Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@11:10:44 GMT

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و هنیه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۱۲۱۷

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت‌وگو کرد.

اخبار سیاسی- ظریف در این تماس تلفنی با تبریک به مقاومت در پیروزی که در مقابله اخیر با اشغالگران بدست آورد گفت که عوامل پیروزی در غزه در قدرت مقاومت و وحدت آن و برتری اخلاقی بر اشغالگران نمود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت فلسطین و مقاومت قهرمان در غزه ایستاده است.

محمد جواد ظریف از موضع سازمان ملل درباره جنایت‌هایی که علیه غیرنظامیان در نوار غزه روی داد ابراز تاسف کرد و گفت که سازمان ملل باید موضعی متفاوت اتخاذ می‌کرد اما سازمان ملل به دلیل فشارهای آمریکا نتوانسته به وظیفه اخلاقی خود عمل کند.

هنیه نیز در این گفت‌وگو با قدردانی از تماس تلفنی ظریف از موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن تشکر کرد.

وی افزود که اشغالگران هرگز نخواهند توانست به اهداف خود در عرصه نبرد دست پیدا کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه نیز تلفنی با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی صحبت کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه، موفقیت در تحمیل آتش بس به رژیم صهیونیستی را به مردم و مقاومت فلسطین تبریک گفت.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فلسطین اسماعیل هنیه حماس فلسطین وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و قبرس در مورد آخرین تحولات منطقه

حسین امیرعبداللهیان و «کستانتینوس کمبوس» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قبرس طی گفت‌وگوی تلفنی، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و همچنین روابط دوجانبه رایزنی و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایسنا،حسین امیرعبداللهیان مواضع کشورمان را در خصوص مناسبات دو کشور و تحولات منطقه تبیین کرد.

کستانتینوس کومباس وزیر امور خارجه قبرس نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، اقدام رژیم غاصب اسرائیل را در حمله به ساختمان دیپلماتیک ایران غیرقابل‌قبول برشمرد و خواستار اقدام برای تنش‌زدایی در منطقه شد.

وزیر امور خارجه قبرس همچنین بر لزوم تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد  که با اتخاذ تصمیمات درست، راه‌حلی برای کاهش تنش‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس/ امیرعبداللهیان: پاسخ بعدی ما به رژیم اسرائیل، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود/ دیوید کامرون: ما از اسرائیل خواهیم خواست دست به اقدام نزند، چرا که نمی‌خواهیم آنچه اخیرا اتفاق افتاد، دوباره و گسترده تر انجام شود
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه
  • ولایتی در گفتگو با اسماعیل هنیه: مقاومت امروز و تحولات منطقه در تاریخ سابقه نداشته است
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و قبرس در مورد آخرین تحولات منطقه
  • گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قبرس