Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح روز دوشنبه در سخنانی خطاب به مردم کشورش افزود: در  کشور قانون اساسی، مقررات و نهادهایی وجود دارد که همگان را مکلف می‌سازد برای مقابله با شبهه‌ فساد و یا تعرض به اموال عمومی به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

وی با تاکید بر پایبندی به لزوم حفظ اموال عمومی گفت: هر شخصی با هر جایگاه و سمتی در صورتی که جرمش در تعرض به اموال عمومی ثابت شود، از مجازات رهایی نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر کویت همچنین گفت که پرونده مقابله با فساد را شخصا پیگری خواهد کرد.

وی به تحولات منطقه اشاره کرد و ادامه داد که اجازه نخواهد داد که امنیت و ثبات کویت تهدید و کشورش ناآرام شود.

اظهارت امیر کویت در حالی است که شیخ "جابر المبارک الحمد الصباح" نخست وزیر مستعفی که بار دیگر مامور تشکیل کابینه جدید از سوی امیر این کشور، اعلام کرد که از پذیرش مجدد پست نخست وزیری معذور است.

جابر المبارک هفته گذشته استعفای دولتش را تقدیم شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت کرد.

طی ماه‌های گذشته اعتراض‌ها به عملکرد کابینه دولت به دنبال ناتوانی مقام‌ های دولتی در مدیریت شرایط بحرانی به دلیل بارندگی و سیل افزایش یافته و با تظاهرات مردمی هفته گذشته، این اعتراض‌ها به اوج خود رسید.

اعتراض‌ها در کویت پس از آن آغاز شد که دو نفر از جوانان بدون تابعیت در نتیجه ناگواری اوضاع دست به خودکشی زدند. افراد بدون تابعیت کویت که به جمعیت "البدون" معروف هستند جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار تن را تشکیل می دهند و از بسیاری از حقوق اجتماعی خود محرومند.

شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی با گلایه از وخامت اوضاع ، خواستار اصلاح نظام آموزشی، نوسازی بیمارستان‌ ها، توقف پارتی بازی و فساد، عفو محکومان سیاسی، جلوگیری از خدشه به آزادی بیان، حل مشکل بیکاری و مبارزه با فساد شده بودند.

 

منبع:اسکای نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امیر کویت فساد اموال عمومی کویت مجازات تخریب اموال عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم

به گزارش همشهری آنلاین محمد دهقان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی، نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی از «حق مکتسبه» خود در میدان مشترک گازی آرش عقب‌نشینی نخواهد کرد. هرچند ما معتقد به حل‌وفصل موضوع در قالب گفت‌وگوی دوجانبه با کشور کویت در مورد میدان هستیم اما به هیچوجه به آن کشور و یا کشور دیگری اجازه اقدام خلاف موازین حقوقی بین‌المللی در برداشت یک‌جانبه و بدون لحاظ منافع کشورمان از این میدان مشترک را نخواهیم داد.

کد خبر 840857 برچسب‌ها خبر ویژه کویت ایران و کویت

دیگر خبرها

  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • قرائتی به «پناه» امام رضا(ع) رسید/بوسه برعمامه درواکنش به تعرض‌ها
  • (ویدئو) بازداشت یک مولوی هنگام تجاوز به دختر ۱۲ ساله‌ای که برای آموزش قرآن آمده بود!
  • دستگیری مولوی پاکستانی هنگام تعرض به دختر ۱۲ ساله
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • تصویری عجیب از وضعیت چمن مصنوعی ورزشگاه ترکمنستان | اعتراض قلعه نویی بی دلیل نبود
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم
  • بازرسی بیش از ۷۰۰۰ مکان عمومی در مه‌ولات طی یک سال گذشته