Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز از اغتشاشات و آشوب‌ها در ایران حمایت کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه ایالات متحده بامداد سه‌شنبه ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی، طی اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت واشنگتن قویاً از اغتشاشات و آشوب‌ها در این کشور حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوک در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» با بیان اینکه ایران باید حمایت از گروه‌های مقاومت منطقه‌ای را قطع کند، سعی کرد اعتراضات عراقی‌ها به فساد دولتی در کشورشان را به شکل دیگری جلوه دهد: «مردم عراق خواستار پایان یافتن تسلط ایران بر کشورشان هستند».

وی با ادعای اینکه ایران اکنون «بهای توطئه‌پردازی علیه دیگر کشورها را می‌پردازد، افزود: «تظاهرات در عراق و لبنان نشان داد که سیاست رژیم ایران در صدور انقلاب رد شده است».

این مقام آمریکایی همچنین با ادعای اینکه «رژیم ایران نتوانسته به وظایف خود عمل کند» و همین مردم را خسته کرده، صریحاً گفت که از اغتشاشات و آشوب‌ها در ایران حمایت می‌کنند.

پیش از این هم دولت‌های آمریکا، فرانسه و آلمان در بیانیه‌هایی مداخله‌جویانه از ناآرامی‌های اخیر در برخی مناطق در ایران حمایت کرده و توقف مقابله با ناآرامی‌ها را خواستار شده بودند.

همچنین «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در توییتی مدعی حمایت واشنگتن از مردم ایران شد. وی در این توییت نوشت که آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آنها حمایت می‌کند. پامپئو در حالی این پیام را منتشر می‌کند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای علیه مردم ایران وضع کرده و حتی از افول وضعیت اقتصادی مردم ایران ابراز خرسندی کرده است.

«لن کودوروسکی» مشاور ارشد امور عمومی وزارت خارجه آمریکا نیز در دخالتی آشکار در امور داخلی ایران، از آشوبگران خواست فیلم‌هایی را از ناآرامی‌های اخیر در ایران برای وی ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برایان هوک دولت آمریکا اغتشاشات صدور انقلاب مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع جدید بایدن پس از جلسه با رهبران گروه هفت درباره ایران

رئیس جمهور آمریکا گفت که در نشست گروه ۷ درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل بحث و رایزنی کرده است.

به گزارش فارس؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران درباره نشست مجازی گروه ۷ برای بحث درباره حملات موشکی و پهپادی شنبه شب ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت، در دیدار با رهبران گروه ۷ درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم.

 

وی تاکید کرد که برای تثبیت اوضاع در منطقه و جلوگیری از تنش بیشتر به همکاری با رهبران گروه ۷ ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این در پی حمله ایران گفته بود که رهبران گروه ۷، «یک پاسخ دیپلماتیک واحد» به حمله ایران را هماهنگ می‌کنند و مقام‌های آمریکایی «تماس نزدیک با رهبران اسرائیلی» را حفظ خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • پیام ویژه تهران برای واشنگتن چه بود؟ | خط قرمز جدیدی که ایران ترسیم کرد
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم
  • بایدن: با رهبران گروه 7 درباره حمله ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • موضع جدید بایدن پس از جلسه با رهبران گروه هفت درباره ایران
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • جزئیات حمله ایران به اسرائیل از زبان سرلشکر باقری | شرط ایران برای پایان عملیات