Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@08:58:09 GMT

برکناری ویلموتس چاره کار نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۲۹۷

برکناری ویلموتس چاره کار نیست

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شکست دو بر یک ایران برابر عراق از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: باخت بدی مقابل عراق نصیب ما شد، البته مشخص بود که ما توانایی بردن این تیم را نداریم، زیرا اتفاقاتی که قبل از دیدار برای سرمربی تیم ملی ایران رخ داد، نشانگر آن بود که هیچکس تمرکز بر روی این دیدار ندارد و همه درگیر اتفاقاتی هستند که ناخواسته گریبان فوتبال ما را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل مالی، مشکلی است که این روزها به فوتبال ملی هم سرایت کرده و هر سرمربی که هدایت تیم ملی ایران را به عهده می گیرد، با آن دست و پنجه نرم می کند.

وی در خصوص صحبت هایی که برخی کارشناسان در مورد اخراج ویلموتس کرده اند، گفت: برکناری سرمربی تیم ملی چاره گشا نیست، باید مشکلات ریشه ای حل شود. فدراسیون باید پاسخگو باشد که چرا در روزهای حساسی که تیم ملی به آرامش نیاز داشت، ویلموتس ناراحت از این بود که مطالباتش را دریافت نکرده است. این اتفاق فقط در فوتبال ما رخ می دهد، ولی اعتقاد دارم مسئولان فدراسیون فوتبال باید خیلی شفاف با مردم راجع به این موضوع صحبت کنند، زیرا شبی که تیم ملی برابر عراق نتیجه را واگذار کرد یکی از تلخ ترین شب های فوتبال ایران بود.

وی در ادامه گفت: در دیدار برابر عراق هیچ تاکتیکی از تیم ملی دیده نمی شد، اشتباهات زیاد بود و همه چیز دست به دست هم داد تا تیم ملی شکست بدی را برابر عراق پذیرا شده و حالا باید امیدوار باشیم در دور برگشت نتایجی کسب کنیم که تیم کشورمان بتواند به دور بعد مقدماتی جام جهانی صعود کرده، هر چند که در آنجا هم کاری بسیار سخت تر از این دیدارها در پیش خواهیم داشت.

همدانی در خصوص شروع دوباره لیگ برتر که از این هفته آغاز خواهد شد، گفت: تیم ها به تازگی به یک روند خوب رسیده بودند که تعطیلی لیگ باعث شد کمی از جذابیت بازی ها کاسته شود. اکثر تیم های لیگ برتری نمایش قابل قبولی داشتند اما اردوی تیم ملی باعث شد تا روند آنها متوقف شود.

وی در مورد شرایط استقلال هم گفت: تا قبل از تعطیلی لیگ، استقلال عملکرد فوق العاده ای در هفته های اخیر داشت، در پنج بازی در لیگ و دو بازی در جام حذفی نتایج درخشانی گرفت و امید را به دل هواداران نشاند اما به دلیل تعطیلی لیگ، تا حدودی شرایط فرق خواهد کرد و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم با آغاز لیگ، استقلال می تواند همان روند سابق را داشته باشد یا خیر.

وی در ادامه گفت: بعد از دیدار برابر نفت آبادان مشکلات مالی همان طور که گریبان تیم ملی را گرفته بود، گریبان سرمربی و بازیکنان استقلال را هم گرفت و آنها هم گله مند بودند از اینکه مطالباتشان را دریافت نکرده اند و حتی یک روز هم تمرین نکردند و این باعث شد تا مدیران استقلال هم همانند مسئولان فدراسیون به تکاپو افتاده تا هر چه زودتر مشکلات بازیکنان و سرمربی را برطرف کنند که این تنها نقطه اشتراک فوتبال ما چه در لیگ و چه در بازی های ملی است که فقط و فقط در ایران رخ می دهد و شما در هیچ جای دیگر دنیا شاهد چنین اتفاقات عجیبی نخواهید بود.

هافبک پیشین تیم ملی تصریح کرد: با تعطیلی لیگ، می شود گفت به نوعی ترمز استقلال هم کشیده شد اما امیدوارم استراماچونی با یک برنامه ریزی دقیق و یک دیدار تدارکاتی تا قبل از شروع لیگ، نفراتش را در آمادگی کامل حفظ کرده تا بتوانند در دیدار برابر نساجی که در قائمشهر برگزار خواهد شد، نمایش قابل قبولی ارائه دهند و همانند ۵ هفته گذشته بتوانند این دیدار را هم با پیروزی به پایان برسانند، هر چند که با طرفداران پرشوری که نساجی دارد، کار استقلال کمی سخت خواهد شد.

