Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرکویت تعرض‌کنندگان به اموال عمومی را به مجازات تهدید کرد و گفت: فردی که محکومیتش در تعرض به اموال عمومی ثابت شود، از مجازات رهایی نخواهد یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح روز دوشنبه در سخنانی خطاب به مردم کشورش افزود: در کشور قانون اساسی، مقررات و نهادهایی وجود دارد که همگان را مکلف می‌سازد برای مقابله با شبهه‌ فساد و یا تعرض به اموال عمومی به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر پایبندی به لزوم حفظ اموال عمومی گفت: هر شخصی با هر جایگاه و سمتی در صورتی که جرمش در تعرض به اموال عمومی ثابت شود، از مجازات رهایی نخواهد یافت.

امیر کویت همچنین گفت که پرونده مقابله با فساد را شخصا پیگری خواهد کرد.

وی به تحولات منطقه اشاره کرد و ادامه داد که اجازه نخواهد داد که امنیت و ثبات کویت تهدید و کشورش ناآرام شود.

اظهارت امیر کویت در حالی است که شیخ "جابر المبارک الحمد الصباح" نخست وزیر مستعفی که بار دیگر مامور تشکیل کابینه جدید از سوی امیر این کشور، اعلام کرد که از پذیرش مجدد پست نخست وزیری معذور است.

جابر المبارک هفته گذشته استعفای دولتش را تقدیم شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت کرد.

طی ماه‌های گذشته اعتراض‌ها به عملکرد کابینه دولت به دنبال ناتوانی مقام‌ های دولتی در مدیریت شرایط بحرانی به دلیل بارندگی و سیل افزایش یافته و با تظاهرات مردمی هفته گذشته، این اعتراض‌ها به اوج خود رسید.

اعتراض‌ها در کویت پس از آن آغاز شد که دو نفر از جوانان بدون تابعیت در نتیجه ناگواری اوضاع دست به خودکشی زدند. افراد بدون تابعیت کویت که به جمعیت "البدون" معروف هستند جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار تن را تشکیل می دهند و از بسیاری از حقوق اجتماعی خود محرومند.

شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی با گلایه از وخامت اوضاع ، خواستار اصلاح نظام آموزشی، نوسازی بیمارستان‌ ها، توقف پارتی بازی و فساد، عفو محکومان سیاسی، جلوگیری از خدشه به آزادی بیان، حل مشکل بیکاری و مبارزه با فساد شده بودند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۶۵۷ مورد تعرض به اراضی دولتی از ابتدای سال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی بیش از ۱۷۷ هکتار بوده است.

به گزارش مشرق، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی