Web Analytics Made Easy - Statcounter

محفل گرم و ملکوتی یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید قم دریکی از سردترین و بارانی‌ترین روزهای استان برگزار شد.
فضای گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم بیش از پیش رنگ و بوی شهدا به خود گرفته بود، بوی اسفند در تمام فضا و محوطه گلزار شهدا پیچیده بود، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا مردم قدرشناس قم در یک شب بارانی و سرد به سوی محفلی حرکت می‌کردند که عطر و بوی شهدا درآن به مشام می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درایستگاه صلواتی ورودی گلزارشهدای قم، آش نذری دربین مردم توزیع می‌شد و قبور مطهر شهدا مملو از جاماندگانی بودند که به نثار فاتحه و درد و دل با آن سبکبالان می‌پرداختند.
این مراسم معنوی و ملکوتی با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد، پخش سرود و اجرای تئاتر ازجلوه‌ها و زیبایی‌های یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید استان قم بود.
در بخش «یادیاران» این مراسم معنوی سه تن از یادگاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان برخی از فعالیت‌های سپاه علی بن ابیطالب(ع)، ویژگی‌های شخصیتی شهید زین الدین، شهید ابوترابی و حواث تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس پرداختند.
این یادواره سرآغاز دومین دوره اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان قم ۲۷ آبان‌ماه سال آینده با عنوان «بزرگداشت ۶ هزار شهید استان قم» و با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافزاری» بود.
نخستین دوره این کنگره در سال ۱۳۷۳ با سخنرانی علمای بزرگ حوزه علمیه با عنوان «بزرگداشت شهید مهدی زین‌الدین» ترتیب یافت.
همچنین در این مراسم معنوی حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، مرتضی حیدری فرماندار ، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان،سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار ، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و جمع دیگری از مسئولان استانی حضور داشتند.
سردار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه استان قم در این مراسم عنوان کرد: برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان ۱۷ کمیته تشکیل شده است.
وی ادامه داد: مسئولیت هر یک از این کمیته‌ها، با یکی از مسئولان استان است و همه ظرفیت‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفته می‌شود.
شهید مهدی زین الدین در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان به سرپرستی تیپ ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) و سرانجام به فرماندهی لشکر ۱۷ سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) قم منصوب شد.
این شهید گرانقدر آبان ۱۳۶۳ به همراه برادرش مجید که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ ۲ لشکر علی بن ابیطالب(ع) بود، برای شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بود که دردرگیری با نیروهای ضدانقلاب به شهادت رسیدند.
همچنین در این مراسم از کتاب نبردهای انقلابی، بخش فاو تا شلمچه رونمایی شد.

برچسب‌ها قم ایثار و شهادت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ایثار و شهادت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهدا قم ایثار و شهادت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی دوشنبه شب در پایان برگزاری فینال مسابقات فوتبال یادواره شهدای شهرآباد در استادیوم ورزشی آن شهر عنوان داشت: یادواره‌ها و برنامه‌ها که به عنوان پاس داشت و تجلیل از مقام شامخ شهدا برگزاری می‌شود موجب آشنایی نسل جوانان و نوجوانان با این شهدا که مفاخران و افراد برجسته در حیات ما محسوب می‌شوند، است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: امروز توسعه و پیشرفتی که در جامعه وجود دارد به خاطر ایثار گری، جانفشانی، از خود گذشتگی و برکت خون پاک و مطهر شهداست که باید به پاس داشت این ایثارگری شهدا برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در خور شأن و منزلت آنها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم استادیوم ورزشی شهر آباد که شامل احداث رختکن، و امکانات جانبی این استادیوم یک میلیارد تومان اعتباری برای آن تخصیص داده شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز سوم این استادیوم که ساماندهی جاده دست رسی و روشنایی آن است نیز در اعتبارات سال جاری در نظر گرفته خواهد شد

در پایان این دوره مسابقات پیشکسوتان تیم شهدای شهر آباد با برد تیم پیشکسوتان استقلال بوشهر قهرمان این دوره شد.

کد خبر 6085952

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان