Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی گفت: تنها ۴۰ درصد از پزشکان اقدام به دریافت و استفاده از دستگاه کارتخوان کرده اند و هنوز بخش زیادی از این قشر فرهیخته تمایلی به دریافت دستگاه کارتخوان ندارند. تاریخ انتشار: 06:30 - 28 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۴۹۸ علی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص آخرین آمار از نصب دستگاه کارتخوان از سوی پزشکان بیان کرد: در حال حاضر تنها ۴۰ درصد از پزشکان اقدام به دریافت و استفاده از دستگاه کارتخوان کرده اند و هنوز بخش زیادی از این قشر فرهیخته تمایلی به دریافت دستگاه کارتخوان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، سازمان های مردم نهاد، نهاد‌های نظارتی و رسانه‌ها بار‌ها پزشکان را به اجرای قانون دعوت کرده‌اند، اما ظاهرا پزشکان  قصد تمکین از قانون را ندارند.
مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی بیان کرد: لزوم استفاده از کارتخوان از سوی پزشکان توسط قانونگذار تعیین شده و حکم قانون بودجه سال ۹۸ است، قطعا زمانیکه شفافیت درآمد با استفاده از این دستگاه‌ها ایجاد شود برای سایر صاحبان مشاغل نیز این امر اجرا می شود تا مالیات عادلانه‌ای دریافت کنیم.
رستم پور یادآوری کرد: دریافت مالیات عادلانه از صاحبان مشاغل لزوما به معنی افزایش درآمد‌های مالیاتی نیست، اما قطعا ما را به عدالت مالیاتی بیشتر نزدیک می‌کند.
وی در خصوص ایجاد الزام برای نصب دستگاه کارتخوان از سوی پزشکان تصریح کرد: برای نصب کارتخوان توسط پزشکان نمی‌توان هیچگونه الزامی ایجاد کرد و پیش بینی برای استقبال این قشر فرهیخته برای نصب دستگاه کارتخوان نداریم چرا که این افراد باید حداکثر تا پایان شهریور دستگاه کارتخوان خود را در نظام مالیاتی ثبت و از اول مهر ماه از کارتخوان‌های مورد تایید نظام مالیاتی استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر شاهد تمکین کمتر از ۴۰ درصد گروه پزشکی از این امر هستیم و در این میان سایر پزشکان به دلایل کاملا شخصی اقدام به دریافت دستگاه کارتخوان نکرده اند و حاضر به پرداخت جریمه و عدم ثبت در نظام امور مالیاتی کشور هستند.
مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی در خصوص اینکه با پزشکانی که کارتخوان نصب نکنند چه برخوردی خواهد شد گفت: قانونگذار تکلیف را مشخص کرده است و نصب نکردن کارتخوان ۲ درصد جریمه مالیاتی به دنبال دارد، اما سازمان امور مالیاتی به این موضوع اکتفا نمی‌کند و قطعا برای ما پزشکانی که از قانون تمکین کرده اند با آن‌هایی که به قانون بی اعتنا هستند تفاوت می‌کند و ما در ارزیابی مالیات سال ۹۸ قطعا پزشکان متخلف را مدنظر خواهیم داشت.
رستم پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پروانه پزشکی این دسته از پزشکان لغو می‌شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی چنین حکمی وجود ندارد، اما هفته گذشته آیین نامه‌ای ابلاغ شد که در آن آیین نامه آمده است اگر دستگاه‌ها و اصناف در بحث پرداخت مالیات تمکین‌های لازم را نداشته باشند پس از اخطار اولیه و ثانویه، پروانه فعالیت آن‌ها ابطال خواهد شد که این موضوع شامل پزشکان نیز می‌شود. بیشتر بخوانید: ثبت نام بیش از ۱۴ هزار پرشک برای نصب کارتخوان   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارتخوان مالیات اخبار اقتصادی بودجه اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان منابع طبیعی: هنوزهیچ بودجه ای برای اجرای کاشت یک میلیارد نهال دریافت نکرده ایم

به گزارش قدس آنلاین؛عباسعلی  نوبخت در نشست خبری خود با اشاره به این که نتایج تحقیقات در دنیا نشان می دهد که یکی از بهترین راهکارها برای برون رفت از مشکلات زیست محیطی مثل آلودگی هوا، گرد وغبار، نقصان آب، فرسایش خاک و... توسعه جنگل ها است، گفت: این درحالیست که جنگل ها و مراتع  کشورما  طی سالیان طولانی متاثر از فعالیت های زیانبار انسانی از جمله حضور و چرای بی رویه دام، قطع درختان به عنوان تامین کننده سوخت و مواد اولیه ساختمانی و قاچاق چوب به شدت آسیب دیده اند و از سوی دیگر سطح پوشش جنگلی ما هم  بالغ بر ۳/۷ درصد از خاک کشور است  در صورتی که جنگل ها ۲۷ درصد خشکی های جهان را تشکیل می دهند.  بر این اساس سازمان  منابع طبیعی تا کنون برنامه های مختلف و ارزنده ای  را  برای احیا، غنی سازی و توسعه جنگل ها اجرایی کرده و در حال حاضر هم  طرح  مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال را در دست اجرا دارد.  

وی با بیان این که در راستای اجرای طرح یاد شده  قرار بود امسال ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید  شود گفت: اما  تا کنون حدود ۳۰۰ میلیون اصله از سوی بخش دولتی و خصوصی  در کشور تولید شده که در مرحله کاشت این نهال ها هستیم.

وی با اشاره به کاشت ۱۱۵ میلیون اصله نهال طی سال جاری  افزود:از این رقم ۵۰ میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی و بقیه آن – ۶۵ میلیون اصله نهال- از سوی بخش دولتی کاشته شد.

