Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر نفت شیوه‌نامه نحوه عرضه نفت خام و میعانات گازی در رینگ صادراتی بورس انرژی را ابلاغ کرد.

در متن ابلاغیه بیژن زنگنه، با اشاره به اینکه این ابلاغیه براساس تکلیف مندرج در بند (و) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، ابلاغ می‌شود، آمده است: در سال ۱۳۹۸، شرکت ملی نفت ایران مکلف است به‌صورت منظم و مستمر، ماهانه حداقل ۲ میلیون بشکه نفت خام سبک، ۲ میلیون بشکه نفت خام سنگین و ۲ میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی، در سقف بند (ب) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۳۹۸، با رعایت این شیوه‌نامه در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این ابلاغیه در هر عرضه، قیمت پایه به صورت دیفرنشیال قیمت نسبت به شاخص‌های معتبر قیمتی اعلام می‌شود که قیمت پایه اعلامی، کف قیمت قابل اعمال در روز عرضه بوده و روی تابلو تخفیفی نسبت به آن اعمال نخواهد شد.

بر این اساس بهترین پیشنهاد از سوی متقاضیان در روز عرضه، برنده معامله است.

همچنین قیمت پایه در هر عرضه به دلار آمریکا اعلان خواهد شد وتوسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تعیین می‌شود.

متقاضیان خرید باید پیش از انجام معامله در روز عرضه، نسبت به واریز ۶ درصد ارزش سفارش (بر مبنای قیمت پایه اعلامی در اطلاعیه عرضه) به‌عنوان پیش‌پرداخت به صورت ارزی یا ریالی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یا خارج از بورس با تامین اعتبار از سوی خریدار جهت واریز به حساب‌های معرفی‌شده از سوی شرکت ملی نفت ایران از طریق کلیه روش‌های ممکن از جمله مکانیزم‌های ارزی موجود و منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.

مبنای تسعیر ارز، متوسط نرخ اسکناس در سنا برای دو روز کاری قبل از روز عرضه است.

همچنین خرید توسط هر کد معاملاتی، فاقد محدودیت است و از نظر صلاحیت متقاضیان خرید، صرف توانایی تادیه پیش پرداخت طبق بند ۴، کفایت می‌کند.

این ابلاغیه می‌افزاید: در صورت انجام معامله در روز عرضه، خریدار برای عقد قرارداد به شرکت ملی نفت ایران معرفی می‌شود.

تسویه باقی وجه‌المعامله بر اساس قرارداد منعقده، به صورت ارزی یا ریالی صورت می‌گیرد.

برای پرداخت‌های ریالی، مبنای تسعیر ارز نرخ اسکناس در سنا برای دو روز کاری قبل از پرداخت است.

همچنین حداقل حجم بارگیری برای حمل دریایی ۳۵ هزار بشکه و برای حمل زمینی هزار بشکه است.

خریداران می‌توانند با تجمیع قرارداد‌های خرید، نسبت به برداشت محموله‌های بزرگ‌تر اقدام کنند.

براساس این ابلاغیه محل و شیوه تحویل محموله‌ها توسط شرکت ملی نفت ایران تعیین می‌شود و فروش محموله‌ها به‌صورت مقصد آزاد (به جز سرزمین اشغالی فلسطین) خواهد بود.

پرداخت کلیه کارمزد‌ها و هزینه‌های معاملاتی بورس برعهده خریدار است و در حالت تسویه حساب به صورت ریالی، با توجه به نرخ تسعیر در نظر گرفته شده (اسکناس در سنا)، خریدار معاف از پیمان‌سپاری ارزی ارزش محموله صادراتی است.

این ابلاغیه شرکت ملی نفت ایران را مکلف کرده است در پایان هر فصل، گزارش عملکرد این شیوه‌نامه را به وزارت نفت ارسال کند. همچنین این شیوه‌نامه از تاریخ ابلاغ، جایگزین شیوه‌نامه شماره ۹۱- ۲۰/۲ تاریخ ۱۳۹۸/۲/۲۱ می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طرح فروش اینترنتی دارو، سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده‌دار خواهند شد، گفت: این کار به صورت آزمایشی آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً رئیس مرکز ملی بهبود و محیط کسب‌وکار اعلام کرده بود که فروش و توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی به‌طور رسمی از یک ماه آینده آغاز می‌شود. 

در پی اعلام این خبر، انجمن داروسازان ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهور با هشدار نسبت به غیرکارشناسی بودن این آیین‌نامه، درباره نحوه توزیع اینترنتی دارو، گلایه و درخواست کردند که با تشکیل کمیته‌ای تخصصی، در این آیین‌نامه بازنگری شود.

در همین راستا، بهرام عین‌اللهی درباره فروش دارو در سکوهای اینترنتی اظهار کرد: در اجرای عرضه اینترنتی دارو، سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده‌دار می‌شوند و از جزئیات دارو مطلع نمی‌شوند بلکه به آن‌ها فقط یک کد رهگیری داده می‌شود که با این کد، از داروخانه‌ها، دارو به صورت بسته بندی به سکوها داده می‌شود و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیماران مختار هستند که دارو را به صورت حضوری یا به صورت اینترنتی دریافت کنند‌.

وزیر بهداشت ادامه داد: تمهیدات لازم برای توزیع اینترنتی دارو در نظر گرفته شده و جای نگرانی وجود ندارد. 

گلایه داروسازان از آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو

عین‌اللهی بیان کرد: عرضه اینترنتی دارو به صورت آزمایشی آغاز می‌شود و اگر توزیع دارو در بستر پلتفرم‌ها در اینترنت موفق بود، این موضوع به کل کشور تسری می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای