Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@05:11:36 GMT

بی‌اشتهایی نشانه کدام بیماری‌هاست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۱۷۸۵

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بی اشتهایی در افراد باید جدی گرفته شود، زیرا طیف وسیعی از بیماری‌ها باعث بی اشتهایی می‌شود. ناطقان: کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی، اظهار کرد: بیماری‌های روحی- روانی عاملی هستند برای کم اشتهایی افراد، که اگر این بی اشتهایی درمان نشود و ادامه‌دار باشد منجر به کاهش وزن، سوء تغذیه و بیماری‌های ثانویه ناشی از سوء تغذیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهم‌ترین علل بی اشتهایی

او بیان کرد: اگر فردی به بیماری‌های تب دار، بیماری‌های ویروسی و بیماری‌های عفونی دچار شود ممکن است این بیماری‌ها سبب کاهش اشتها شود. همچنین فردی که دچار بیماری پنومونی، ناراحتی گوارشی عفونی، کولیت و یا بیماری عفونی دیگری مثل مننژیت باشد با شروع تب بی اشتها می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی علل شایع کم اشتهایی را بیماری‌های روحی و روانی دانست و افزود: انواع افسردگی‌ها، استرس‌ها و آنورکسیا که یک اختلال در غذا خوردن است باعث بی اشتهایی فرد می‌شود.

صمدپور اظهار کرد: زمانی که بیماری‌های کبدی، انواع هپاتیت‌ها، بیماری‌های کلیوی، نارسایی قلبی، بیماری HIV، کم کاری تیروئید مزمن شوند، اشتهای فرد کاهش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: ممکن است سرطان دستگاه گوارش در ابتدا با بی اشتهایی فرد نمود پیدا کند پس انواع سرطان‌ها هم می‌توانند باعث بی اشتهایی شوند. برای همین است که فردی که اشتها ندارد باید ابتدا بیماری‌هایی که ممکن است از این طریق به آن دچار شود را مورد بررسی قرار داده و در مرحله دوم به بیماری‌های روحی روان به آن توجه شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که به هر نحوی داروهایی که از ترکیبات آنفتامین (موادی که در شیشه وجود دارد) ترکیبات کدئین زیاد (هروئین) تولید می‌شوند مصرف می‌کنند ممکن است باعث بی اشتهایی آن‌ها شود. همچنین افرادی که در حال شیمی درمانی هستند نیز با کمبود اشتها مواجه می‌شوند.

او اضافه کرد: اگر فردی بدون علت و به یکباره دچار بی اشتهایی شد؛ باید برای بررسی کامل به پزشک مراجعه کند تا درمان صورت گیرد. همچنین در کنار آن بعضی از افراد هستند که از کودکی وزن خوبی نداشته و به تبع آن اشتهایی خوبی هم ندارند این افراد باید مواد غذایی با حجم کم استفاده کنند. با این روش فرد با خوردن غذا آن هم در حجم کم می‌توانید تمام ویتامین‌های و کالری مورد نیاز بدنش را تامین کند. منبع: مشرق برچسب ها: بی اشتهایی ، بیماری ، تغذیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بی اشتهایی بیماری تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت اورژانس ۱۰۶۷ بیمارستان کشور در نوروز/ حضور ۲۳۰۰۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که بخش اورژانس ۱۰۶۷ بیمارستان کشور در تعطیلات نوروزی فعال خواهد بود، گفت: ۲۳ هزار پزشک متخصص در بیمارستان‌ها به صورت شیفت‌بندی مشغول خدمت خواهند بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت امروز در نشست خبری طرح سلامت نوروزی درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای درمان بیماران در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: بخش اورژانس 1067 بیمارستان کشور در تعطیلات نوروزی فعال خواهد بود و بخش‌های بستری اجازه تعطیلی ندارند. اگر به دلیل کاهش مراجعه، ظرفیت بستری بیمارستانی کم شود نیز باید آمادگی برای افزایش ظرفیت را داشته باشد.

وی افزود: 17 هزار و 160 تخت ویژه و 21 هزار و 591 تخت اورژانس در این ایام فعال خواهد بود؛ همچنین 23 هزار پزشک متخصص در بیمارستان‌ها به صورت شیفت‌بندی مشغول خدمت خواهند بود، 10 هزار پزشک عمومی در درمانگاه‌های بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت و 4700 پزشک فوق تخصص نیز آماده ارائه خدمات درمانی به مردم خواهند بود.

تعطیلی بیمارستان‌ها در "تعطیلات نوروز" تخلف است/ نظارت‌ بر عرضه مواد غذایی در مراکز بین‌ راهی

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه دندانپزشکی نیز در هر دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز دولتی به صورت شبانه‌روزی و در کلانشهرها دو مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی به مردم خدمت خواهند داد.

کریمی با اشاره به آمار خدمات درمانی ارائه شده به بیماران در ایام نوروز سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته 36 هزار عمل جراحی در ایام نوروز انجام شده بود و 6 میلیون مراجعه در فروردین سال گذشته داشتیم که درپی آنها یک میلیون نفر به دلیل تصادفات، بیماری‌ها و ... بستری شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: همکاران با تمام توان به مردم ارائه خدمت خواهند کرد و با سازمان نظام پزشکی نیز مکاتبه کردیم که مطب‌های بخش خصوصی نیز در ایام نوروز خدمت‌رسانی خود را ادامه بدهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو بینی نشانه کدام بیماری است؟
  • خواب‌رفتگی پاها نشانه کمبود کدام ویتامین است؟
  • سفرهای درمانی به تهران به علت کمبود متخصص در شهرستان‌ها است
  • درگذشت زوج ساوه‌ای به دلیل عدم دسترسی به پزشک متخصص/ وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد
  • فعالیت اورژانس ۱۰۶۷ بیمارستان کشور در نوروز/ حضور ۲۳۰۰۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی
  • فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز
  • تشریح اقدامات بهداشتی در سیل چابهار/فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز
  • اسپاسم عضلانی زیاد نشانه این بیماری خطرناک است
  • دیابتی‌ها برای مصرف مکمل‌های دارویی با پزشک مشورت کنند
  • اگر دیابت دارید، برای مصرف مکمل‌های دارویی با پزشک مشورت کنید