وی در پایان و در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی در استقلال رخ داد که این تیم توانست در هفته های اخیر نمایش قابل قبولی داشته باشد، گفت: همدلی و وحدت رکن اصلی موفقیت استقلال بود. این تیم خود را از حاشیه ها دور کرد، با هوادارانش یکی شد، به صحبت های سرمربی اش در زمین گوش داد وتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد و من امیدوارم این وحدت و همدلی تا پایان فصل در استقلال وجود داشته باشد و این تیم بتواند در پایان جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

کد خبر 4774078

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ستار همدانی مارک ویلموتس تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال عراق لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس والیبال لیگ برتر والیبال فدراسیون والیبال مارک ویلموتس باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال امید ایران تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان کشتی فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک سال جدید به استقلال، زود خنثی شد!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که هواداران استقلال بی‌صبرانه منتظر حل مشکلات و موانع موجود بر سر راه واگذاری این باشگاه به ارگانی غیر از وزارت ورزش هستند تا مشکل مالکیت مشترک سرخابی ها حل شده و مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کنند، ظهر امروز خبری در خصوص پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها منجر به نگرانی‌های جدیدی در این خصوص شد.

داستان از این قرار است که نام استقلال یک بار دیگر در سایت فیفا درج شده است. سامانه‌ای که هر دوشنبه‌ها به روز رسانی شده و نام تیم‌هایی که پنجره نقل و انتقالاتی آنها در سرتاسر دنیا بسته شده، ثبت می‌شود. آبی‌ها که چند ماهی را درگیر بدهی خود به دستیاران ریکاردو ساپینتو بودند، حالا یک مرتبه دیگر با مشکل مشابهی مواجه شده‌اند، آن هم در شرایطی که زمان زیادی تا ضرب الاجل تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرداخت بدهی های باشگاه ها باقی نمانده است.

در این سامانه آمده است که پنجره نقل و انتقالاتی استقلال برای سه دوره بسته شده است. موضوعی که البته قابل حدس بود و چندان باعث نگرانی آبی‌ها نخواهد شد چرا که باشگاه استقلال مدت‌هاست درگیر پرونده مربوط به سانتاکلارا پرتغال بوده و برای پرداخت طلب خود به این باشگاه، رایزنی‌های لازم را با فیفا و فدراسیون فوتبال ایران انجام داده است.

در جریان انتقال محمد محبی به استقلال و از آنجایی که مدیران وقت آبی‌ها نتوانستند طلب خود به سانتاکلارا را در به موقع پرداخت کنند، آبی‌ها با شکایت این باشگاه پرتغالی مواجه شدند که در نهایت نیز دادگاه عالی ورزش حکم به محکومیت ۵۰۰ هزار یورویی استقلال داد و این تیم نیز تا یازدهم فروردین برای پرداخت آن زمان دارد تا بتواند مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند.

مدیران استقلال و در صدر آنها علی خطیر، از ماه‌ها قبل در پی پرداخت طلب خود به باشگاه پرتغالی بودند و در این خصوص نیز تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند. مدیرعامل آبی‌ها شخصاً راهی سوئیس شده بود تا بتواند فیفا را مجاب کند که 300 هزار یورو از محل مطالبات استقلال نزد فدراسیون جهانی فوتبال را به حساب باشگاه سانتاکلارا پرداخت کند.

از سوی دیگر نیز استقلال و فدراسیون فوتبال به توافق رسیده اند که فیفا ۲۰۰ هزار یورو دیگر از مطالبات فدراسیون را برای تکمیل ۵۰۰ هزار یورو بدهی آبی‌ها به باشگاه پرتغالی پرداخت کند و در سمت مقابل نیز استقلال این مبلغ ۲۰۰ هزار یورو را از مطالبات خود نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران برگرداند.

این راهکاریست که علی خطیر و مدیران استقلال برای پرداخت بدهی سانتاکلارا از قبل اندیشیده بودند و گفته می‌شود کارهای مربوط به آن نیز در شرف پایان است تا بدین ترتیب استقلال نگرانی بابت بسته شدن پنجره خود نداشته باشد. در نهایت باید گفت که روال اداری و بانکی پرداخت ۵۰۰ هزار یورو به حساب سانتاکلارا باقی مانده تا علاوه بر باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال، این تیم بدهی قطعی خارجی نیز نداشته باشد تا بدین ترتیب آنها مشکلی در راه کسب مجوز حرفه‌ای نداشته و پس از دو سال غیبت، بتوانند در بالاترین سطح از رقابت‌های باشگاهی قاره شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • این بازیکن استقلال بدون بازی پول می‌گیرد
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • شوک سال جدید به استقلال، زود خنثی شد!
  • چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم!
  • طغیانی: برای فرونشست چاره ای نشود، باید اصفهان را ترک کنیم!
  • برتری ازبکستان با گل و پاس گل بازیکنان پرسپولیس و استقلال
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال
  • تیم ملی نباید به خاطر جوانگرایی آسیب ببیند
  • کادر فنی استقلال:باید به تصمیمات سرمربی تیم ملی احترام گذاشت