عباسعلی  نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی

وی در پاسخ به قدس مبنی بر این که  سازمان منابع طبیعی به شدت با محدودیت بودجه مواجه است بر این اساس بودجه کاشت ۶۵ میلیون اصله نهال چگونه تامین شده است، گفت:  برای اجرای کاشت این نهال ها  از ۱۹۱ میلیارد تومان بودجه فعالیت‌های بیولوژیک بخش آبخیزداری استفاده کرده ایم.  علاوه براین  از ظرفیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی برخی از  صنایع  نهادها مثل قرارگاه بسیج مستضعفین، بسیج سازندگی، هلال احمر بهره گرفته ایم.

نوبخت، مجموع بودجه مورد نیاز برای کاشت یک میلیارد اصله نهال طی ۴ سال را ۱۸ هزار میلیارد تومان عنوان کرد  و گفت: یعنی سالی ۴۵۰۰ میلیارد تومان بودجه می خواهد اما  ردیف بودجه ای که مجلس شورای اسلامی برای این منظور در سال نخست اجرای این طرح در نظرگرفته ۲۳۷ میلیارد تومان بوده که  این رقم نیز هنوز از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان منابع طبیعی تخصیص نیافته است البته طبق مذاکراتی که داشته ایم قول تخصیص ۴۶ میلیارد تومان را به ما دادند که احتمالا تا پایان سال واریز خواهد شد.

وی در ارزیابی اثربخشی طرح یاد شده هم گفت: بر اساس نتایج مطالعاتی که به کمک هوش منصوعی انجام شده با اجرای این طرح ۲۰  درصد رطوبت  افزایش می یابد،  شاهد کاهش  ۳ درجه سانتیگراد درجه دما خواهیم بود علاوه بر اینها ۷/۱ میلیاردنیا ازآبی کشور تامین می شود و سرانه فضای سبز شهری ما به بالای ۱۵ درصد می رسد. همچنین فرسایش خاک در کشور تا ۲۷ میلیون تن کاهش می یابد.

 نوبخت، همچنین از اجرای عملیات آبخیزداری  در ۳۰۰ تا ۳۴۰ هزار هکتار از اراضی کشور خبر داد و گفت: در غرب  استان سیستان و بلوچستان، یک دشت ۲ میلیون هکتاری وجود دارد که در صورت انجام عملیات آبخیزداری در آن  بخش قابل توجهی از مشکلات آب این منطقه حل می‌شود.در واقع با آبخیزداری در دشت مورد نظر ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب به آبخوان‌ها اضافه می‌شود این در حالی است که آب مورد نیاز منطقه ۳۰ میلیون متر مکعب است. البته مطالعات این طرح در مرحله پایانی است و ما هم  پیگیر انجام آن هستیم.

به گفته وی برنامه آبخیزداری در ۲۰ میلیون هکتار از اراضی کشور برای سه سال آینده تهیه شده است که از سال آینده  اجرای آن آغاز می‌شود. ضمن این که برای تامین اعتبارات مورد نیاز این برنامه هم قرار است دولت از راهکارهایی از جمله از ظرفیت مولدسازی استفاده کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی در خاتمه از تشکیل کارگروه ویژه مقابله با زمین خواری برای برخورد با دانه درشت ها، خبر داد و گفت: هیچ تعارفی با هیچ زمین‌خواری نداریم و به طور جد پیگیر این موضوع هستیم و برنامه کاری ما این است که به سمت دانه درشت‌ها برویم.

همچنین در این نشست خبری؛ حسین میر رجبی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی نیز در پاسخ به سوالی درباره روند استفاده از فناوری های نوین بمنظور حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: در کنار حفاظت های فیزیکی،  از سال گذشته  تمهیداتی را برای استفاده از فناوری های نوین اندیشیده ایم که در این راستا نیز تا کنون ۱۹ استان کشور به شبکه رادیویی دیجیتال مجهز شده اند. ضمن این که

 از اعتبارات سال گذشته نیز ۶۰ دوربین نظارتی  برای رصد  و پایش خریداری و به استان ها ارسال کردیم  که شعاع دید آن  تا ۶۰ کیلومتر است.

وی همچنین از راه اندازی سامانه کاداستر، سامانه ریسک حریق با قدرت ۸۰ درصد صحت، اسامانه پنجره واحد مدیریت زمین خبر داد و گفت: البته در راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت  جزو نخستین دستگاه‌ها بودیم که حدود ۴۵۰۰ گزارش رفع تصرفات غیر مجاز را تهیه کرده ایم.

به گفته میر رجبی، تا کنون برای  ۹۹.۳  درصد از اراضی ملی کشور سند کاداستر دریافت شده است.

محمود مصدق

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد
  • ۱۰ درصد متقاضیان باقی مانده وام ازدواج، وام خود را دریافت می‌کنند
  • جریمه ۷۰۰ متخلف صنفی درفومن
  • رئیس سازمان منابع طبیعی: هنوزهیچ بودجه ای برای اجرای کاشت یک میلیارد نهال دریافت نکرده ایم
  • فیفا با درخواست استقلال موافقت کرد/ گام بلند آبی‌ها برای مجوز حرفه‌ای + سند
  • باشگاه استقلال به کسب مجوز حرفه‌ای نزدیک‌تر شد
  • سند| گام بزرگ استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای
  • گام بزرگ استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای
  • یک گام نزدیک تر به کسب مجوز حرفه ای استقلال با موافقت فیفا برای پرداخت بدهی سانتاکلارا
  • حاجی‌بابایی: نحوه دریافت مالیات از بخش خصوصی، بازاریان و اصناف باید اصلاح شود