، خداوند دوست دارد، انسان هر کاری را که به عهده گرفت آن را به نحو احسن انجام دهد و این نکته می بایست برای همه ما سرلوحه اقدام و عمل باشد.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: هدف ما رساندن پیام اهل بیت(ع) به مردم ری، تهران، ایران و جهان است، زیرا به تعبیر حضرت رضا(ع) اگر مردم دنیا بدانند زیبایی های سخنان اهل بیت(ع) را از ایشان پیروی خواهند کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: مردم در شرایط کنونی مشکلاتی دارند و همه، این مشکلات را می دانند، اما بصیرت و محبت اهل بیت(ع) در دل این مردم باعث شده تا با هوشیاری لازم امکان سوء استفاده دشمن از مشکلات گرفته شود.

حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.

ایشان در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه به دنیا آمدند و مدت ۷۹ سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

۷ آذر تا ۱۳ آذر ۹۸ (اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.

کد خبر 4775451

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله محمدی ری شهری حرم عبدالعظیم الحسنی ع شهرری زلزله شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا شهر تهران بارش برف کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی تعطیلی مدارس بیمه سازمان هواشناسی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم آن حضرت

مراسم عزاداری شب رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در حرم مطهر ایشان برگزار شد.

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • فیلم/ حال و هوای شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم آن حضرت
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود