Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@08:33:35 GMT

راهکارهای پیشگیری از تشدید اگزما

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۱۲۷۶

پوست افراد مبتلا به بیماری اگزما قادر به حفظ میزان رطوبت مورد نیاز خود نیست که این امر احتمال خشکی، قرمزی و ترک برداشتن پوست را افزایش می‌دهد. ناطقان: علائم ناشی از بیماری پوستی اگزما بر اثر تماس با گرد و غبار، هوای خشک، تعریق و پارچه‌های ساینده تشدید می‌شود.

وضعیت هوای محیط خارجی عامل تحریک کننده‌ی علائم اگزما در بسیاری از افراد به حساب می‌آید و طبیعی است در فصول مختلف سال علائم این بیماری پوستی تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل زمستان در کنار افت دما میزان رطوبت هوا نیز کاهش پیدا می‌کند. خشکی هوا و افت میزان رطوبت آن، پوست را تحریک کرده و موجب می‌شود علائم بیماری اگزما تشدید شود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در مطلبی در این باره نوشت: از جمله راهکارهای موثر در پیشگیری از تشدید اگزما در فصل زمستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از دستگاه بخور(رطوبت‌ساز)

دستگاه بخور میزان رطوبت را در هوای خشک افزایش می‌دهد. همچنین می‌توان به جای استفاده از دستگاه بخور یک ظرف آب را در نزدیکی تهویه هر اتاق قرار داد. تنها لازم است آب ظرف برای پیشگیری از رشد باکتری‌ها به طور روزانه عوض کرد. همچنین در صورت تشدید اگزما از خاراندن پوست خودداری کنید چرا که علائم بیماری را تشدید می‌کند.

لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل زمستان همچون تابستان اهمیت دارد زیرا به پیشگیری از خشکی و سوختگی کمک می‌کند. لازم است پیش از حضور در محیط‌های بیرونی صورت و دست‌ها با لایه‌ای از کرم ضد آفتاب که دارای SPF (عیار حفاظتی ضد آفتاب) ۱۵ یا بالاتر است پوشانده شود.

استفاده از کرم‌ها و روغن‌های مرطوب کننده

یکی از راه‌های مقابله با تشدید اگزما در فصل زمستان استفاده از کرم‌های مرطوب کننده حاوی روغن است. هرچه میزان روغن موجود در کرم مرطوب کننده بیشتر باشد پوست میزان رطوبت بیشتری را حفظ می‌کند. همچنین استفاده از مرطوب کننده‌ها در قسمت‌های از بدن که مستعد تعریق هستند توصیه نمی‌شود زیرا علائم اگزما را تشدید می‌کند.

استفاده از لباس‌های مناسب

تعریق، یکی از علائم تشدید علائم اگزماست و به همین دلیل پوشیدن چند لباس نازک‌تر روی هم برای جلوگیری از تعریق به جای پوشیدن یک لباس خیلی ضخیم توصیه می‌شود زیرا می‌توان در زمان مورد نیاز تعداد آن‌ها را کمتر کرد. همچنین هنگام بیرون رفتن استفاده از دستکش‌هایی با بافت نرم که از مواد غیر تحریک‌کننده تولید شده برای حفاظت از دست‌ها در برابر هوای خشک و سرد توصیه می‌شود.

پیشگیری از ابتلا به عفونت

فصل آنفلوآنزا و سرماخوردگی فصل اگزماست. استافیلوکوکوس اورئوس رایج‌ترین نوع عفونت است. در پوست تمامی افراد این نوع باکتری وجود دارد اما تعداد آن در پوست مبتلایان به اگزما بیشتر است. به این منظور برای جلوگیری از بروز عفونت رعایت بهداشت و شست‌وشوی مرتب دست‌ها توصیه می‌شود.

بررسی پیشرفت روند درمان اگزما

مراقبت از پوست و پیشگیری از بروز علائم آن بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. هرچند لازم است برخی افراد استفاده از کرم‌های حاوی استروئید، کورتیزون و داروی آنتی‌هیستامین را در نظر بگیرند. منبع: ایسنا برچسب ها: پیشگیری ، اگزما ، زمستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پیشگیری اگزما زمستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر در این جلسه با  تاکید بر اینکه نجات اقتصادی کشور با مدیریت، منابع و خلاقیت مردم امکانپذیر است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و اتاق تعاون مهمترین تشکل های بخش خصوصی هستند که با آگاهی از وضعیت بازار و اقتصادی جامعه می توانند به حضور و مدیریت مردم در بخش اقتصادی کشور کمک شایان توجهی نمایند و دولت به دنبال آن است که با بهره گیری از توانایی های بخش خصوصی و اتاق ها در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

معاون اول رییس جمهور افزود: اتاق ها و همچنین سایر تشکل ها فرصتی مهم برای تحقق شعار سال هستند که از ابتدای سال جاری بصورت سازمان یافته جلساتی با بخش خصوصی برگزار شده است و در این جلسات پیشنهادات و موانع برای حضور پررنگ فعالین اقتصادی و مردم در اداره اقتصاد کشور بررسی می شود.

وی با اشاره به مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت آموزی در دوره متوسطه دوم با کمک وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح اتاق در این زمینه از جمله سفیران مهارت و آموزش مربیان فنی و حرفه ای در کارگاه ها و کارخانه های مرتبط با بخش خصوصی می تواند به تربیت نسلی ماهر و با امنیت شغلی کمک نماید.

مخبر اظهارکرد: در بسیاری از شهرها تناسبی بین فارغ التحصیلان و نیازهای شغلی در آن منطقه وجود ندارد و در کنار آن نیز بسیاری از فارغ التحصیلان به دلیل عدم یادگیری مهارتهای لازم در محیط های آموزشی آمادگی حضور در بازار کار را ندارند که دولت با همکاری بخش خصوصی به دنبال حل این مشکلات است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه طرح ایجاد هنرستان ها در کنار کارگاه ها و کارخانه ها اقدامی بسیار مهم برای آموزش دانش آموزان و آشنایی با محیط کار واقعی است، تصریح کرد: برنامه مهارت افزایی اتاق بازرگانی در وزارت آموزش و پرورش و نیز در محیط های دانشگاهی با همکاری وزارت علوم توسعه یابد.

وی باقدردانی از تلاش های اتاق بازرگانی برای پیشگیری از مهاجرت نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد: پیشنهادات و اقدامات اتاق برای بورسیه شدن نخبگان و فارغ التحصیلان و اطمینان از آینده شغلی آنان در کارخانه ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی نقطه امیدی برای نسل جوان و کاهش نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهد بود.

مخبر در خصوص رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی و راهکارهای اتاق بازرگانی و دولت در این زمینه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا با همکاری بانک مرکزی و اتاق برای مدیریت ارز،‌رفع تنگناها و پوشش ریسک ارز در سریع ترین زمان ممکن کارگروه و تیمی تشکیل تا پیشنهادات عملیاتی در کوتاهترین زمان ممکن پیاده سازی شود.

معاون اول رییس جمهور رسوب کالا در مبادی گمرکی را یکی از مهمترین دغدغه های دولت عنوان کرد و افزود: رویه کنونی در ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر یابد که اتاق بازرگانی به دلیل تجربیات گوناگون در واردات و صادرات کالا و همچنین تشکیل کمیته های تخصصی رسوب کالا در این اتاق پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی خود را به دولت ارائه نماید تا از تجربیات آنان در راستای جلوگیری از انبار شدن کالاها در مبادی گمرکات کشور استفاده شود.

در این جلسه گزارشی از چگونگی مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت آموزی در دوره متوسط دوم با همکاری بین اتاق و دولت ارائه و ضرورت های منافع ارتقای نظام مهارت آموزی در هنرستان ها برای بخش خصوصی، دولت و دانش آموزان و خانواده ها بررسی شد.

طبق این گزارش پیشنهاد شد،کارگروه مشترکی با حضور سازمان مالیاتی،‌ وزارتخانه های اقتصاد و آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی، ظرفیت های موجود در قانون برای گسترش مشارکت بخش خصوصی در توسعه آموزش های مهارتی در مقطع آموزش متوسطه دوم تشکیل شود.

همچنین طرح ملی سفیران مهارت برای اطلاع رسانی عمومی و جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه هنرستان های کشور با پیشنهاد اتاق مبنی بر همایش ملی « سفیران مهارت» توسط وزارت آموزش و پرورش بررسی  و برگزار شود و همچنین در صورت موافقت در کارگروه مشترکی آموزش های ضمن خدمت به مربیان فنی و حرفه ای بصورت عملی و حضور در کارخانه ها ارائه گردد.

در ادامه نیز راهکارهای اتاق بارزگانی در خصوص حل مسئله مهاجرت نخبگان و فارغ التحصیلان ارائه شد که اتاق بازرگانی از همکاری و مشارکت با وزارت علوم و ایجاد برنامه ای مدون برای بورسیه کردن فارغ التحصیلان و نخبگان از زمان تحصیل برای اطمینان از آینده شغلی جوانان خبر داد که با همکاری و هماهنگی های انجام شده تا اواسط سال جاری پیاده و عملیاتی شود.

رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی در راستای تحقق رشد صادرات ۳۳ درصدی نیز گزارش دیگر این جلسه بود که طبق آن برای تحقق اهداف رشد صادراتی و تولیدی کشور در چهار محور مدیریت بازار ارز، رفع چالش های ارزی صادرکنندگان، رفع تنگناهای ارزی وارد کنندگان و پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز بحث،‌ بررسی و تصمیم گیری و مقرر شد تا این راهکارها در بانک مرکزی بررسی و اجرایی شود.

این سومین جلسه مخبر با فعالان بخش خصوصی از ابتدای سال ۱۴۰۳ بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)
  • راهکارهای مبارزه با آلودگی صوتی در شهرها
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • ببینید | خواص زردچوبه برای پوست