Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:22:20 GMT

احتمال بارش برف و وقوع سیل در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۷۱۷

احتمال بارش برف و وقوع سیل در کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  بر اساس اطلاعیه شماره ۶ اداره کل هواشناسی استان کرمان و طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی از  (دوشنبه ۲۷ آبان) سامانه بارشی در استان آغاز و تا اواخر وقت روز چهارشنبه (۲۹ آبان) ادامه خواهد داشت.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این مدت ناپایداری‌ها بصورت افزایش ابر، وزش باد‌های نسبتا شدید، و بارش باران؛ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بعد از ظهر چهارشنبه کاهش محسوس دما در استان رخ خواهد داد؛ لذا یخزدگی و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر دور از انتظار نیست.

براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان با توجه به نوع سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن ناگهانی سیلاب خصوصا در غرب و جنوبغرب استان محتمل است.

اداره کل هواشناسی استان کرمان با پیش بینی احتمال وقوع مه گرفتگی در برخی مناطق استان در صبح پنج شنبه به مردم استان کرمان توصیه کرده است:از توقف تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری ، از صعود به ارتفاعات استان بواسطه احتمال باری برف و بوران پرهیز و در جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش احتمالی برف و لغزندگی سطح جاده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/ی

بارش برف در استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی به تدریج از عصر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، بر شدت وزش باد در استان به ویژه غرب استان افزوده می‌شود که به تناوب باعث خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهد شد.

در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هفته جاری بارش های رگباری پیش بینی می شود، این شرایط تا پایان هفته در نوار شرقی استان ماندگار می باشد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه تاکید کرده است: افزایش گرادیان هوا موجب افزایش شدت وزش باد و بروز خسارت در استان خواهد شد.

توصیه شده است:

مردم از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و از استحکام سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید اطمینان حاصل کنند.

فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص هم با توجه به کاهش کیفیت هوا منع شده است.

از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری شود.
 

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان