Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه منتشر شده، ایران از یکی دیگر از محدودیت‌های برنامه جامع اقدام مشترک عبور کرده است.

به گزارش رویترز، در گزارشی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو ارسال کرده، آمده است: « 16 نوامبر 2019 (25 آبان) ایران به آژانس اطلاع داده است که ذخایر آب سنگین از 130 تن فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه این گزارش آمده است: «در 17 نوامبر 2019 (26 آبان) آژانس به راستی آزمایی از سایت تولید آب سنگین ایران پرداخته و ذخایر آب سنگین ایران به 131.5 تن رسیده است.»

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام از ۱۸ اردیبهشت سال جاری هر ۶۰ روز یکبار گام‌هایی را در جهت کاستن از تعهدات خود ذیل برجام برداشته است. تهران، چهارمین گام را از چند روز پیش برداشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش فصلی جدید خود نیز تایید کرده که ایران از تاریخ ۹ نوامبر اقدام به غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردو کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام آب سنگین برنامه جامع اقدام مشترک ذخایر آب سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه از برنامه‌ریزی خود برای سفر به تهران، مسکو و کی‌یف در هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه از برنامه‌ریزی خود برای سفر به تهران، مسکو و کی‌یف در هفته‌های آینده خبر داد. گروسی طی نشست خبری گفت که قصد دارد در هفته‌های آینده به ایران سفر کند تا سطح همکاری آژانس اتمی با تهران را بهبود بخشد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی توضیح داد: «من در حال برقراری تماس با دولت ایران هستم. امیدوارم در یک یا دو هفته آینده به تهران برگردم تا شرایط را به مسیر اصلی خود برگردانم. امیدوارم بتوانم وضعیت را از نظر افزایش سطح همکاری بهبود بخشم». مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داد که قصد دارد در آینده نزدیک به روسیه و اوکراین نیز برود. طبق این گزارش، گروسی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نیروگاه اتمی «زاپروژیا» تصریح کرد: «ما باید به اوکراین و روسیه سفر کنیم. ما باید این کانال ارتباطی را باز نگه داریم».

وی اضافه کرد که ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را «به‌دلیل ملاحظات امنیتی» بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آن‌ها را نداد، اما روز دوشنبه آن‌ها را به فعالیت بازگرداند. #رافائل_گروسی#اوکراین#ایران #روسیه#آژانس_اتمی

دیگر خبرها

  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
  • علم صالح ، استادیار مطالعات ایران و خاورمیانه و کارشناس روابط بین الملل: پاسخ ایران به اسرائیل یک اتفاق تاریخی بود/ اقدام ایران حمله به آمریکا بود نه اسرائیل/ اقدام نظامی ایران فراتر از پاسخ به اسرائیل بود/ ایران در قد و قواره یک قدرت اتمی ظاهر شد