Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهر‌سازی در حاشیه نشستی که در ساختمان این وزارت خانه به منظور توافق وزارت صنعت و وزارت راه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل برونشهری برگزار شد، اظهار کرد: رابطه وزارت صمت و راه و شهر‌سازی متفاوت‌تر از گذشته شکل گرفته و به سمتی حرکت می‌کند که بتوانیم تاثیرات موثر و به هنگامی برای مردم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امروز تعامل مشترکی داشتیم تا هیچ افزایش قیمتی در هیچ حوزه‌ای اتفاق نیفتد و اطمینان پیدا شود که توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم. همچنین نوسازی ناوگان خودرو‌های حمل‌ونقل بین شهری باری و مسافری مورد توجه قرار گرفت که مدتی‌است با راندمان کمی پیگیری شده و امیدواریم با راه‌اندازی مجدد به عامل مناسبی برای رونق تولید و کاهش مصرف انرژی تبدیل شود.

اسلامی با اشاره به بررسی حوزه‌های مشترک در ناوگان ریلی گفت: در این جلسه مشخص شد که میزان تولید و تحویل لوکوموتیو و واگن نسبت به سال گذشته حدود دو برابر شده است؛ هر چند از نظر عددی این تعداد چندان چشمگیر نیست اما به طور نسبی باعث فعال شدن کارخانجات این حوزه شد؛ این میزان برای سال ۹۹ به طور چشمگیری افزایش خواهد داشت.

او بیان کرد: در خصوص تولید واگن‌ و لوکوموتیو‌های باری و مسافری، فعالیت های خوبی از سال گذشته آغاز شده است؛ شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند تنها با سفارشات خارجی تا ۱۰ سال آینده با تمام ظرفیت فعال باشند؛ تنها مشکل در این حوزه تامین مالی است و امیدواریم با منابع این دو وزارت خانه و همراهی نظام بانکی تامین شود.

در ادامه رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت مشکل تامین مالی را معضلی مشترک در صنعت ریلی، دریایی، اتوبوس، تریلی و غیره دانست و گفت: هر دو وزارت خانه تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل دارند و امیدواریم شاهد گسترش تولیدات داخل باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی ناوگان ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته

تین نیوز

مدیرکل راه آهن فارس در تشریح عملکرد این اداره کل در سال ۱۴۰۲، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ قریب ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس حمل شد که رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات نسبت به سال ۱۴۰۱ را می توان از جمله مهم ترین دستاورهای این اداره کل در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهرداد انصاری با بیان اهم اقدامات حوزه حمل بار و مسافر و زیرساخت و بهره برداری راه آهن فارس در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار و نیز خدمات مسافری به شهروندان به صورت شبانه روزی در راه آهن فارس ارائه می شود.

وی در مورد مهم ترین اقدامات حوزه حمل بار بیان کرد: رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات، رشد ۱۵ درصدی تعداد واگن های بارگیری شده، رشد ۹ درصدی تناژ نخلیه، رشد ۷۴ درصدی درآمدهای عملیاتی و خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار از مهم ترین اقدامات حوزه حمل بار در سال گذشته بود. 

مدیرکل راه آهن فارس اظهار کرد: محمولات پتروشیمی استان، محمولات سنگ آهن مورد مصرف فولاد مبارکه، حمل خودرو و گندم از جمله بارهای عمده ای است که توسط ناوگان ریلی فارس جابه جا شده است.

مدیرکل راه آهن فارس افزود: بازاریابی گسترده با نگاه بر درآمد کیفی در جذب بارهای ریل پسند و شناسایی مراکز تولید و عرضه بارهای انبوه و هم چنین تعاملات صورت گرفته با این مراکز از جمله دیگر اقدامات حوزه حمل بار و بازرگانی بود.

وی در خصوص عملکرد حوزه مسافری راه آهن فارس گفت: در سال گذشته حمل بیش از ۵۵۰ هزار نفر مسافر توسط ۱۰۵۶ رام قطار به مقاصد تهران و مشهد و ایستگاه های بین راهی به صورت رفت و برگشت انجام و خدمات مسافری نیز به بهترین نحو به مسافران عزیز ارائه شد.

انصاری درباره اقدامات شاخص حوزه بهره برداری و ناوگان راه آهن فارس در سال گذشته یادآور شد: آغاز بارگیری محمولات سنگ آهن در ایستگاه مهیار، اعزام ۱۲۲۵ رام قطار باری، برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرسنل عملیاتی،  برگزاری آزمون های ادواری مختص مشاغل فنی، تعویض ۵ دستگاه تراکشن موتور لکوموتیو، تعویض محور در ۹ واگن مسافری و باری، جذب پرسنل عملیاتی در قسمت های موردنیاز و انجام ۳۰۸ مورد تعمیرات ویژه واگن ها و اجرای ۶۵ مانور عملیاتی در بلاک ها و ایستگاه های راه آهن فارس از جمله اقدامات شاخص حوزه بهره برداری و ناوگان این اداره کل در سال گذشته بوده است.

مدیرکل راه آهن فارس با اشاره به اقدامات حوزه فنی و زیربنایی هم گفت: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت های ریلی برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه به منظور کمک به تولیدات داخلی از جمله مهم ترین برنامه های این اداره کل است که در کنار سایر ظرفیت های ریلی استان، با برنامه ریزی انجام شده در سال گذشته ساخت و راه اندازی بارانداز ریلی مهیار نیز به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: تکمیل پروژه های فنس کشی محوطه سوخت ایستگاه آباده و احداث سایبان پارکینگ ساختمان کنترل شیراز، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شیراز، انجام بازدیدهای مستمر جهت شناسایی عیوب محور ریلی، زوال برداری ترانشه ها به میزان ۷۷۵ مترمکعب، ۱۲۵ مترمکعب لایروبی پل ها، ۴۵۷۵۰ متر لایروبی کانال ها، انجام ۶۶ بند عملیات جوشکاری، انجام سرویس دیزل ژنراتورهاف مناسب سازی مسیر نابینایان، راه اندازی و تجهیز اتاق مادر و کودک(شیردهی) و نصب و راه اندازی سخت افزاری مرکز ۱۵۰۰ شماره ای تحت شبکه آوا، نصب دستگاه های پوشش رادیویی در طول محور از جمله اهم اقدامات انجام شده در حوزه فنی و زیربنایی این اداره کل است که پس از تشکیل ۲۰ جلسه کنترل پروژه در سال گذشته به سرانجام رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری