Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@04:35:45 GMT

شاهزاده سعودی ناپدید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۹۷۲

ساعت 24- یکی از اعضای سرشناس خاندان آل‌سعود مفقود شده و احتمال می‌رود بدون هیچ اتهامی در ریاض بازداشت شده باشد.

«بسمه بنت سعود بن عبد العزیز آل سعود‎»، از اعضای سرشناس خاندان آل‌سعود و فرزند پادشاه سابق این کشور مفقود شده و بیم آن می‌رود بدون طرح اتهام در ریاض بازداشت شده باشد.

شبکه خبری «دویچه‌وله» در خبری اختصاصی به نقل از یک منبع نزدیک به «بسمه بنت سعود» نوشته با آنکه او با خانواده‌اش در ارتباط بوده، به دلیل آنکه تحت نظر قرار دارد نمی‌تواند نظراتش را به صورت آزادانه بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسمه بنت‌سعود از جمله فعالان طرفدار اصلاحات قانونی در عربستان سعودی است.

بازداشت ادعایی او همراه با دخترش در شرایطی است که گزارش‌های متعددی از قتل، بازداشت، مفقودی و آزار و اذیت منتقدان حکومت سعودی وجود دارد.

منبع مورد استناد دویچه‌وله گفته بسمه ماه مارس سال جاری هنگامی که قصد داشت برای درمان پزشکی به سوئیس سفر کند به ظن تلاش برای فرار از کشور همراه با دخترش دستگیر شد. از آن زمان به بعد خبری از او در دست نیست.

اسنادی که به رویت دویچه‌وله رسیده نشان می‌دهد بسمه مجوز داشته روز ۱۸ دسامبر سال گذشته برای درمان پزشکی همراه با دخترش از جده عازم سوئیس شود. «لئونارد بنت»، وکیل آمریکایی این شاهزاده سعودی گفته که هواپیمای او معطل شد و از خروج او از عربستان سعودی جلوگیری به عمل آمد.

بنت می‌گوید: «از حدود دو ماه بعد او ناپدید شد و کسی خبر ندارد که کجا است. ما بدترین احتمال‌ها را در این باره می‌دادیم.» بنت گفته بعد از تلاش‌های مکرر برای گرفتن خبر از بسمه «او مجددا ظاهر شد، اما بیشتر شبیه گروگان بود.»

منبع مورد استناد دویچه‌وله گفته مقام‌های سعودی تحقیقاتی را درباره ادعای فرار بسمه آغاز کرده‌اند. او گفت: «مشخص شده که این ادعاها درست نبوده‌اند ولی هنوز نمی‌دانیم چرا او هنوز بازداشت است.»

وی اضافه کرد نمی‌داند چه کسی دستور دستگیری بسمه را داده ولی اصرار کرد که این دستگیری باانگیزه‌های سیاسی انجام نشده و دستور آن با اطلاع حاکمان سعودی انجام نشده است.

یکی از دوستان این فعال حقوق بشر که نخواست نامش فاش نشود مفقود شدن او از ماه مارس را تأیید کرد اما گفت خاندان حاکم می‌دانند او کجا است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شاهزاده سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پیشین پرسپولیس:سرپیچی از دستور شاهزاده عربستان عامل اخراجم شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازآبولا؛ نلو وینگادا سرمربی باسابقه فوتبال پرتغال در یک گفتگو با این سایت پرتغالی ضمن تمجید از کارلوس کی روش او را یکی از بهترین دوستانش خواند و گفت: ما پازل کامل کننده هم هستیم.

در 11 کشور دنیا مربیگری کردم
وینگادا در برنامه تکامل فوتبال گفت: من در ۱۱ کشور متفاوت کار مربیگری کرده ام در باشگاه و ملی، اما مرا به دلیل کار با جوانان می‌شناسند اولین کشوری که من رفتم عربستان بود نمی‌گویم تحول، اما در آن زمان تغییرات زیادی در فوتبال این کشور دادم ما قهرمان شدیم و این دیگر برای عربستان تکرار نشد در آن زمان ایران بازیکنان بزرگی مثل علی دایی، مهدی کیا و کریم باقری را در اختیار داشت و قهرمانی در آن دوره آسان نبود.

شاهزاده دستور تعویض داد قبول نکردم و اخراج شدم
وی در مورد اخراج به دلیل سرپیچی از دستور شاهزاده عربستان گفت: بله ما در جریان بازی صفر ب صفر بودیم و من سامی جابر را بیرون گذاشته بودم چرا که او در امر دفاعی اصلا به تیم کمک نمی‌کرد و در جریان بازی گفتند شاهزاده دستور داده است که او را به زمین بفرستید، اما من قبول نکردم و به هر حال ما بازی را بردیم و فردای آن روز مرا خواستند و گفتند به دلیل سرپیچی از دستور شاهزاده اخراج هستید من حق و حقوق خود را گرفتم، اما پاداش را به من ندادند ولی من آن زمان ۴۳ ساله بودم و برایم مهم نبود چرا که دوست داشتم مستقل کار کنم.

مربیگری ام در پرسپولیس پیچیده و سخت شد
وی در مورد دوران مربیگری در پرسپولیس گفت: من در ایران در شرایط خوبی نبودم آن زمان پرسپولیس دوره سختی داشت و بعد از جدایی من هم ۶ سال طول کشید تا طلبم را بگیرم و در چین هم شرایط مناسب نبود.

مورایس و مورینیو شاگردان من بودند وینگادا در مورد شاگردانش گفت: مورایس که اکنون در ایران است و مورینیو از شاگردان من بودند همچنین خوزهه پسیرو نیز از افرادی بودند که با من کار کردند.

دیگر خبرها

  • ۳ زندانی از پای چوبه دار برگشتند
  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • آیا چهره صورت‌های فلکی تغییر می‌کند؟
  • رونمایی از دو سند نویافته در خصوص تخریب بهشت بقیع
  • شاهزاده سلما دختر خلبان پادشاه اردن کیست؟
  • شاهزاده سلما دختر خلبان پادشاهن کیست؟
  • آیا دختر پادشاه اردن در رهگیری پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ | شاهزاده سلما کیست؟
  • بازدید سرکنسول روسیه از باغ جهانی شاهزاده ماهان کرمان
  • سرمربی پیشین پرسپولیس:سرپیچی از دستور شاهزاده عربستان عامل اخراجم شد
  • آیا دختر پادشاه اردن در تخریب پهپادهای ایرانی به اسرائیل کمک کرد؟ + تصاویر